Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

montaż klimatyzacji od podstaw renault megane 1 fl potrzebny schemat

matmixmix 04 Jul 2015 22:38 1989 11
  • #1
    matmixmix
    Level 9  
    witam. mam do kupienia kompletną klimatyzację z renaulta megane 1 po lifcie kombi. będę ją sam demontował i mogę wyciągnąc z tego samochodu wszystko co mi potrzeba. klimatyzację chcę zamontować w kombajnie. o ile z montażem mechanicznym sobie poradzę to nie wiem jak zinstalacją elektryczną. żeby to pózniej wszystko ruszyło. może ma ktoś jakiś schemat który by mi pomógł w jej montażu? ewentualnie jakieś rady wskazówki. będę wdzięczny
  • #3
    autoas
    Level 42  
    Jeśli są tam dwa akumulatory 12V to się da....
    Wystarczy uruchomić sprężarkę, to tylko elektromagnes... i do tego kontrola ciśnienia po przez czujnik....
  • #4
    matmixmix
    Level 9  
    24v ale tak jak napisał autoas. są dwie 12v wiec wezmę z jednego zasilanie. ale jak to podłączyć. w poniedziałek jadę wymontować więc narazię nie wiem nic co i jak. chodzi mi jak po kolei to podłączyć. po wciśnięciu ac idzie prąd do czujnika ciśnienia, z kolei ten po przez przekażnik załącza sprężarkę ? i co dalej? co włącza wentylator skraplacza? czy sprężarka daje impuls na przekażnik z ktorego zasilany jest wentylator? co reguluje temperaturę? tzn steruje włączaniem i wyłączaniem sprężarki?
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    matmixmix wrote:
    . są dwie 12v wiec wezmę z jednego zasilanie.


    A skąd to się nie uda.

    Bo po pierwsze trzeba dorobić węże.
    Po drugie masz dwa silniki wentylatorów do parownika i skraplacza.
    Chyba że parownik upchasz w oryginalnych nawiewach.
    Alternator trzeba większy i przetwornice albo drugi na 12V zasilający jeden akumulator.

    Sprężarka jest na mikropasek a większość silników nie ma takiego koła pasowego w ogóle.
    I trzeba dorobić.
    Obieg w kabinie ma chodzić na cyrkulacji i w obiegu musi być filtr pyłkowy bo szybciutko zapcha się kurzem skraplacz.

    Aktualnie mam na stanie 2 zestawy klimatyzacji ale koszty montażu sa dosyć duże. I oczywiście potem uruchomienie z uwagi na większą ilość czynnika.

    Po trzecie co to za kombajn.
  • #6
    matmixmix
    Level 9  
    a dlaczego ma się niby nie udać? chyba proste ze jak pociągnę kabel od jednego aku to mam 12v. zresztą już mam jeden kabel pociągnięty do kabiny i podłączone wentylatory na 12v.
    zakuć węże żaden problem.
    parownik zostanie w orginalnej obudowie nagrzewnicy.
    alternator spokojnie da sobie radę. zresztą widziałem już kilka bizonów które maja założoną klimę od samochodu i nikt alternatora nie zmieniał.
    z paskiem sobie poradzę. mam koło pasowe przykręcane na 4 śruby wystarczy tylko nawiercić, przegwintować koło pasowe w kombajnie i przykręcić.
    obieg w kabinie będzie tylko i wyłącznie zamknięty. nawet instalacje po 7tys z alegro montowane są tylko w środku kabiny i nie czerpią powietrza z zewnątrz.
    filtry mam w kabinie dwa z golfa 4 silnikowe. więc świeżego powietrza można sobie dopuścić bez problemu.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    matmixmix
    Level 9  
    syrius32 wrote:
    Wentylator skraplacza startuje na pierwszym biegu razem z klimą, drugi bieg wiatraka uruchamiany jest z presostatu ciśnienia na rurce HP.
    Jak klima z meganki poliftowej to musisz wymienić presostat na 4 pinowy, ten 3 pinowy nie zadziała.


    ten 3 pinowy jest rezystancyjny a 4 piowy normalny stycznikowy? i rezastancyjny daje tylko sygnal do jakiegos sterownika. a 4 pinowy rozumiem ze mozna podlaczyc od razu pod przekazniki do wentylatorow?. a jaki zastosowac? od meganki przed liftem bedzie pasowac? jest 4 pinowy?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    damiandazo
    Level 10  
    Kolego jak z tą klimatyzacją?? Udało się??