Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uzywane auto na gaz [jakie?]

antonijasny 04 Lip 2015 15:41 4203 44
  • #1 04 Lip 2015 15:41
    antonijasny
    Poziom 9  

    Witam wszystkich!
    Przeszperałem strony polskie i niemieckie, jeśli chodzi o zakup auta pod instalację gazową. Nie mam dużych wymagań i im mniej elektroniki tym lepiej. Ma się: punkt 1. nie psuć (nie lubię rudej i nie lubię serwisów) i 2. być ekonomiczny, a także 3. bezpieczny (bo inaczej nie wsiądzie do niego płeć piękna). Wiem, duże wymagania :p Liczę na Twoje zdanie, ponieważ mi na nim b. zależy! Proszę o rady i wskazówki (każda, ale to każda się liczy)! Chciałem usłyszeć zdanie tych, którzy jeżdżą samochodami na gaz i je sobie chwalą (nie mają problemów z awariami/swoje przeszli i nigdy więcej nie kupią takiego auta). Podkreślę, że chcę być bardziej mobilny i auto ma mi nie służyć do jazdy po mieście a raczej na trasach 50+ km (za długo to trwa na rowerze, na którym jeżdżę 365 dni w roku i jestem od niego uzależniony, robię dziennie min. 15-30km). Chciałbym mieć możliwość wpakowania do auta składanego rowera (koła 20”) 80x60x35 (plus/minus), tak by móc tam jeszcze coś włożyć czy ewentualnie móc się w nim przespać (jeśli będę musiał zrobić jednorazowo np. 1000 km bez możliwości przenocowania w hotelu/hostelu/będę zmęczony jazdą). Docelowo będą nim jeździły 2 osoby max., ale chcę by mogły jakby co i 5 jechać – nie spać (już bez rowerka oczywiście). Chcę się zamknąć w 10-15k, a jeśli zamknę się w mniejszej kwocie to będzie jeszcze lepiej. Słyszałem, że można kupić i samochód za 3k, ale ja się nie znam aż tak by wiedzieć co/gdzie i jak. Nie miałem dotąd auta ze względu na to, że nie miałem czasu na podróże no jak i ze względu na koszty, ale są pewne granice mojej wytrzymałości i czasu spędzonego na podróżowanie, bo jak muszę zrobić 100km w 4-5h podróżując autobusem, pociągiem i jeszcze samochodem te 100km, to mnie po prostu krew zalewa. Macie rację, jeśli chodzi, że te tematy były wałkowane na forach od „x” czasu, ale mnie interesuje wasze zdanie i doświadczenie na obecną chwilę, tj. na 4.07.2015. Nie przeszkadzają mi słowa krytyki i podkreślam, że każda uwaga jest dla mnie cenna. Lepiej się dobrze zastanowić, niż potem sobie pluć w brodę. Liczę na pomoc i wasze wpisy odnośnie konkretnych modeli z dokładną nazwą/marką + rocznik, by nie było niedomówień! Dzięki za wpisy i miłego dnia!
    Myślałem o autach:
    1. Toyota Yaris (lpg) – tylk o jak tu rower zmieścić czy większy bagaż? Wiem składane fotele.
    2. Punto (lpg) – z miejscem trochę lepiej ale sam nie wiem :(
    3. ?
    4. ?
    Zatem radźcie!
    Pozdrawiam
    aj

    -1 29
  • #2 04 Lip 2015 19:28
    headshot
    Poziom 20  

    Jaki wiek ? do 10 lat ? do 5 ?

    Sedan , kombi, van , itp. ?

    Musi być gaz czy inne paliwa też bieżesz pod uwagę ?

    0
  • #3 04 Lip 2015 19:49
    antonijasny
    Poziom 9  

    Dzięki za pierwszy wpis :)
    1. Nie mam określonego wieku auta, bo nie każdy eksploatuje ile się da.
    2. Zależy mi na gazie, bo jak już zacznę jeździć, to chcę by to było ekonomicznie, a wydaje mi się, że gaz jest najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem docelowo (nie chcę zaraz zmieniać auta).
    3. "Sedan , kombi, van , itp.?" -> nie mam sprecyzowane.

    0
  • #4 04 Lip 2015 19:54
    headshot
    Poziom 20  

    Ekonomicznie może być również w dieslu, zależy od rocznych przebiegów, jak poniżej 15 tyś. rocznie i przeważnie miasto to diesel wtedy odpada

    -1
  • #5 04 Lip 2015 20:02
    antonijasny
    Poziom 9  

    Mi zależy na dłuższych trasach (nie po mieście) a tam instalacje gazowe wychodzą bardziej ekonomicznie.

