Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak ładowania Fiat Seicento 900

01 Lip 2015 21:34 2037 12
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem z Fiatem Seicento 900 a mianowicie po przełączeniu stacyjki w pozycję zapłon na zestawie wskaźników nie zapala mi się kontrolka akumulatora także po uruchomieniu silnika kontrolka się nie zapala. Sprawdziłem multimetrem na zaciskach akumulatora napięcie wynosi w okolicach 11-12V z kawałkiem w górę lub w dół (napięcie nie faluje,chodzi mi o stopniowe rozładowwywanie się akumulatora) podczas ładowania napięcie powinno wynosić 13.8V-14.4V max. Początkowo wymontowałem alternator będąc raczej przekonanym że uszkodzony jest regulator napięcia i tak też było po diagnostyce organoleptycznej wynikło że złamana jest szczotka. Uszkodzony regulator wymieniłem na nowy. Złamany kawałek szczotki wypadł od potrząsania alternatorem. Obejrzałem również czy obudowa nie jest pęknięta w jakimś miejscu. Kolejne moje podejrzenie padło na mostek prostowniczy i za niego się zabrałem wylutowałem wszystkie diody i sprawdzałem po kolei najpierw multimetrem potem żarówką z akumulatorem czy diody nie mają przebicia parametry odczytane na mierniku są do siebie zbliżone diody w jedną stronę przepuszczają prąd natomiast w drugą nie tak jak powinno być. Natomiast kontrolkę sprawdziłem zwierając przewód łączący ją z alternatorem do masy i się zaświecała tak więc wychodzi na to, że obwód ten jest również w porządku nie ma zabezpieczenia typu bezpiecznik w całym obwodzie ładowania tak więc moje pytanie gdzie jeszcze mogę szukać problemu? Sprawdziłem wszystkie przewody czy mają dobre połączenie. Proszę o pomoc z autem walczę od wczoraj i żadnych pozytywów :/
  • Poziom 14  
    Witam.Sprawdż uzwojenie wirnika.
  • Poziom 10  
    Najprościej było by podmienić alternator ze sprawnego pojazdu i wtedy sprawdzić, jutro go ponownie wymontuję i sprawdzę pod kątem przerwy w uzwojeniu wirnika :) Z korpusu wychodzą 3 druty lutowane do mostka zakłądam że ponownie muszę je odlutować od całości i w jakiej kolejności je sprawdzać?
  • Poziom 29  
    jano720 napisał:
    Witam.Sprawdż uzwojenie wirnika.

    A co się mogło z nim stać?
  • Poziom 28  
    Jeśli żarówka w kontrolce jest sprawna a nie świeci przy włączonym zapłonie to możliwe usterki:
    -przerwa w obwodzie wirnika
    -uszkodzenie szczotek
    -uszkodzenie uzwojenia wirnika
  • Poziom 10  
    Jak napisałem w pierwszej wypowiedzi regulator napięcia wymieniłem na nowy jest on zespolony fabrycznie ze szczotkami. Jutro sprawdzę wymienione przez forumowiczów elementy. Na chwilę obecną dziękuję wszystkim zaangażowanym za pomoc :)
  • Poziom 28  
    Owszem to zespół ze szczotkami ale są one węglowe i bardzo kruche
  • Poziom 29  
    sandamiano napisał:
    e węglowe i bardzo kruche

    I co, połamały się?
  • Poziom 29  
    Może by tak zacząć od najprostszej rzeczy i sprawdzić sam obwód kontrolki zwierając przewód do masy?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A,było sprawdzone.Nie doczytałem.
  • Poziom 29  
    A pomyślcie, co się stanie, jak jest zwarta jedna dioda plus prostownika głównego? I pomyślcie, nie warto o diagnozy odpiąć kabelek (zielony) idący spod plastikowej osłonki mostka do regulatora?
  • Poziom 29  
    Przy zwartej diodzie zwykle zapala się kontrolka ładowania po wyłączeniu zapłonu.Zresztą diody były sprawdzane jak widnieje w opisie.
    Niestety,skoro regulator i szczotki dobre (bo nowe) to pewnie koniec uzwojenia na wirniku się urwał.Zakładam że pierścienie jeszcze są nie wytarte.
  • Poziom 10  
    W moim przypadku ten kabelek ma izolację białą i jest zarobiony konektorek z wtyczką łączy się ona z regulatorem napięcia. I co w tym momencie diagnozujemy ? Wtyczka od kontrolki pozostaje bez zmian? Połączenie z + aku również? Sprecyzuj się czego dotyczy diagnostyka

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pierścienie wyglądają na średnio zużyte
  • Poziom 29  
    Omomierz i zmierz wirnik jaki ma opór między pierścieniami.