Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Octavia - Spłonął licznik.

Oprysk Stonki 01 Jul 2015 22:16 2070 19
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Widział ktoś kiedy takie cuda? Sam licznik, wiązka licznika idąca do niebieskiej kostki opalona tylko w tym miejscu, gdzie zapalił się tył zegarów. Po założeniu nowych grzeje się stabilizator i głośniczek.
    Ktoś ma jakąś sugestię?
    Acha- klient nie był na odgrzybianiu klimy, bo taka była moja opcja- preparat dostał się do licznika.
  • Altium Designer Computer Controls
  • Helpful post
    #2
    vodiczka
    Level 43  
    Nie spłonął tylko stopiła się obudowa wskutek wysokiej temperatury, płytka drukowana okopcona tylko we fragmentach.
    Gdzie było źródło ciepła?
    Oprysk Stonki wrote:
    grzeje się stabilizator i głośniczek
    Składowa stała na głośniku i przeciążony stabilizator? Może one były źródłami ciepła które stopiły obudowę.
  • #3
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Stabilizator ma zabezpieczenie termiczne, powiedzmy 120 stopni i się wyłączy. A nawet, jak bu to nie zadziałało, to się na wskutek temperatury samoczynnie wylutuje z PCB ( montaż SMD).
    Głosniczek? Owszem, mógł się grzać, ale ma rezystancję 32 omy. Jak na takiej rezystancji powstanie taka ilość ciepła, że zajara zegary i stopi plastik i okablowanie?
    Gasili to gasnicą, był ogień.
  • Helpful post
    #4
    vodiczka
    Level 43  
    Był ogień, musiało być źródło ognia. Trzeba zlokalizować.
  • #5
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Bardzo to odkrywcze. Cóż, uporam się.
  • Altium Designer Computer Controls
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #8
    T5
    Admin of Cars group
    Panowie przestańcie pisać dla pisania. Kolega napisał że
    Oprysk Stonki wrote:
    Po założeniu nowych grzeje się stabilizator i głośniczek.
    Więc co ma korekta i plak z tym wspólnego?
  • Helpful post
    #10
    pako150
    Level 17  
    Nie lepiej podrzucić inny zegar ? Chyba że sytuacja taka sama po zmianie ?
  • #11
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Oprysk Stonki wrote:
    Po założeniu nowych grzeje się stabilizator i głośniczek.
    .
  • Helpful post
    #12
    T5
    Admin of Cars group
    pako150 wrote:
    Nie lepiej podrzucić inny zegar ? Chyba że sytuacja taka sama po zmianie ?
    Oprysk Stonki wrote:
    Po założeniu nowych grzeje się stabilizator i głośniczek.
    Czytamy ze zrozumieniem.
  • Helpful post
    #13
    pako150
    Level 17  
    T5 wrote:
    pako150 wrote:
    Nie lepiej podrzucić inny zegar ? Chyba że sytuacja taka sama po zmianie ?
    Oprysk Stonki wrote:
    Po założeniu nowych grzeje się stabilizator i głośniczek.
    Czytamy ze zrozumieniem.


    Mój błąd, wybaczcie! :)

    A próba wykluczenia innych odbiorników typu przełącznik świateł?
  • Helpful post
    #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A w aucie nie było żadnych modyfikacji, typu wymiana radia?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Odłącz głośniczek i zobacz na stabilizator, czy dalej się ta grzeje.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Co mówi VAG o zegarach? Test głośniczka? TZW gong?
  • Helpful post
    #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Zapłonęło jak zamoczony włącznik regulacji lusterek w Renault. Niby 12V a reakcja na wodę wybuchowa.
  • #16
    xdiax
    Level 22  
    Nie sądzę, by przyczyną "pożaru" był licznik, a tym bardziej stabilizator. PCB zostało jedynie osmolone, nawet z góry (gdzie prawdopodobnie wszystko się zaczęło) laminat się nie rozwarstwił. Ścieżki i gniazdo zasilania są całe, w wypadku zwarcia popłynąłby tam bardzo duży prąd, który zostawiłby charakterystyczne ślady. Dziwna sprawa ...
  • #17
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Tak jak sądziłem, jakaś pętla mas. Proszę zobaczyc na schemat, bo macie pewnie, pin A7 (kostka niebieska) przewód brązowy z białym-jest tam masa czujników z których korzysta deska. Było tam 12V. To 12V było też pod obciążeniem żarówką 21W, zaś pod H4 zniknęło i już nawet pod miernikiem go nie ma....
    To będzie francowate szukanie co i jak, bo po całym aucie. Z tego pinu masowany jest czujnik poziomu paliwa, temperatury zewnętrznej, temperatury silnika i coś tam jeszcze.
  • #18
    xdiax
    Level 22  
    Skoro pod H4 zniknęło, to może jakiś cieniutki drucik zwierał. I przepalił się pod obciążeniem tych 5A ...
  • #19
    autoas
    Level 42  
    Nie dawno robiłem podobną sytuację tylko bardziej wiązka ucierpiała przy liczniku...sam licznik dało się nawet naprawić, wystarczyło wymienić nowe wtyczki obydwie licznikowe i wymiana części wiązki i auto jeździ...problem wywołał sam licznik...to był Galaxy z 2004r
  • #20
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Zrobione, przyczyna zlokalizowana i usunięta, trzeba było przerobić pewien fragment oryginalnej instalacji w komorze silnika. Po przeanalizowaniu sprawy stwierdzam, że sytuacja jest poniekąd niebezpieczna, bo ze względu na pewne błędy konstrukcyjne podobna awaria może dotknąć każdej octavi i być może-jeżeli też jest podobne rozwiązanie-golfa IV.