Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa D 2011 - Montaż autoalarmu - podłączenie krańcówek oraz pozostałych

halo6 04 Lip 2015 23:37 1860 2
  • #1 04 Lip 2015 23:37
    halo6
    Poziom 5  

    Witam,

    Zakupiłem autoalarm RTX Tornado wraz ze sterowaniem centralnym zamkiem.
    Chciałbym go zamontować w Corsie D 2011. Fabrycznie mam tylko centralny bez pilota. Działa tylko z kluczyka. Schemat podłaczenia w pudełku do alarm nie zawiera kilku kluczowych rzeczy...

    Zamontowałem sam co potrafiłem i wyczytałem i dalej utknąłem. Przydała by się pomoc specjalistów w dziedzinie :)

    Co udało mi sie zrobić:
    - zasilanie
    - sterowanie centralnym zamkiem, zamyka się ale nie otwiera (kwestia rezystora, który musze zakupić)
    - syrena

    Utknałem na:
    - podłaczeniu krańcówek
    - osobnym otwieraniu bagażnika
    - odcięciu rozrusznika, zapłonu

    Prosiłbym o pomoc w znalezienu, gdzię to podłączyć:

    1) Krańcówki - poszukałem na forum i są sugestię aby podłączyć to pod oświetlenie sufitowe, bądź pod przewody idące z krańcówek w drzwiach

    - jeśli chodzi o oświetlenie - pod jakie przewody się podłączyć i gdzie?, Pod (+) czy pod (-). Zlokalizowałem bezpiecznik nr. 9 -> tam się podłączyć?

    - jeśli chodzi o przewodu z krańcówek drzwiowych - to gdzie je znaleźć (próg obok kierowcy?) - jakie kolory?

    2) Proszę o pomoc w zlokalizowaniu przewodu idącego do siłownika bagażnika tak abym mógl go podpiąć pod przekaźnik z wysterować go z centralki alarmowej. Dodatkowo mam osobny bezpiecznik odpowiadający za centralny zamek bagażnika, bezpiecznik nr.6

    3) Proszę o pomoc w zlokalizowaniu przewodu, który musze odciąć aby uzyskać blokade zapłonu bądź rozrusznika - co jest lepsze i mniej inwazyjne w montażu.


    Dziękuję za pomoc oraz umożliwienie dokończenia projektu - ALARM! :)

    0 2
  • Sklep HeluKabel
  • #2 05 Lip 2015 09:05
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    halo6 napisał:
    co jest lepsze i mniej inwazyjne w montażu

    Do takiego samochodu najlepszym wyjściem jest podłączenie alarmu
    współpracującego z interpreterem CAN - jeden przewód załatwia wszystko.
    Nie uszkadzasz wtedy instalacji, montaż jest bezinwazyjny, nie widać dodatkowych przewodów,
    które wskazują gdzie jest zamontowana centralka alarmu.

    Skoro jednak chcesz "zaoszczędzić" i zdecydowałeś się na okaleczenie własnego samochodu i montaż "badziewia", to:
    - obwód odcięcia rozrusznika - czarno/żółty przewód w wiązce stacyjki
    - drzwi - szary podwójny przewód w szarym złączu pin 1 czarnego modułu od strony pasażera
    - otwieranie bagażnika (obwód sterowania) - brązowo/fioletowy przewód modułu skrzynki bezpieczników przy, pin 17, w krótkiej, czarnej wtyczce

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 05 Lip 2015 12:00
    halo6
    Poziom 5  

    Dziękuję za pomoc.

    Mam jeszcze tak zwanych pytań pomocniczych :)

    a) rozrusznik - wszystko jasne.
    a) jeśli chodzi o "szary podwójny przewód w szarym złączu pin 1 czarnego modułu od strony pasażera", to co musze rozebrać od strony pasażera. Wystarczy tylko tą plastikową nakładka na próg, czy słupek też muszę zdjąc?
    Gdzie szukać tego czarnego modułu, obok schowka, przy progu czy przy fotelu?
    Jest jakaś możliwość od strony kierowcy, tak aby nie przecięgać druta przez pól samochodu?

    c) czy podłączając się pod ten przewód, "brązowo/fioletowy przewód modułu skrzynki bezpieczników, pin 17, w krótkiej, czarnej wtyczce" musze dać jeszcze przekaźnik, czy wystarczy bezpośrednio od centralki alarmowej do tego przewodu? To chodzi o tą 20-pinową wtyczkę w moduł z bezpiecznikami?

    Proszę o pomoc temacie.

    Rozebrałem prawą stronę od strony pasażera łącznie z nakładką na próg, schowkiem i nie ma tam żadnego czarnego modułu.

    Gdzie mam tego szukać? Od strony pasażera nie ma żadnych modułów, wtyczek i innym takich.

    0