Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel, Astra H. Zepsuta klimatyzacja

micrak 19 Lip 2015 20:49 11643 60
  • #31
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    micrak napisał:
    Jak to się sprawdzi, to chyba padnę.

    Nie po prostu powiedz co i jak, niech wymienią na inną regenerowaną , niech pokażą ci rachunki że faktycznie regenerowana , a jak będą się stawiali niech wyskakują za kaski.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    tzok
    Moderator Samochody
    Sprężarka bezsprzęgłowa ma zmienną wydajność, sprężarka tradycyjna - stałą. Sprężarkę bezsprzęgłową można włączać i wyłączać w dowolnym momencie, sprężarkę tradycyjną powinno się załączać wyłącznie podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Sprężarka tradycyjna w automatycznej klimie chodzi cały czas - temperatura nawiewu ustalana jest przez klapy mieszające, zresztą w przypadku sprężarki bezsprzęgłowej jest podobnie. Tylko bezsprzęgłową ECU może "wyłączać" np. podczas ruszania czy gwałtownego przyspieszania, no i nie musi cały czas pracować z pełną wydajnością (zawór sterowany PWM).

    Jako, że kilka osób zwróciło mi uwagę - sprężarka ze sprzęgłem elektromagnetycznym może mieć dodatkowo regulację pojemności (wydajności) - elektryczną lub mechaniczną (ale w Astrze H - nie ma).
  • Relpol przekaźniki
  • #33
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    tzok napisał:
    Tylko bezsprzęgłową ECU może "wyłączać" np. podczas ruszania czy gwałtownego przyspieszania, no i nie musi cały czas pracować z pełną wydajnością (zawór sterowany PWM).


    A Ty znajosz takije masziny kak - focus sdiełany w SSZA, gietz i jeszczio mnogo mnogo innych.

    Nie pisz jak wyrocznia ponieważ taki bajerek mają auta sprzed 2000 roku ze sprężarką uruchamianą sprzęgłem bez zaworu regulacyjnego.

    Ponieważ młodzież nie zna takiego języka (rosyjskiego), przeto przetłumaczę na rodzinny (polski).
    "Czy znasz takie auta jak - focus produkowany przez USA, getz i jeszcze wiele wiele innych"
  • #34
    micrak
    Poziom 11  
    No dobra, a który kontroler generuję sygnały do sterowania sprężarką?
  • #35
    micrak
    Poziom 11  
    No i wszystko jasne. Po dłuższej rozmowie ze specami okazało się, że wcześniej była zamontowana sprężarka z elektro zaworem. Panowie nie znaleźli takiej w Internetach i zamówili sprężarkę ze sprzęgłem. Dostaje ona PWM i rytmicznie wciska sprzęgło. Brak mi słów oraz przekleństw... Wrócę z urlopu i niech to doprowadzają do końca.
  • #36
    domex32
    Moderator Samochody
    Który rok tej astry masz i dokładnie jaki silnik. Bo nie wierze że tam była sprężarka z zaworem.
  • #37
    micrak
    Poziom 11  
    Astra H Sport Z18XE, 2004
  • #38
    domex32
    Moderator Samochody
    micrak napisał:
    Okazało się, ze powodem nieprawidłowej pracy sprężarek była masa, która steruje elektromagnesem.


    micrak napisał:
    Mechanicy z miejscowości, w której musiałem zostawić samochód do naprawy zamontowali sprężarkę ze sprzęgłem. Po wymianie powiedzieli, że sprzęgło na zmianę, co parę sekund dociska się i zwalnia. Zawołali swojego elektronika, który stwierdził, że do wymiany jest przedni moduł/sterownik/BSI. Elektronik zamówił układ, zaadaptował go i wszystko działało... jeden dzień. Potem reklamacja, wizyta u elektronika, który sprawdził elektronikę poprzez podłączenie żarówki zamiast sprężarki - migała z 2-sekundową częstotliwością. Stwierdził że elektronika jest ok, lecz sprężarka się znowu zepsuła (padło chyba sprzęgło). Mechanicy przyjęli reklamację i wymienili sprężarkę na nową. Efekt? Sprzęgło dociska się i zwalnia,


    W układzie masz sprężarkę ze sprzęgłem i taka tam ma być, usterka banalna.

