Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik - Regulacja obrotów

electro4 02 Jul 2015 12:43 4518 25
Wago
    electro4
    Level 10  
    Witam.

Planuję stworzyć pewną konstrukcję do której potrzebuję silnika z płynną regulacją obrotów. (coś na wzór koła garncarskiego).

Urządzenie będzie pracować poziomo, obciążenie 1 do 5 kg. Zależy mi na regulacji w przedziale 100-700 obrotów na minutę.

Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o te sprawy więc będę wdzięczny za jakieś proste porady. Myślałem o zastosowaniu silnika od pralki, bo używane są całkiem tanie (kilkadziesiąt złotych), ale nie wiem czy się nada bo na wielu z nich widnieje że ma aż 15000 obr/min i nie wiem czy można go ograniczyć do tak wolnych obrotów.

Bardzo podoba mi się ten projekt który znalazłem na YouTube:
    /watch?v=cCX7sbBxgmc ("sterowanie obrotami silnika" - autor Sebastian Chawełka)

Niestety brak tam szczegółów konstrukcji:/ Jakie części, modele itp.

Będę wdzięczny za wszelkie porady.
    Pozdrawiam
  • Wago
    Ayost
    Level 12  
    Witam, zobacz sobie kit z AVT "Regulator obrotów silnika elektrycznego" czy bedzie Ci odpowiadał jest to kit pod nr AVT1007.
    Pozdrawiam Ayost

Edit: w tym wideo co dodałeś chyba nawet jest ten sam kit co Ci wysłałem
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    electro4 wrote:
    Planuję stworzyć pewną konstrukcję do której potrzebuję silnika z płynną regulacją obrotów

Co to znaczy płynna, czy będzie kolega co parę minut zmieniał obroty, czy tylko co jakiś element. Do częstej zmiany obrotów najlepiej falownik, a jeśli zmiana nie taka częsta to może wykonać to na elementach mechanicznych np: wariator.
    kortyleski
    Level 43