    2
  • #6 04 Lip 2015 20:05
    headshot
    Poziom 20  

    Vectra C w przedlifcie lata 2002-2005 do gazu najepszy 1.8 122kM trochę mułowaty lub 1.8 140kM (częstsza regulacja luzu zaworowego, jeśli na gazie) e wentualnie 2.0 na turbinie 175KM ale w tym budżecie może być ciężko

    0
  • #7 04 Lip 2015 20:14
    antonijasny
    Poziom 9  

    headshot napisał:
    Vectra C w przedlifcie lata 2002-2005 do gazu najepszy 1.8 122kM trochę mułowaty lub 1.8 140kM (częstsza regulacja luzu zaworowego, jeśli na gazie) e wentualnie 2.0 na turbinie 175KM ale w tym budżecie może być ciężko


    Argumenty za? Jeździłeś? Jakie spalanie?

    0
  • #8 04 Lip 2015 20:17
    headshot
    Poziom 20  

    Mam vectre b ale blachy ma kipskie i silnik się wysypał w C blachy były lepsze spalanie przy lekkiej nodze myśle poniżej 10 w środku dosyć przestronnie i komfortowo

    0
  • #9 04 Lip 2015 21:42
    antonijasny
    Poziom 9  

    Ok, dziękuję za komentarze i czekam na dalsze propozycje aut.

    0
  • #10 04 Lip 2015 22:05
    tzok
    Moderator Samochody

    Mam uraz do LPG, zwłaszcza w starszych, używanych autach (zazwyczaj ktoś założył, bo szukał oszczędności, a sprzedaje bo zaczęło się sypać). Skoro szukasz auta na dłuższe trasy to polecę Ci Skodę Fabię kombi 1.9SDI. To taki "osiołek"... prosty, trwały i ekonomiczny. W ostateczności 1.4 8V z LPG (ale to bardzo archaiczna i niezbyt ekonomiczna jednostka).

    -2
  • #11 04 Lip 2015 22:24
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    W Twoim przypadku szukałbym kombi. Silniki w zakresie 1,8-2,0. w tym budżecie ważny jest stan blacharki, i nie kupuj za 15 tys jak masz tylko 15 tys. Kup za 12-13 i zostaw 2-3 na "ogarnięcie, bo uwierz mi : nikt nie sprzedaje 12-15-etniego auta w idealny satranie z małym przebiegiem, tylko nim jeżdzi bez problemów dalej, lub odkupi go "czychający" sąsiad. Jak do tego doliczysz instalację LPG zaa 2,5 tys to budzet jeszcze maleje do 10 tys.
    Instalacja gazowa jest taka jak jest zamontowana i z jakich komponentów. Są tu na forum ludzie z ( bezsensownymi) podgrzewaczami płynu chłodzacego (i całego bloku) zasilane z akumulatora, którym auto przełaczało się na LPG po 4 km przy 0 st.C, a np. moje auta np max. po 1 km przy -10 stC. Samodzielny , staranny montaż i zestrojenie , z niedrogich , ale przyzwoitych komponentów.
    Na tym paliwie jeżdżę od 20 lat i na pewno grubo powyżej 300kkm ( były miksery, bloss, sekwencja ) i wiem co piszę i zaden diesel nie będzie tańszy w utrzymaniu, czy to na długich, czy na krótkich dystansach.

    Moje typy ( do LPG) toyota avensis I gen. z silnikiem 1,8 110( 129KM) KM lub 2,0 128KM.
    Citroen C5 z silnikiem 1,8 117KM, 125KM, 2,0 136, 138KM.
    406 z silnikami j.w. , Lacetti kombi 1,8 122KM

    Dodano po 19 [minuty]:

    tzok napisał:
    Skoro szukasz auta na dłuższe trasy to polecę Ci Skodę Fabię kombi 1.9SDI. To taki "osiołek"... prosty, trwały i ekonomiczny