    Poproś mechaników niech porównają ciśnienie HP z testera i manometrów, jak są fachowcami, będą wiedzieli co zrobić, jak nie, zabieraj szybko stamtąd auto i daj do fachowców, zanim walnie kolejna sprężarka.
  • #39
    micrak
    Poziom 11  
    Nie wiedzieli co z tym zrobić jak zaczęło w kółko dociskać i zwalniać sprzęgło. Porównywali ciśnienia na maszynie do nabijania klimy i z czujnika ciśnienia przez komputer. Na początku czujnik pokazywał co innego, to wymienili czujnik.

    Z ciekawości - co to za banalna usterka?

    Znacie jakiś solidny serwis klimy w Opolu/opolskim?
  • #40
    domex32
    Moderator Samochody
    micrak napisał:
    Na początku czujnik pokazywał co innego, to wymienili czujnik.


    Czujnik pewnie dalej pokazuje co pokazywał, a wymiana sprężarki była usunięciem objawu a nie przyczyny.

    W takim razie opowiedz nam wszystko żeby nie trzeba było tego z Ciebie wyciskać.

    Jak źle pokazywał? co pokazywał czujnik a co manometr? Jak pracują wentylatory od klimatyzacji i silnika?
  • #41
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    micrak napisał:
    Panowie nie znaleźli takiej w Internetach i zamówili sprężarkę ze sprzęgłem

    OK . Sprawa wyjaśniona. Operacja udana , pacjent od dawna cuchnie.
  • #42
    domex32
    Moderator Samochody
    @Strumien swiadomosci swia No i ciężko było by kupić coś czego nie ma :D
  • #43
    micrak
    Poziom 11  
    Nie pamiętam odczytów z tych czujników.

    Cholera, poszukam gdzieś u siebie na miejscu jakiegoś serwisu, w którym to porządnie sprawdzą i stwierdzą czy jest założona dobra sprężarka. Po co ten gościu przez telefon stwierdził, że tam była ta bez sprzęgła, to nie wiem. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę/elektronikę samochodową. Coś się popsuło, oddaje to do naprawy z nadzieją, że zajmują się tym fachowcy, a wychodzi z tego że dalej nic nie działa i muszę sam jako laik drążyć temat.
  • #44
    domex32
    Moderator Samochody
    Dla mnie to wyglądało tak:

    Zatyka się osuszacz, sprężarka tłoczy a na czujniku brak wzrostu ciśnienia, sprężarka tłoczy dalej, wywala zawór bezpieczeństwa, lub uszczelnienie sprężarki.

    Panowie wymieniają sprężarkę, robią próżnie, cześć syfu przelatuje osuszacz, skraplacz, czujnik i blokuje się na zaworze rozprężnym ciśnienie rośnie, sprężarka się wyłącza.

    Trzeba znaleść zator.
  • #45
    micrak
    Poziom 11  
    Po urlopie zostawie auto w jakimś normalnym serwisie wyspecjalizowanym w klimatyzacji. Po wszystkim napiszę jak to się skończyło i będzie można zrobić porządek z tym tematem na forum :)

    Dzięki za pomoc.
  • #46
    micrak
    Poziom 11  
    Heh, dziwna sprawa. Dzwonili mechanicy. Mówią, że wg katalogu ma tam być sprężarka ze sprzęgłem. Co dziwniejsze z pewnością pierwotnie była tam zamontowana sprężarka sterowana zaworem. Może ktoś dokonał jakiejś modyfikacji, albo w wersji sport jest jakoś inaczej ;)
  • #47
    domex32
    Moderator Samochody
    Jak pracują wentylatory chłodnicy?
  • #48
    micrak
    Poziom 11  
    Z tego co widziałem, to jest tam tylko jeden wentylator w komorze silnika. Pod grillem juz nic więcej nie ma. Włącza się automatycznie kiedy trzeba.
  • #49
    domex32
    Moderator Samochody
    Jak włączysz klimę to kręci się wolno? szybko?

