Witam,
Planuje budowę prostownika do ładowanie akumulatorów.
Ładować będę zarówno akumulatory samochodowe jak i te przeznaczone do ciągników (175Ah). Raczej nie będą to akumulatory stare i zasiarczone więc nie będę od prostownika wymagać funkcji ratowania złomu. Aczkolwiek planuje aby była możliwość ręcznego ustawiania poziomu prądu ładowania.
Narysowałem schemat prostownika w eagle w oparciu o znaleziony na elektrodzie schemat (chyba juzkaQ). Schemat jest nie zmieniony jednak wszystkie diody 1N4148 zamieniłem na 1N4004 lub 1N4007 (takie wydaja mi się lepsze). Po za tym diody oraz tranzystowy które trudno dostać również zmieniłem a te bardziej popularne o takich samych paramertach.
Wstawiłem również bezpiecznik po stronie pierwotnej (4A) oraz wtórnej (20A).
Trafo jakie posiadam to trafo ze starego UPS z podwójnym uzwojeniem wtórnym 2x14V - dokładnego amperażu nie znam ale średnica drutu uzwojenia wtórnego to 2mm a trafo jest duże (12x9x5 cm).
Do prostownika dodałem sygnalizację błędnego podłączenia akumulatora. Układ jest zrealizowany na tranzystorze BC547 diodzie LED oraz buzzerze. I nie mam pewności czy układ jest poprawny.
Pytania:
1. To czy układ sygnalizacji błędnego podłączenia jest prawidłowy i czy będzie dzialał.
2. Jakie zastosować tyrystory, właściwie to czy zastosowanie takich o prądzie 20A będzie powodować znaczne ich nagrzewanie, czy może lepiej zastosować takie o większym prądzie np: 50A,
3. Jakie duże powinienem zastosować radiatory do tyrystorów,
4. Jak rozumiem diody D5, D6 i tyrystory Ty1, Ty2 działają jak mostek z tym że tak jakby tyrystorowy czy zatem w takim układzie owe diody D5 i D6 nie powinny być mocniejsze?
5. Po co montowane mają być rezystory R4 i R5 i jakiej mocy powinny być?
6. Czy wszystkie rezystory ze schematu mogę zastosować o mocy 0,25W czy może któryś z nich powinien być mocniejszy.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Poniżej zamieszczam oryginalny schemat prostownika oraz ten narysowany przeze mnie.

Planuje budowę prostownika do ładowanie akumulatorów.
Ładować będę zarówno akumulatory samochodowe jak i te przeznaczone do ciągników (175Ah). Raczej nie będą to akumulatory stare i zasiarczone więc nie będę od prostownika wymagać funkcji ratowania złomu. Aczkolwiek planuje aby była możliwość ręcznego ustawiania poziomu prądu ładowania.
Narysowałem schemat prostownika w eagle w oparciu o znaleziony na elektrodzie schemat (chyba juzkaQ). Schemat jest nie zmieniony jednak wszystkie diody 1N4148 zamieniłem na 1N4004 lub 1N4007 (takie wydaja mi się lepsze). Po za tym diody oraz tranzystowy które trudno dostać również zmieniłem a te bardziej popularne o takich samych paramertach.
Wstawiłem również bezpiecznik po stronie pierwotnej (4A) oraz wtórnej (20A).
Trafo jakie posiadam to trafo ze starego UPS z podwójnym uzwojeniem wtórnym 2x14V - dokładnego amperażu nie znam ale średnica drutu uzwojenia wtórnego to 2mm a trafo jest duże (12x9x5 cm).
Do prostownika dodałem sygnalizację błędnego podłączenia akumulatora. Układ jest zrealizowany na tranzystorze BC547 diodzie LED oraz buzzerze. I nie mam pewności czy układ jest poprawny.
Pytania:
1. To czy układ sygnalizacji błędnego podłączenia jest prawidłowy i czy będzie dzialał.
2. Jakie zastosować tyrystory, właściwie to czy zastosowanie takich o prądzie 20A będzie powodować znaczne ich nagrzewanie, czy może lepiej zastosować takie o większym prądzie np: 50A,
3. Jakie duże powinienem zastosować radiatory do tyrystorów,
4. Jak rozumiem diody D5, D6 i tyrystory Ty1, Ty2 działają jak mostek z tym że tak jakby tyrystorowy czy zatem w takim układzie owe diody D5 i D6 nie powinny być mocniejsze?
5. Po co montowane mają być rezystory R4 i R5 i jakiej mocy powinny być?
6. Czy wszystkie rezystory ze schematu mogę zastosować o mocy 0,25W czy może któryś z nich powinien być mocniejszy.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Poniżej zamieszczam oryginalny schemat prostownika oraz ten narysowany przeze mnie.