    Chcesz chyba na zawsze zniechęcic człowieka do motoryzacji... :D To jego pierwsze auto przecież.
    Trwały może i jest, ale, ale dzisiaj 75 KM to chyba żart, nie mówiąc o przyśpieszeniu rzedu 19 sekund do setki. To nie jest wóz dobry na nasze drogi krajowe, wyprzedzanie czegokolwiek to strach w oczach.
    Piszesz tani? Średnio to spali 5 litrów ON, czyli za 25 zł/100km, czyli 5 zł wiecej niz mój 1600 kilogramowy 6-osobowy van z super wydajna klimą ( tak nadal sprawna pomimo 14 lat auta) z załadunkiem na full. Silnik 136KM + LPG. W skodzie ani komfortu, ani przestrzeni. Nota bene będzie niedługo do sprzedania po 4,5 rocznej kadencji u mnie i nie widze za bardzo godnego nastepcy w tej klasie.
    Avensis w kombi 1,8 110Km w trasie pali 7-8 l LPG i to jest ekonomiczny wóz za 13-15 zł/ 100km.

    0
  • #12 04 Lip 2015 22:55
    nioop

    Specjalista AGD

    Mogę Cię uprzedzić przed kupnem rzekomo idealnej taniej, ekonomicznej i idealnie nadającej się do gazu Astry II.
    Miałem, sugerując się opiniami powyższymi.. Okazało się, że jest to wyssane z palca..
    Raz ze co również mnie zdziwiło.. Astra z silnikiem 1.6 16V ma droższe części niż klasa wyższa typu mercedes czy bmw..
    Dwa ze na gazie chodzi to okropnie..
    Trzy, sypie się niemiłosiernie..
    Cztery, jest niewygodne jak maluch..
    Wyszłem na Oplu tak, kupiłem za niecałe 8 tys, przez rok czasu wsadziłem trochę ponad 7tys zł w naprawy.. Gdy już nie wytrzymałem nerwowo sprzedałem handlarzowi za 2800zł i pomimo wielkiej straty materialnej, wewnętrznie byłem wówczas najszczęściwszym człowiekiem na świecie :)

    Nie polecam również Renault, też doświadczyłem Megane I, Scenic I i Scenic II - Dziadostwo, ale już nie będe się szczegółowo rozpisywał.. No chyba, że chcesz ;)

    Co dobrze mi działało na LPG i byłem zadowolony ?
    Audi 80 - Na tamte czasy była to fajna konstrukcja i ponadczasowy wygląd..
    Obecnie niestety jest to konstrukcja archaiczna jednak przy tym wyjątkowo wytrzymała..

    BMW E39 - Tutaj nie dostrzegłem żadnych minusów, użytkuję na LPG i będę się trzymał tego modelu puki nie stanieje E65 :)

    Dodam jeszcze od siebie iż jestem zagorzałym przeciwnikiem diesla.. Dlatego też w instalacjach LPG jestem, powiedział bym nawet nieskromnie - "obcykany" i wiem, że bardzo ciężko jest znaleść fachowca w Polsce, który potrafi zamontować LPG.. Z tego co wiem w Warszawie na przykład jest tylko i wyłącznie jedna osoba, które wie co robi..
    Cała reszta to partacze, którzy wiedzą co z czym połączyć, żeby zadziałało i wziąść kasę..

    0
  • #13 04 Lip 2015 23:05
    antonijasny
    Poziom 9  

    Ok, dziękuję za komentarze. A co z gazowanie toyoty yaris i fiata punto? Ktoś coś wie i może się odnieść?

    0
  • #14 04 Lip 2015 23:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Z tymi facowcami, to chyba troche przesadzasz, ale prawda jest , że w 80% zamontuja Ci jakiś gotowy ( proponowany przez dostawcę) kit jako tako podepną i ustawia na odwal sie parametry. Uczciwy montaż i zestrojenie to 100% wiecej roboty , np. wymuś u "fahofca" demontaż kolektora ssącego, by nawiercił krućce tam gdzie trzeba i nie nawalił wiórów do silnikia ,

    0
  • #15 04 Lip 2015 23:15
    tzok
    Moderator Samochody

    Przy tym budżecie rozumiem, że mówisz o Puncie IIFL lub Grande Punto. Silniki 1.2 8V i 1.4 8V są bezproblemowe jeśli chodzi o LPG (wymagają jedynie regularnej kontroli luzów zaworowych).

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Trwały może i jest, ale, ale dzisiaj 75 KM to chyba żart, nie mówiąc o przyśpieszeniu rzedu 19 sekund do setki.
    Na co Ci więcej? W wyścigach na 1/4 mili startujesz czy jak?

    andrzej lukaszewicz napisał:
    wyprzedzanie czegokolwiek to strach w oczach
    Ciągnik wyprzedzisz, a szybsze pojazdy - po co? Tak jest bezpieczniej, przynajmniej Cię nie kusi, że "dasz radę".