    Z przodu przed skraplaczem powinien być wentylator, oraz z tylu za chłodnicami.
  • #50
    micrak
    Poziom 11  
    Jest tylko jeden wentylator. Za chłodnicą nic nie ma. Zanim się zatarła sprężarka, to ten wentylator włączał się z tego co pamiętam razem ze sprężarka. Teraz sprężarka jest odłączona od elektryki. Na panelu, tam gdzie radio, AC też zostało wyłączone. Wentylator wlacza się teraz kiedy trzeba schłodzić silnik.

    Nie chcę teraz tego podłączać. Jestem jeszcze na urlopie, muszę tym autem wrócić do domu i nie chcę jeszcze czegoś dodatkowo zepsuć.

    Da się gdzieś na podstawie VINu sprawdzić jakie części są przeznaczone dla danego samochodu, czy takie informacje są chronione i trzeba w ASO pytać?
  • Pomocny post
    #51
    domex32
    Moderator Samochody
    Powiem Ci że już niczego nie jestem pewien przy Twoim aucie :D

    Wedle rocznika wychodzi, iż w 2004 roku w tym aucie z tym silnikiem powinna być sprężarka że sprzęgłem, oraz dwa wentylatory.

    Piszesz o jednym wentylatorze, i sprężarce z zaworem, więc moją teorie w łeb weźmie :)

    Jak wrócisz, i będziesz miał podgląd na ciśnienia, oraz parametry bieżące z testera, na temat sterowania sprzęgła (on/off) lub sterowania zaworu (%) wtedy będzie można dalej dyskutować.
  • #52
    micrak
    Poziom 11  
    Rocznikowo 2004, modelowo 2005. Wersja sport z systemem IDS+. Może w tej opcji wyposażenia jest trochę inaczej.

    Jak wrócę, to jadę do moich speców od klimy. Obiecali, ze będą mieć taka sprężarkę, jaka tam była domyślnie. Niech podepną multimetr albo oscyloskop przed wymianą żeby zdebugowac sygnał sterujący. Jak będzie na pewno PWM, to niech wstawiają tam sprężarkę z zaworem. Po wszystkim jadę do lokalnych mędrców od klimy i niech to zweryfikują żebym znowu nie miał niemiłych niespodzianek :)

    Tyle w tym dobrego, ze trochę materiału z elektrotechniki mi się przypomniało :P

    BTW Może VIN coś powie? W0L0AHL4845222062
  • Pomocny post
    #53
    gajdek419
    Poziom 17  
    Typ sprężarki w Astrze H zalezy czy masz klimatyzację manualną czy automatyczną.
    W automatycznej jest sprężarka ze sprzęgłem przeciążeniowym (przez niektórych zwana "bezsprzęgłową") a w manualu jest ze sprzęgłem elektromagnetycznym.
    Sprężarki ze sprzęgłem przeciążeniowym z racji posiadania wady fabrycznej były wymieniane w serwisach na te ze sprzęgłem elektromagnetycznym (dodawano przekaźnik, wiązkę przewodów oraz wymagało to zmian w sterowniku)
    Automatyczna:
    http://www.elstock.dk/da/shop/product/51-0423
    Manualna:
    http://www.elstock.dk/da/shop/product/51-0418

    Tutaj, pierwszy lepszy przykład zestawu z kitem do modyfikacji: http://www.niparts.com/Graphics/full/DATA_27%5C2451378.jpg
  • #54
    headshot
    Poziom 20  
    micrak napisał:
    W0L0AHL4845222062
    Napisałem na zaprzyjaźnionym forum by mi rozkodowali jak będe miał to napiszę cały
  • #55
    micrak
    Poziom 11  
    gajdek419 napisał:
    Typ sprężarki w Astrze H zalezy czy masz klimatyzację manualną czy automatyczną.
    W automatycznej jest sprężarka ze sprzęgłem przeciążeniowym (przez niektórych zwana "bezsprzęgłową") a w manualu jest ze sprzęgłem elektromagnetycznym.
    Sprężarki ze sprzęgłem przeciążeniowym z racji posiadania wady fabrycznej były wymieniane w serwisach na te ze sprzęgłem elektromagnetycznym (dodawano przekaźnik, wiązkę przewodów oraz wymagało to zmian w sterowniku)


