Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laptop VAIO VGN-FW21E - Strasznie wolno pracuje

anpaw12 01 Lip 2015 21:33 696 12
  • #1 01 Lip 2015 21:33
    anpaw12
    Poziom 12  

    Witam.
    Mam problem ze swoim laptopem. Podczas odpalania programów i przeglądarek strasznie wolno pracuje. Programy (np.Skype) potrafi się w trakcie rozmowy wyłączyć lub program przestaje odpowiadać. To samo jest z innymi programami. Podczas podłączania laptopa do tv poprzez HDMI mija jakieś 30 sekund zanim widzę i słyszę wszystko na tv. Podczas tych 30 sekund wyłącza mi wizję natychmiast, a dźwięk dalej płynie z kompa. Skanowałem kompa skanerem online (Eset), który coś tam znalazł i podobno usunął, ale zmian w działaniu nie zauważyłem.
    Serdecznie proszę o pomoc.
    System: Win7 x64

    p.s. A może to wina samego systemu, bo od kupna nie robiłem formatu. Może poprostu "pada system".

    0 12
  • #2 01 Lip 2015 21:40
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    Wykonaj skanowanie MBAM oraz ADWcleaner i usuń wszystko co wykryją
    www.malwarebytes.org
    http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
    Następnie zamieść logi z FRST
    http://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/

    Dodatkowo zamieść SMART dysku z CDI
    http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/narzedzia_dyskowe/CrystalDiskInfo.html

    Jeszcze wykonaj czyszczenie rejestru oraz plików *.temp CCleaner'em
    http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/narzedzia_systemowe/CCleaner.html

    0
  • #3 01 Lip 2015 23:16
    anpaw12
    Poziom 12  

    Czekam na zakończenie skanowania MalwareByte... troszkę to trwa :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Norton usunął mi program FRST.. co robić?

    Dodano po 49 [sekundy]:

    A nie mogę Nortona wyłączyć lub wstrzymać ochrony... nie mam takiego odnośnika

    Dodano po 1 [minuty]:

    Już sobie z Nortonem poradziłem :)

    Dodano po 27 [minuty]:

    Skanowanie MBAM wykryło 3 problemy i umieściło je w kwarantannie.
    Zamieszczam logi z adwcleaner oraz log z FRST
    Dodaję fotki SMART dysku
    CCleaner - wyczyszczono wszystko co napisałeś

    0
  • #5 01 Lip 2015 23:24
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    Dysk Toshiba zaliczył niejeden upadek/uderzenie o czym informuje parametr (DC).
    Ogólnie dysk jest ok.

    Drugi dysk również jest ok.
    Monitoruj jedynie parametr (01) czy nie wzrasta w szybkim tempie, ponieważ dla dysków Samsung'a powinien wynosić "0".

    Dyski można wykluczyć.

    0
  • #6 01 Lip 2015 23:31
    nevadaclub
    Poziom 10  

    Na początek wywaliłbym Nortona - niekiedy może powodować duże spowolnienia systemu

    0
  • #7 01 Lip 2015 23:40
    anpaw12
    Poziom 12  

    Dysk Toshiba jest zainstalowany w laptopie, a ten nigdy mi nie upadł i/lub nie był uderzony. Troszkę to info mnie zdziwiło. Logi w porządku?

    Dodano po 4 [minuty]:

    nevadaclub napisał:
    Na początek wywaliłbym Nortona - niekiedy może powodować duże spowolnienia systemu


    Konczy mi się licencja... jeszcze jakieś 3 m-ce ... trzeba pomyśleć o jakimś innym... Co mógłbyś polecić? Może być też płatny. Warunek: licencja MUSI być na minimum 5 stanowisk (mam dużą rodzinę) :D

    0
  • Pomocny post
    #8 01 Lip 2015 23:42
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    anpaw12 napisał:
    Co mógłbyś polecić?

    To jest pytanie rzeka.
    Każdy będzie polecał innego.
    Proponuję poczytać recenzje/testy i samemu coś wybrać.

    1
  • #9 01 Lip 2015 23:45
    anpaw12
    Poziom 12  

    ok. Dzięki... lecą punkciki i pomógł :)

    0
  • #10 01 Lip 2015 23:45
    nevadaclub
    Poziom 10  

    Żaden antywirus nie zastąpi "zdrowego rozsądku" w korzystaniu z internetu. Osobiście używam Eseta, wg. mojej opinii najmniej syfu wpada do komputera. Licencje dostępne multi user na x stanowisk.

    BTW
    Odinstaluj, Nortona, następnie możesz spróbować wyłączyć zbędne usługi podczas uruchamiania systemu, włączyć oczyszczanie dysku. Sprawdź jak zachowuje się komputer i daj znać. Te proste kroki na początek powinny przynieść delikatną poprawę.