    0
  • #16 04 Lip 2015 23:27
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    antonijasny napisał:
    A co z gazowanie toyoty yaris i fiata punto? Ktoś coś wie i może się odnieść?

    Chcesz auto z duzym kufrem na długie trasy i rozważasz segment B? Nie radzę, bo będziesz żałował.
    Yaris to mocno przereklamowane auto ze wzgledu na jego obecność w szkołach jazdy, choc dość trwałe jak na swoja klasę. Unikaj siników 1,0, to jednorazówki do 200 tys i koniec.

    0
  • #17 04 Lip 2015 23:28
    Fredw
    Poziom 20  

    nioop napisał:
    Nie polecam również Renault, też doświadczyłem Megane I, Scenic I i Scenic II - Dziadostwo

    Ciekawe, do zeszłego roku miałem megane 1 (polift 1,6 16V z gazem), czyli prawie to samo co scenic 1. Skończyło żywot przez idiotę co nie rozpoznawał świateł.
    Stan licznika w momencie złomowanie lekko ponad 400k, z czego ponad 200k na LPG i praktycznie zero problemów (z poważniejszych awarii alternator, wentylator nawiewu kabiny i oczywiście padnięta klapka obiegu powietrza :D).
    W polifcie (99-2002) jest pełen ocynk i jeśli nie było walone to ciężko znaleźć rdze.
    Silniki 1,4 16V i 1,6 16V wprost stworzone do gazu (zawory regulowane hydraulicznie).
    Kombi niby niepozorne, a sam się zdziwiłem ile tam można zapakować :D
    Spalanie przy mojej nodze 12l lpg w mieście, ale jak jeździmy rozsądnie to spokojnie można zejść do 10l w mieście i grubo mniej w trasie (prywatny rekord ~6l lpg).

    Problem tylko jest taki, że to już 13 letnie auta (licząc najmłodszy rocznik) i ciężko znaleźć zadbany egzemplarz, bo ten kto taki ma to się go nie pozbywa.
    Ale gdyby autor wątku miał coś pewnego na oku to polecam.

    0
  • #18 04 Lip 2015 23:44
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    tzok napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Trwały może i jest, ale, ale dzisiaj 75 KM to chyba żart, nie mówiąc o przyśpieszeniu rzedu 19 sekund do setki.
    Na co Ci więcej? W wyścigach na 1/4 mili startujesz czy jak?

    andrzej lukaszewicz napisał:
    wyprzedzanie czegokolwiek to strach w oczach
    Ciągnik wyprzedzisz, a szybsze pojazdy - po co? Tak jest bezpieczniej, przynajmniej Cię nie kusi, że "dasz radę".

    Nie podawaj skrajności , nikt tu nie prponuje auta z 6s do setki tylko 10-12 do normaalnej jazdy.
    Sam jeżdzisz w trasie to czemu sobie takiego nie kupisz? Dobrze wiesz, że jazda na krajówce z prędkościa 70 nie jest wcale bezpieczna i jazda za takimi pseudo bezpiecznymi( czy oszczednymi) generuje ogromne zamieszanie na drodze. Wole jak ktos pewnie jedzie 100 niz 70 i zmusza wszystkich kierowców tirów do wyprzedzania "swojej szanownej osoby", jak by nie mógł jechac w równym tempie ze wszystkimi. Wtedy zaczynaja sie "jazdy" na drodze, to samo z jazda 90km/h na autostradzie z dwoma pasami. Jedzie taki zawalidroga i wszystkie tiry, busy furgony musza go wyprzedzać . To wtedy jest potrzebna moc by sprawnie wyprzedzić i zostawic delikwenta, bo za drugim pasie jada auta 130km/h z tyłu.
    Moc jest potrzebna do sprawnej jazdy w mieście, właczania się do ruchu, a nie blokowania przez kilka minut wjazdu na rondo, bo delikwent boi sie sprawnie"wskoczyć" za zderzak auta na rondzie, tylko czeka az przestana jechac , czyli nigdy nie wjedzie, a Tobie gul rosnie , bo 2 razy byś wjechał w ta luke, co on sie boi .
    A' propos, kupiłes w końcu jakieś "nowe" auto?