    Mam automatyczną, więc wygląda na to, że to może być ta przeciążeniowa. Ta przeciążeniowa jest sterowana PWMem? Czy modyfikacja polega na konwersji sygnału PWM na ten wymagany do załączania sprężarki ze sprzęgłem? Mówisz, że jest tam jakaś wada fabryczna - może to przez to się zatarła w niespełna miesiąc po regeneracji?

    Headshot napisał:
    Napisałem na zaprzyjaźnionym forum by mi rozkodowali jak będe miał to napiszę cały


    Dziękuję.
  • Pomocny post
    #56
    headshot
    Poziom 20  
    micrak napisał:
    W0L0AHL4845222062
    W0L: General Motors

    0: Pojazd Nie Specjalny

    A: Astra Platform

    H: 2004 Platform Generation

    L48: 5 Drzwiowy HATCHBACK

    4: 2004

    5: Antwerp

    222062: Serial Number



    silnik Z18XE

    nr silnika20DJ2004

    typ nadwozia L48

    kod modelu 0TS48

    Kod GM Drive XXQT

    REG : WF-SH 457

    kod daty 02 07 2004




    2H9 = SILNIK BENZYNOWY 1.8 2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE 80I = WNĘTRZE-CZARNY 80U = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU 80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY 80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY A53 = SIEDZENIE PRZEDNIE,PASAŻERA,6-FUNKCYJNA OBSŁ. RĘCZNA A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY AE4 = DLA SIEDZEŃ SPORTOWYCH AH4 = FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO AHB = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO AJ0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,DWA AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY B70 = OSŁONA PROGU DRZWI B87 = Z CZARNĄ LISTWĄ BA9 = POJEMNIK ZIMNA BD8 = WYPRASKA,ZESPÓŁ,DACH,W KOLORZE NADWOZIA BLN = WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI,CHROM LABIRYNT BLP = WYPRASKA KONSOLI PRZYRZĄDÓW,CHROMOWANA MAZUT BS9 = USZCZELKA GŁÓWNA, DRZWI, DOLNA BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ CT3 = DLA NIEMIEC CT3 D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE DDU = LUSTERKO,ZESP. DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA DP6 = OBUDOWA DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH) ECA = KLUCZYK FE4 = SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY (IDS+) FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94 FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB JF5 = UŻYWANY ZE SPORTOWYM PEDAŁEM ZE STOPU JL9 = ABS K09 = ALTERNATOR,120A KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17 MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW N35 = KOŁO KIEROWNICY,SPORT,SKÓRA NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA NR1 = DO ZĘBATKI O MNIEJSZYM SKOKU NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05 OHC PAT = WYKOŃCZENIE,VENT/MALTA QGF = OPONY,205/55 R 16-91H QL5 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,10 SZPRYCH,61/2JX16 QQ5 = DLA KOŁA ZAPASOWEGO O PEŁNYCH WYMIARACH T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE T9L = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,MALTA TN6 = AKUMULATOR,55AH TPX = KRATA WLOTU CHŁODNICY,CZARNA,Z KOLOROWYM PASKIEM TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA TSQ = LAMPA WNĘTRZA DELUXE U3A U55 U66 = GŁOŚNIKI,7 U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY UAG = INFORMACJE GRAFICZNE - MONOCHROMATYCZNY UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3 UEC = WSKAŹNIK CZUJNIKA AUTOMATYCZNEJ RECYRKULACJI POWIETRZA UEQ = PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA UH1 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,PRAWA STRONA UJ3 UJC = PRZEŁĄCZNIK TRYBU SPORTOWEGO VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY VK8 = UCHWYT,OKULARY VU2 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,MATOWY CHROM W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY W4Y W5T = TABLICZKA SILNIKA,USUNIĘTA W7P = TABLICZKA FIRMOWA,SPORT WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO XA3 = OPEL XG3 = DLA NIEMIEC XJ2 = OBNIŻONE PODWOZIE SPORTOWE Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG Z0F = DLA NIEMIEC Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H ZQ8 = UŻYWANE Z PODWOZIEM SPORTOWYM
  • #57
    micrak
    Poziom 11  
    Dzięki za zdekodowanie! Informacje się zgadzają ze stanem rzeczywistym.