    0
  • #11 01 Lip 2015 23:52
    anpaw12
    Poziom 12  

    Z tym zdrowym rozsądkiem to fakt. Jeżeli chodzi o mnie, to ja nigdzie nie łażę, gdzie nie potrzebuję... Tak prawdę mówiąc to jak mam tego lapka (tylko ja go używam) od jakichś 6 lat to go "odrobaczam" może trzeci raz. Myślę, że to niezły wynik :) A o Esecie pomyślę. Dzięki :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nevadaclub.. zrobię jak powiedziałeś i dam znać. Jak pomoże to poleci pomógł i punkciki :)

    0
  • #12 02 Lip 2015 00:02
    nevadaclub
    Poziom 10  

    Kolejnym krokiem do poprawy wydajności komputera są: usuniecie wszelkich toolbar'ow, oprogramowania zbędnego, którego nie używasz, usunięcie zawartości katalogu C:\Windows\SoftwareDistribution\Download (czasem można zyskać dużo wolnego miejsca na dysku). Przenieś część danych na drugą partycję,
    zrób defragmentację dysku C.
    Zagłębiając się dalej w ten temat proponował bym przeskanowanie kilkoma narzędziami (nie programy antywirusowe) na obecność "wirusów".

    Przyczyn jak i czynności do wykonania jest wiele.

    0
  • Pomocny post
    #13 02 Lip 2015 08:21
    Acorus 20
    Spec od komputerów

    Otwórz notatnik systemowy i wklej:

    Cytat:
    CloseProcesses:
    ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay1] -> {E68D0A50-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => C:\ProgramData\GG\ggdrive\ggdrive-overlay.dll No File
    ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay2] -> {E68D0A51-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => C:\ProgramData\GG\ggdrive\ggdrive-overlay.dll No File
    ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay3] -> {E68D0A52-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => C:\ProgramData\GG\ggdrive\ggdrive-overlay.dll No File
    ShellIconOverlayIdentifiers: [GGDriveOverlay4] -> {E68D0A53-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534} => C:\ProgramData\GG\ggdrive\ggdrive-overlay.dll No File
    BootExecute: autocheck autochk * sdnclean64.exe
    SearchScopes: HKU\.DEFAULT -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
    SearchScopes: HKU\S-1-5-19 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
    SearchScopes: HKU\S-1-5-20 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
    SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3844510873-2293640555-1186211104-1000 -> {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL =
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - https://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - https://clients2.google.com/service/update2/crx
    U3 absyb8sk; C:\Windows\System32\Drivers\absyb8sk.sys [0 ] (Microsoft Corporation) <==== ATTENTION (zero byte File/Folder)
    2015-07-01 20:50 - 2015-07-01 20:53 - 00000000 ____D C:\AdwCleaner
    C:\Users\Andrzej\jagex_runescape_preferences.dat
    C:\Users\Andrzej\jagex_runescape_preferences2.dat
    C:\Users\Andrzej\jagex__preferences3.dat
    C:\Windows\Tasks\{14B2DAD6-756D-4C21-923B-16BF4F58D071}.job
    C:\Windows\Tasks\{3678EE57-903F-4A50-A1F0-F67DC85C58E1}.job
    C:\Windows\Tasks\{3FE9547D-7A43-4FED-8211-358208D8C3F3}.job
    C:\Windows\Tasks\{5D0AB7CA-FEE1-4017-854C-71FAD759E7B4}.job
    C:\Windows\Tasks\{65C2FAB9-93BE-4ACB-B25A-42E43EF9C8CA}.job
    C:\Windows\Tasks\{697043F2-3A4F-4437-B49D-9FCF969515C5}.job
    C:\Windows\Tasks\{6BCEDB88-D98C-4444-A0AA-9C69CD92C840}.job
    C:\Windows\Tasks\{8F164EAB-123F-4DEB-B1DB-E6E44594DC9E}.job
    C:\Windows\Tasks\{A3119501-EC8A-4130-8B1A-76BFAE8F713C}.job
    C:\Windows\Tasks\{A65D163E-C9FA-4F1C-8A95-57E68BBAE943}.job
    C:\Windows\Tasks\{ACF430E2-540E-49D3-8D00-854E0FBA242E}.job
    C:\Windows\Tasks\{CD7D7F97-6FEE-49F5-8251-6AF3A3B03090}.job
    C:\Windows\Tasks\{D7BBBBE9-F81F-462F-8A01-0611C340ADC3}.job
    C:\Windows\Tasks\{E4B272C3-0E16-4691-9FA6-525FA85620C7}.job
    EmptyTemp:


    Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST w tym samym folderze.
    Uruchom jako administrator FRST i kliknij w Fix.

    0