    0
  • #19 05 Lip 2015 11:00
    antonijasny
    Poziom 9  

    Dzięki za wszystkie cenne wskazówki. Czekam na wpisy od innych użytkowników ze swoimi pozytywnymi/nagatywnymi przykładami aut wartych/niewartych polecenia.

    0
  • #20 05 Lip 2015 12:20
    zed71
    Poziom 22  

    co do punto- silniki są stworzone do tego ;) ale.... 90% aut ma załozoną instalację tartarini którą ciężko jest wyregulować (praktycznie tylko w aso- a tam nie mają do tego fachowców). jak już to kup bez gazu i sam (tzn w warsztacie) zamontuj. bedzie lepiej. spalanie lpg jest w granicach 7-8 litrów lpg (z silnikiem 1,2- cykl mieszany: 80% trasa, 20- miasto). silniki 1,2 i 1,4 8V mają co prawda pasek rozrządu ale wymiana jest dość tania. regulacja luzu zaworowego odbywa się poprzez płytki ale to możesz sam ogarnąć i koszt bedzie niski ;) - tyle co płytki (po 7-8zł/szt)

    od siebie poleciłbym chevroleta lacetti (nubira) oraz aveo- tanie i praktycznie bezobsługowe auta. dogadują się też z gazem tylko trzeba znaleść dobry warsztat (dotyczy wszystkich samochodów- bez względu na markę)

    1
  • #21 05 Lip 2015 12:40
    antonijasny
    Poziom 9  

    zed71 napisał:
    co do punto- silniki są stworzone do tego ;) ale.... 90% aut ma załozoną instalację tartarini którą ciężko jest wyregulować (praktycznie tylko w aso- a tam nie mają do tego fachowców). jak już to kup bez gazu i sam (tzn w warsztacie) zamontuj. bedzie lepiej. spalanie lpg jest w granicach 7-8 litrów lpg (z silnikiem 1,2- cykl mieszany: 80% trasa, 20- miasto). silniki 1,2 i 1,4 8V mają co prawda pasek rozrządu ale wymiana jest dość tania. regulacja luzu zaworowego odbywa się poprzez płytki ale to możesz sam ogarnąć i koszt bedzie niski ;) - tyle co płytki (po 7-8zł/szt)

    od siebie poleciłbym chevroleta lacetti (nubira) oraz aveo- tanie i praktycznie bezobsługowe auta. dogadują się też z gazem tylko trzeba znaleść dobry warsztat (dotyczy wszystkich samochodów- bez względu na markę)


    A jakiś konkretny model, rocznik?

    0
  • #22 05 Lip 2015 13:22
    tzok
    Moderator Samochody

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Sam jeżdzisz w trasie to czemu sobie takiego nie kupisz?
    Zapytam inaczej - jechałeś kiedyś Polo/Fabią 1.9SDI czy oglądałeś tylko na papierze? Dlaczego sobie nie kupię - bo dla mnie to staroć ale jeździ dużo lepiej niż by wyglądało z danych.

    andrzej lukaszewicz napisał:
    to samo z jazda 90km/h na autostradzie z dwoma pasami. Jedzie taki zawalidroga i wszystkie tiry, busy furgony musza go wyprzedzać .
    ...a to ciekawe, bo im max 80km/h wolno wolno jechać. Generalnie się z Tobą zgadzam, ale z drugiej strony wyprzedzanie przy różnicy prędkości 10km/h nie ma większego sensu, jak ktoś na 90km/h jedzie 80km/h to po prostu spokojnie sobie z nim jadę i nie mam z tym problemu, byle jechał równo.

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Moc jest potrzebna do sprawnej jazdy w mieście, właczania się do ruchu, a nie blokowania przez kilka minut wjazdu na rondo
    To raczej kwestia odpowiedniego doboru przełożeń w skrzyni i przebiegu charakterystyki momentu obrotowego. W aucie segmentu B nie potrzeba 100KM do sprawnego poruszania się po mieście. Jeździłem Polo z silnikiem 1.4 60KM, Astrą II z silnikiem 2.0 82KM, Punto 1.2 75KM i jasne że zawsze chciałoby się więcej ale osiągi tych samochodów były w zupełności wystarczające. Jeździłem też swoim Puntem w trybie awaryjnym i nawet nim wyprzedzałem w trasie. Na początek im słabsze auto tym lepiej, bo tylko jazda słabym autem jest w stanie nauczyć przewidywania sytuacji na drodze i "szanowania prędkości", a bezpieczne wyprzedzanie to takie, że masz dość czasu i miejsca by nie doprowadzić do wypadku, jak podczas wyprzedzania zgaśnie Ci silnik, a to może się stać zawsze i w każdym aucie.