    Teraz pytanie. Wstawiać ten stary awaryjny typ sprężarki, czy robić przeróbkę. W drugim wariacie będę potrzebowal kogoś kto sobie z tym poradzi.
  • Pomocny post
    #58
    gajdek419
    Poziom 17  
    micrak napisał:
    gajdek419 napisał:
    Typ sprężarki w Astrze H zalezy czy masz klimatyzację manualną czy automatyczną.
    W automatycznej jest sprężarka ze sprzęgłem przeciążeniowym (przez niektórych zwana "bezsprzęgłową") a w manualu jest ze sprzęgłem elektromagnetycznym.
    Sprężarki ze sprzęgłem przeciążeniowym z racji posiadania wady fabrycznej były wymieniane w serwisach na te ze sprzęgłem elektromagnetycznym (dodawano przekaźnik, wiązkę przewodów oraz wymagało to zmian w sterowniku)


    Mam automatyczną, więc wygląda na to, że to może być ta przeciążeniowa. Ta przeciążeniowa jest sterowana PWMem? Czy modyfikacja polega na konwersji sygnału PWM na ten wymagany do załączania sprężarki ze sprzęgłem? Mówisz, że jest tam jakaś wada fabryczna - może to przez to się zatarła w niespełna miesiąc po regeneracji?

    Headshot napisał:
    Napisałem na zaprzyjaźnionym forum by mi rozkodowali jak będe miał to napiszę cały


    Dziękuję.

    Wada fabryczna polega na niewłaściwym materiale elementu przeciążeniowego - zrywa się nawet jeżeli wszysTko z klimatyZacją jest ok. Nie ma to wpływu na zatarcie się spreżarki.

    Co do modyfikacji - jest temat na elektrodzie wraz z instrukcją jak to zrobic
  • #59
    micrak
    Poziom 11  
    Witam po małej przerwie :)

    Okazało się, że Panowie włożyli sprężarkę nie taką jak była w oryginale. Zawiozłem auto do lokalnego serwisu. Poradzili mi zostawić już tą ze sprzęgłem, ponieważ jest mniej awaryjna. Dodali przekaźnik i przewody. Posprawdzali wszystko i klima śmiga :)

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
  • #60
    sacree
    Poziom 1  
    Jak mogę skontaktować się z użytkownikiem gajdek419?

    Zaciekawiły mnie jego posty:
    Cytat:
    Typ sprężarki w Astrze H zalezy czy masz klimatyzację manualną czy automatyczną.
    W automatycznej jest sprężarka ze sprzęgłem przeciążeniowym (przez niektórych zwana "bezsprzęgłową") a w manualu jest ze sprzęgłem elektromagnetycznym.
    Sprężarki ze sprzęgłem przeciążeniowym z racji posiadania wady fabrycznej były wymieniane w serwisach na te ze sprzęgłem elektromagnetycznym (dodawano przekaźnik, wiązkę przewodów oraz wymagało to zmian w sterowniku)
    Automatyczna:
    ...
    Manualna:
    ...

    Tutaj, pierwszy lepszy przykład zestawu z kitem do modyfikacji:
    ...

    Cytat:
    Wada fabryczna polega na niewłaściwym materiale elementu przeciążeniowego - zrywa się nawet jeżeli wszysTko z klimatyZacją jest ok. Nie ma to wpływu na zatarcie się spreżarki.

    Co do modyfikacji - jest temat na elektrodzie wraz z instrukcją jak to zrobic

    Mógłby ktoś podać linka do tego tematu?

    Teraz ja mam ten problem - padła mi sprężarka, na Allegro nie widzę tych do klimatyzacji automatycznej, proszę powiedzcie mi, co mam zrobić?