Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki Oscyloskop do motoryzacji, kilka pytań.

04 Jul 2015 04:39 2661 19
  • Level 9  
    Witam. Zastanawiam się nad zakupem oscyloskopu do zastosowań w motoryzacji. W związku z tym mam kilka pytań.
    1. Czy oscyloskop dedykowany do zastosowań motoryzacyjnych faktycznie więcej może czy tylko ułatwia pracę w porównaniu do oscyloskopu do zastosowań ogólnych.
    2.Czy Marki takie jak Siglent czy Rigol będą prezentować przyzwoitą jakość.
    3.Dlaczego do pomiaru cewek zapłonowych wszyscy odradzają oscyloskopy cyfrowe. Tak bardzo się nie nadają ?
    4. Czy cena do około 1200 zł wystarczy na początek ?
    5. Kilka przykładowych modeli. Co polecacie ?
    SIGLENT SDS1052DL
    MULTIMETR UT81B USB
    RIGOL DS1054Z 4 KANAŁY
    Pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • User removed account  
  • Level 34  
    Siglent SH806,mam,sprzęt bajerka.Tylko drozszy troche jak 1200
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 9  
    Witam. Nie zależy mi na takich rzeczach jak zasilanie czy wielość LCD. Głównie pytam o to czy oscyloskop dedykowany do motoryzacji potrafi więcej, a może są to tylko ułatwienia które przyspieszają prace i tylko tyle. I jeśli możecie mi powiedzieć dlaczego większość przekreśla oscyloskop cyfrowy w pomiarach cewek zapłonowych.
  • Moderator of Cars
    Z wymienionych przez Ciebie RIGOL DS1054Z jest bezkonkurencyjny... ale nie wiem czy przy samochodach nie wygodniejszy jest skopometr.

    tms287 wrote:
    Dlaczego do pomiaru cewek zapłonowych wszyscy odradzają oscyloskopy cyfrowe.
    Bo pracowali na zabawkach (typu UT81B), a nie DSO z prawdziwego zdarzenia. 1GSa/s to minimum. Niestety aby używać oscyloskopu w pomiarach trzeba rozumieć jak on działa i co pokazuje, a czego nie. Bardzo ważną rzeczą w oscyloskopie są też sondy i przetworniki pomiarowe (np. cęgi). Sęk w tym, że taka np. sonda różnicowa czy sonda wysokonapięciowa kosztuje mniej więcej tyle ile chcesz przeznaczyć na oscyloskop (ale w Rigolu masz 4 kanały z operacjami arytmetycznymi, więc da się żyć bez sondy różnicowej).
  • Level 29  
    Dobra, to tylko elektroda, szkoda się spuszczać. Natomiast pytanie powinno brzmieć- czy rzeczywiście potrzebujesz oscyloskopu? Bierzesz sterownik na stół i chcesz sprawdzić, czy np kwarc generuje?
    Bo panowie, te wasze pierdoły w stylu, że oscyloskopem sobie sprawdzisz czy generuje sygnał czujnik wałka rozrządu albo przebiegi na CAN mnie śmieszą.
    Drugie, wodzowie, błagam Was, pokażcie mi oscyloskop którzy zanalizuje przebiegi w układzie zapłonowym w obwodzie pierwotnym i wtórnym, i chodzi i o przebiegi w czasie rzeczywistym. Nowy, cyfrowy wypaśny oscyloskop. Bo ja dziad do tej roboty dalej ma Hofmann multitest 17.
    FSA740 miałem, cieszyłem sie jak go kupiłem i cieszyłem się jak go sprzedałem.
    Natomiast Twoja teoria o zasilaniu mnie rozbawiła i szkoda mi czasu pisac czemu.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Oprysk Stonki wrote:
    pokażcie mi oscyloskop którzy zanalizuje przebiegi w układzie zapłonowym w obwodzie pierwotnym i wtórnym, i chodzi i o przebiegi w czasie rzeczywistym
    Zależy co tam chcesz analizować i jakie sondy/przetworniki pomiarowe masz do dyspozycji. DSO z definicji nie służy to analizowania w czasie rzeczywistym tylko do zapamiętywania krótkotrwałych, pojedynczych przebiegów. Rzeczony Rigol ma np. dekoder CAN, poza tym jest to tzw. DPO, czy DSO symulujące działanie analogowego oscyloskopu (wygasanie poświaty - możliwość obrazowania modulacji AM/FM).

    http://www.picoauto.pl/tutoriale-obwody-pierwotne-zaplonu.html
    http://warsztat.pl/news/4985-badamy_poprawnosc_dzialania_cewki_zaplonowej
  • User removed account  
  • Level 29  
    tomasz.kow.1975 wrote:
    Byś mi udzielił wyjaśnienia aż mi w pięty pójdzie i okazał odrobinę szacunku...
    ..

    Dobra, to tylko elektroda.
    Mam AS 200, to samo co Escort 328. Padł pakiet ogniw to wstawiłem 4 ogniwka R14. Prócz tego dorobiłem zasilacz umozliwiający zasilanie z aku wozu.Bez kombinacji.
    tomasz.kow.1975 wrote:

    Widać że i współczesnego oscyloskopu w rękach też nie trzymałeś..