    Co do autora to możesz też rozważyć jakąś Dacię Logan/Sandero albo np. Renault Thalia - to proste auta, dobrze nadające się do LPG.

    1
  • #23 05 Lip 2015 13:47
    nioop

    Specjalista AGD

    Fredw napisał:
    ... miałem megane 1 (polift 1,6 16V z gazem), czyli prawie to samo co scenic 1. Skończyło żywot przez idiotę co nie rozpoznawał świateł.


    Chodzi o kota na drodze ?;)

    Megane, scenic nigdy nie miało nawet namiastki ocynku..
    Więc nie wiem skąd masz takie informacje..

    Do autora tematu :

    Jak widzisz, każdy tutaj wychwala swoje aktualne bądź poprzednie auta..
    Każda tutaj dyskusja "co kupić", kończy się sprzecznościami i kłotniami.. :)
    Każdy tutaj pisze , że jego auto jest najlepsze, najpojemniejsze, pali mniej niż hybryda, i w ogóle nie koroduje.. I choć było to najgorsze ... khm khm.. To dalej kazdy będzie twierdził, że to co ma jest najlepsze..

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Z tymi facowcami, to chyba troche przesadzasz, ale prawda jest , że w 80% zamontuja Ci jakiś gotowy ( proponowany przez dostawcę) kit jako tako podepną i ustawia na odwal sie parametry. Uczciwy montaż i zestrojenie to 100% wiecej roboty , np. wymuś u "fahofca" demontaż kolektora ssącego, by nawiercił krućce tam gdzie trzeba i nie nawalił wiórów do silnikia ,


    zgadzam się.. z tym, że uważam, że 99% fachowców założy ci gotowy zestaw i zestroi tak by silnik chodził na gazie..
    A gdzie jakaś estetyka ? Przecież to też musi jakoś wyglądać.. Parownik przykręcony do kontownika, wtryski na opaski zaciskowe, wycięty kawałek osłony od silnika, bo jakiś przewód nie chciał wejść.. Okropieństwo jak widzę coś takiego pod maską.. Tyle, że porządnie zrobioną instalację widziałem tylko dwa razy.. :]

    0
  • #24 05 Lip 2015 14:29
    Karaczan
    Poziom 39  

    Fiatowskie silniki 1.2 i 1.4 8V dość różnie znoszą gaz.
    Zależy jak ktoś się przyłoży do montażu i regulacji.
    Znam przypadki że po 80tys głowice do roboty, zawory tak wypalone że brakuje tak cienkich płytek regulacyjnych ;) "Ostatnia" jest chyba 1.8 czy 1.9mm.
    Pod tym względem lepsze są 1.4 16v - hydraulika, i silniki bardzo odporne.

    0
  • #25 05 Lip 2015 15:50
    Fredw
    Poziom 20  

    nioop napisał:
    Chodzi o kota na drodze ?:wink:

    Czarny, z rasy Audi.

    nioop napisał:
    Megane, scenic nigdy nie miało nawet namiastki ocynku..

    Po lifcie (roczniki 99-2002) był już ocynk.
    Wersje przed liftem rdzewiały całkiem ładnie.

    nioop napisał:
    Więc nie wiem skąd masz takie informacje..

    Hmmm...., że aż sam siebie zacytuje "do zeszłego roku miałem megane 1 (polift 1,6 16V z gazem)".

    0
  • #26 05 Lip 2015 15:53
    zed71
    Poziom 22  

    antonijasny napisał:

    A jakiś konkretny model, rocznik?

    to był fiat punto 2 1242ccm 60km rocznik 2004/2005. dojezdzałem nim do pracy ok. 100km/dziennie ;) nie był az tak zły zebym załowal kupna. miał niestety instalację tartarini -warunek kupna nowego samochodu z lpg. niestety- innej nie wstawiali do fiatów na gwarancji. i były ciągłe kłopoty bo nie umieli ją ustawić w aso a nikt inny nie miał oprogramowania do tej instalacji. dopiero wizyta w serwisie tartarini w warszawie przyniosła efekt. ale przecież nikt nie bedzie jechał 400km aby to ustrojstwo ustawić (winnym było ustawienie instalacji a właściwie jej brak- wszystko pracowało na ustawieniach fabrycznych). ogólnie sprawował się dość dobrze do 100kkm- potem go sprzedałem dla znajomej. dalej nim jezdzi ale... jak to kobieta narzeka że się psuje .... ale nie chce go sprzedać bo się nie psuje (i zrozum logikę kobiety).

