Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Arosa 1.7 SDI - Seat Arosa 1.7 SDI Gaśnie

wikiolo 06 Jul 2015 01:28 3723 2
Relpol
  • #1
    wikiolo
    Level 9  
    Witam
    Seat Arosa 1.7 SDI
    Jest mały problem z tym świetnym autem. Spróbuję opisać wszystkie objawy w punktach (w miarę chronologicznie) :
    1. Auto po wymianie żarówki zaczęło szwankować (nie wiem czy ma to związek)
    2. Po pewnym czasie zepsuł się immobilizer, który został wyłączony
    3. Auto (jeśli) odpala to robi to zawsze niezwykle sprawnie - nawet w zimowe pory.
    4. Raz na jakiś czas (ok. tydzień) auto nie chce odpalić. Objawy są takie same jak przy np. zablokowaniu zapłonu przez immobilizer tj. dusi ale nie ma zapłonu
    5. na problem nieodpalania auta pomaga wyjście z niego i potrząśnięcie przednią częścią samochodu
    6. Auto zbiera ładunek elektrostatyczny (albo moja kurtka jest jakaś agresywna). Czasem po wyjściu z auta kopie mnie dośc mocny prąd - lekko silniejszy niż ten z zapalniczki.
    7. Ostatnio auto zaczyna gasnąc w czasie jazdy. Skończyło się "kopanie"

    Problem nie do rozwiązania przez wielu mechaników. Gdyż zawsze gdy do nich podjedziemy auto działa idealnie. Komputer nie wykazuje błędów. Mam nadzieję że znajdzie się tutaj jakaś mądra głowa który zna podobny przypadek:))
  • Relpol
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Przekaźnik główny do sprawdzenia.
  • #3
    spiewajaca skala
    Level 2  
    Ja ostatnio miałem podobne problemy z inny autem z grupy VAG - golf mk4 1,9 SDI AQM 2004 r. Źle odpalał, gasł podczas jazdy(czasami co 10 s) , obroty falowały, czasami kopcił niemiłosiernie itd. Żadnych błędów w sterowniku nie było.
    Jak w końcu wywalił błędy to : od zaworu 109, nastawnika pompy wtryskowej, wtryskiwacza sterującego i EGR-wszystko łączy się w ECU.
    Charakterystyczne objawy u mnie- świeciła się kontrolka ESP (myślę że skutek utraty komunikacji z ECU) a ECU jak już nałapał błędów to nie migała kontrola świec żarowych - a tak robić powinna.
    W końcu winowajcą okazał się padnięty sterownik silnika (ECU)- można znaleźć kilka wątków m. in. na elektrodzie, że tym się to skończyło.
    Kupiłem podobny ECU z Seata (1,9 SDI ASY) - zawiozłem oba ECU do wyspecjalizowanej firmy-Operacja klonowania trwała 1 h. Koszt 300+koszt zakupu używanego sterownika.
    Widzę , że wątek nie jest najświeższy, mam natomiast że moje wypociny komuś oszczędzą trochę nerwów.