    Miałem. Jeszcze dobry był z KME:
    https://kme.eu/category,sort,20.html
  • Level 29  
    Nie ma cudów masz dobry tester to ma w sobie jakiś oscyloskop do pomiarów samochodowych wystarczają a co do wysokich napięc to niestety sprzęt delux i druga strona medalu przy cewkach dis, zespolonych typu kasety opel saab lub bez przewodów W/N nic nie warty
  • Level 22  
    Najważniejsze pytanie, czy wiesz co chcesz mierzyć? Jaki dokładnie sygnały, skąd, o jakich parametrach?

    Mam doświadczenie ze sprzętem tańszym, jak Rigol jak i ekstremalnie drogim LeCroy czy Tektronix (oscyloskopy o paśmie 7 GHz), mogę Ci powiedzieć że Rigol to całkiem dobry sprzęt ja za swoją cenę - dobrzy wykonany i sensowny pod względem obsługi. Właśnie kupiłem do pracy Rigola DS1054Z z najniższym pasmem 50 MHz i będę go testował. Dodatkowo, warto wspomnieć że proste modele oscyloskopów dobrej firmy Agilent (teraz Keysight) to nic innego jak Rigol z innymi nalepkami i menu.
  • Moderator of Cars
    nasty_photon wrote:
    Dodatkowo, warto wspomnieć że proste modele oscyloskopów dobrej firmy Agilent (teraz Keysight) to nic innego jak Rigol z innymi nalepkami i menu.

    ...podobnie jak tańsze modele LeCroy to produkty Siglenta.

    nasty_photon wrote:
    Właśnie kupiłem do pracy Rigola DS1054Z z najniższym pasmem 50 MHz
    Bez problemu można zrobić 100MHz i odblokować całą resztę funkcji, swego czasu była promocja i oficjalnie było to za darmo (nie wiem czy jeszcze trwa).
  • Level 29  
    nasty_photon wrote:
    , jak Rigol jak i ekstremalnie drogim LeCroy czy Tektronix (oscyloskopy o paśmie 7 GHz)

    Po co mu taki do samochodówki? No po co? Bo zarąbisty oscyloskop był w testerze HiScan.
    Poza tym wodzowie, konkretnie pytanie- jak te wasze proponowane cuda zachowają sie pod maską? Bo na kij mi oscyloskop który będzie zbierał śmieci z zewnątrz.
    Tutaj można tez zasugerować stary, ale jary Bosch PMS100 (występujący swojego czasu w serwisach Opla jako Tech 31).
    A i tak uważam oscyloskop jako zbytek, no chyba, że bierzesz sterowniki na stół.
    Bo naprawdę z rozbawieniem czytam niektóre pierdoły, że ktoś oscyloskopem sprawdził rozjechane synchro pomiędzy czujnikiem wału i wałka. Dobre, przebiegi policzył i wie, że łańcuch naciagnięty:)
    Zas to, czy czujnik generuje można sprawdził łatwiej.
  • Level 9  
    Czyli Rigol w tej cenie bezkonkurencyjny. I obsługuje Labview.
  • Level 33  
    Osobiście używam Hantek 1062B, miewałem różne i ruskie też.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Oprysk Stonki wrote:
    Po co mu taki do samochodówki? No po co?
    Kolego szanowny, nie dezawuowałbym używania oscyloskopu przy pomiarach. Fatkycznie daje się go często zastąpić, np diodką LED i wszystko wiadomo. Ale tu chodzi o wygodę. "Macniesz" tu, macniesz tam i widzisz, działa czy nie. Upraszcza znacząco sprawę. Mając własną bazę oscylogramów lub dostęp do zewnętrznej, naprawdę ułatwia życie. Praktycznie zastąpi Tobie miernik uniwersalny. Na stole to już sobie nie wyobrażam pracy bez tego urządzenia. Oczywiście, trzeba nabrać praktyki by widzieć nawet w nieco zaśmieconym obrazie przebieg, który nas interesuje. Podobnie jak z USG, doświadczony lekarz ma z tego pożytek, natomiast laik, widzi tylko dziwne obrazy. Co prawda, do badania cewek nie używam, uważam, że jedyne miarodajne badanie samej cewki, to w maksymalnym stresie, wygrzana do 100 stopni. Badanie minimum 10 minut. I do tego mam sprzęt. Mogę także naocznie ocenić energię iskry. Często jest tak, że cewka uszkodzenie pokazuje po kilku minutach wytężonej pracy. Nie wiem, jak dokonać oscyloskopem takich pomiarów. Jedynie robiąc przystawkę na przewód zapłonowy można zdiagnozować nieco działanie cewki na uzwojeniu wtórnym.
  • User removed account  
  • Level 29  
    Ja bym polecił koledze szukaj jakiegoś tester z funkcją oscyloskopu. Mam GUTMANA i w jednej chwili wchodzisz w diagnozę dalej pozostawiasz podłączony pod OBD, a przechodzisz sobie w pomiary dodatkowymi kablami robisz sobie przebiegi i inne pomiary i tym bardziej są już gotowe ustawienia do wyboru w zależności co sprawdzasz. Nie żebym się chwalił ale szybkośc i wygoda w pierwszej kolejności.
  • Level 9  
    Tak. Korzystam z tej strony. Jak widać zastosowań oscyloskopu w motoryzacji jest dużo. Szczególnie dotyczy to trudnych przypadków.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Podążając za głównym pytanie myślę że warto skupić się na funkcjach oraz parametrach jakie powinien spełniać oscyloskop w zastosowaniach w motoryzacji przy rozsądnej cenie. Wiec według was reasumując jakie parametry powinien spełniać oraz jakie funkcje są przydatne ?