    teraz też mam lpg (instalka brc) w aveo (1,2 84km) i ... też nie mogę narzekać- mam już 170kkm nakręcone i praktycznie się nic nie dzieje. fakt - musiałem robić głowicę przy 130kkm )wypalone 2 zawory) ale ... naprawa kosztowała 1200zł bo winny był przytkany wtryskiwacz gazu. ale bede dalej jezdził bo to najbardziej kosztowna i do tej pory jedyna usterka (pomijam naprawę karoserii po małej stłuczce z baranem z bmw - na jego koszt).

    0
  • #27 05 Lip 2015 18:43
    antonijasny
    Poziom 9  

    Dyskusja się robi coraz bardziej ciekawsza :p Dziękuję za wpisy i proszę o więcej.

    0
  • #28 05 Lip 2015 21:15
    trance123
    Poziom 20  

    Pomyśl też o kupnie benzyny bez gazu i wpakowaniu gazu. Sekwencja ok 2500 PLN ale masz ją nową i wiesz na czym stoisz. Nie polecam silników 16V może są ekonomiczniejsze ale mają więcej elektroniki, która lubi się psuć tak było w przypadku starych opli + rdza oczywiście. Pamiętaj w dzisiejszych czasach nie zwracaj kompletnie uwagi na przebieg. Liczy się stan auta przede wszystkim.

    1
  • #29 05 Lip 2015 22:13
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    nioop napisał:
    zgadzam się.. z tym, że uważam, że 99% fachowców założy ci gotowy zestaw i zestroi tak by silnik chodził na gazie..
    A gdzie jakaś estetyka ? Przecież to też musi jakoś wyglądać.. Parownik przykręcony do kontownika, wtryski na opaski zaciskowe, wycięty kawałek osłony od silnika, bo jakiś przewód nie chciał wejść.. Okropieństwo jak widzę coś takiego pod maską.. Tyle, że porządnie zrobioną instalację widziałem tylko dwa razy.. :]

    Moja "amatorska" robota 4 lata temu" post #28:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic827766.html
    Nawiercenie kolektora:
    https://obrazki.elektroda.pl/1566744000_1322861247.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/7907063700_1322861249.jpg
    Montaż mocowania wtryskiwaczy:
    https://obrazki.elektroda.pl/6241854000_1322861250.jpg
    trance123 napisał:
    Nie polecam silników 16V może są ekonomiczniejsze ale mają więcej elektroniki

    A ja właśnie polecam silniki z koncernu PSA i starsze i te 10 letnie. Aluminiowe bloki, bez zadnych kabli WN itd. Zdjęcia powyzej pochodza z takiego silnika, banalnie łatwy dostep do wszystkiego pomimo budy typu VAN, 2x lepszy od opla 1,8, 2,0, w którym nie ma gdzie włożyc reki.

    tzok napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Sam jeżdzisz w trasie to czemu sobie takiego nie kupisz?
    Zapytam inaczej - jechałeś kiedyś Polo/Fabią 1.9SDI czy oglądałeś tylko na papierze? Dlaczego sobie nie kupię - bo dla mnie to staroć ale jeździ dużo lepiej niż by wyglądało z danych.


    Jeżdziłem caddym z 1,9 SDI, ale dla siebie bym tego w życiu nie kupił, szczególnie za te pieniadze.

    0
  • #30 06 Lip 2015 17:20
    bizon_126
    Poziom 29  

    Silnik 1,2 8v fiata czy też psa 8v
    Prosty jak cep tylko jeździć
    Żadne cuda na łańcuchu- tylko pasek
    Sam do niedawna pomykałem seicento 1,1 + lpg 2 gen
    Był non stop gaz w podłodze nie ważne czy ciepły czy zimny
    Z silnikiem prócz wymiany kabi i świec,sondy nic się nie działo
    Komfort był owszem ale tylko parkowania i za 70 zeta 500 km

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Jak będziesz miał za dużo koni to prawo jazdy zatrzymają i tak się skończy

    0