Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 2002r 3.0 V6 - Laguna II bardzo dziwny objaw immo. Nietypowe.

bestia_sb 06 Lip 2015 17:27 3306 12
  • #1 06 Lip 2015 17:27
    bestia_sb
    Poziom 8  

    Witam.

    Laguna II 2002r. benzyna 3.0 V6 z LPG. Skrzynia automatyczna.

    Taki problem nietypowy z immo.
    Czasami jest tak, że po włożeniu karty do końca wszystko działa prawidłowo a czasami nie załącza się immo, tzn. kontrolka czerwona świeci światłem ciągłym (nie gaśnie. Normalnie powinna po 2-3 sekundach zgasnąć).
    Wtedy auto nie odpala, tzn. nie ma żadnej reakcji po naciśnięciu guzika start/stop. Cała reszta działa, funkcjonuje normalnie, jest pozycja zapłonowa czyli wszystkie kontrolki świecą, radio działa, navi również działa, itd.
    Po wielokrotnych próbach wkładania i wyciągania karty w końcu za którymś razem immo "zaskoczy", wtedy kontrolka czerwona normalnie gaśnie i można odpalić samochód.

    I teraz:
    1. jak nie wyciągnę karty z czytnika po zgaszeniu silnika i pójdę sobie nawet na kilka godzin to wszystko się po jakimś czasie pogasi i jak wrócę to wystarczy nacisnąć przycisk "start" i auto normalnie włączy wszystkie kontrolki i automatycznie odpali silnik,

    2. jak już immo "zaskoczy" i zgaśnie kontrolka czerwona to generalnie działa wszystko, nawet po wyłączeniu silnika, mogę wyjąć kartę, włożyć z powrotem i znowu będzie działać, nawet jak odpalę silnik i zgaszę, znowu wyjmę kartę i włożę, odpalę silnik i zgaszę, znowu wyjmę kartę... itd. cały czas działa,

    3. ale teraz - jak immo "zaskoczy" (czytaj pkt nr 2) i ruszę autem, po prostu się nim przejadę. Nie ważne ile kilometrów. Wystarczy ruszyć do przodu i do tyłu. Po zgaszeniu silnika i wyjęciu karty, immo znowu nie działa. Zabawa z wkładaniem i wyjmowanie zaczyna się od początku aż do ponownego "zaskoczenia" immo.

    4. zauważyłem również, że jeśli wystąpi w/w pkt. nr 3 to wystarczy poruszać na odpalonym silniku wajchą automatu. Wystarczy że "przelecę się" po wszystkich nastawach (P - R - N - D). Gaszę auto i wyjmuję kartę z czytnika i mamy taki sam objaw jak bym przejechał się autem. Zabawa z wkładaniem i wyciąganiem zaczyna się od początku.

    Co wiem?

    - czytnik raczej jest dobry. Jak już immo "zaskoczy" to działa normalnie i wielokrotnie, aż do momentu patrz pkt. nr 3 lub 4.

    - karty są dwie. One również raczej działają dobrze. Jak już immo "zaskoczy" to oby dwie odpalają normalnie auto (pkt. nr 1 i 2). Działają do momentu wystąpienia pkt. nr 3 lub 4.

    - nie ma reakcji nazwijmy to: pośrednich rozrusznika. Jak immo zaskoczy to rozrusznik kręci albo immo nie zaskoczy wtedy całkowity brak reakcji na rozruszniku (czerwona kontrolka albo gaśnie albo świeci cały czas). Nie występują również jakieś przygaśnięcia kontrolek czy coś w tym stylu. Albo działa albo nie.

    - blokada kierownicy działa prawidłowo. Zawsze blokuje po wyciągnięciu karty i zawsze odblokowuje po włożeniu karty (niezależnie od tego czy immo zaskoczy czy nie).

    - "pazurki" w czytniku karty od "mikrostyków" - pierwsza pozycja (np. radio itp) działa normalnie, druga pozycja (czyli zapłon) działa normalnie. Oba działają za każdym razem prawidłowo.

    - cewka w czytniku nie ma przerwy,

    - blokada karty w czytniku "przeciw wyciągająca "działa normalnie, tzn jak auto odpali silnik to zablokuje kartę, jak silnik nie odpali to nie blokuje karty.

    - guzik start/stop? Nie demontowałem. Wg mnie nie ma na to wpływu. Z tego co się dowiedziałem on tylko zwiera/rozwiera więc nie ma raczej na nic wpływu. Poza tym zawsze działa prawidłowo jak immo "zaskoczy".

    - robiłem również próby z włączaniem alarmu. Zamykałem drzwi, otwierałem (obie karty) - nie zauważyłem żadnego wpływu, żadnej nazwijmy to konsekwencji na jakieś konkretne działanie.

    - ALE. JEST JEDNO ALE. Za każdym razem jak immo nie "zaskoczy" to komputer - syntezator mowy - informuje o uszkodzeniu alarmu (po niemiecku). Również nie ma wpływu na ponowne zamykanie drzwi i otwieranie.

    - "przelutowałem" równiez wszystkie możliwe styki w czytniku karty, aby zapobiec ewentualnym "zimnym lutom".

    Proszę pomóżcie bo już nie mam pojęcia co mogę jeszcze sprawdzić?
    Gdzie jeszcze szukać?
    I najważniejsze - jaki na to wszystko ma wpływ pkt. nr 3 i 4? Oraz jaką rolę spełnia alarm w stosunku do immo?

    Pozdrawiam.

  • #2 06 Lip 2015 22:04
    zodiakmenda
    Poziom 21  

    Immo do usunięcia, sterownik na stół i do pracy :) masz dwie karty do auta?

  • #3 06 Lip 2015 22:22
    bestia_sb
    Poziom 8  

    Tak. Karty są dwie.

  • #4 06 Lip 2015 23:27
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A jak blokada się zachowuje, bo po rozpoznaniu karty powinna się odblokować.
    Jak nie rozpozna to się nie odblokuje.

  • #5 07 Lip 2015 08:42
    bestia_sb
    Poziom 8  

    Tak jak napisałem wcześniej, blokada działa prawidłowo.
    System normalnie rozpoznaje kartę bo inaczej nie włączył by się zapłon.
    Jedyny objaw to świecąca sie czerwona dioda immo. A powinna zgasnąć. Jak zgaśnie wtedy można odpalić samochód.

  • #6 07 Lip 2015 10:31
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    wikia55 napisał:

    Cytat:
    Przekaźnik nad pedałem sprzęgła


    bestia_sb napisał:

    Cytat:
    Laguna II 2002r. benzyna 3.0 V6 z LPG. Skrzynia automatyczna.

  • #7 07 Lip 2015 11:07
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Skoro odblokowuje to karta i czytnik sprawne a kalkulator silnika psuty.

  • #8 07 Lip 2015 12:51
    bestia_sb
    Poziom 8  

    MACIEK_M napisał:
    wikia55 napisał:

    Cytat:
    Przekaźnik nad pedałem sprzęgła


    bestia_sb napisał:

    Cytat:
    Laguna II 2002r. benzyna 3.0 V6 z LPG. Skrzynia automatyczna.


    MACIEK_M wnioskując po Twojej odpowiedzi - nie ma tam żadnego przekaźnika?



    Cytat:
    Skoro odblokowuje to karta i czytnik sprawne a kalkulator silnika psuty.


    Strumien swiadomosci swia - możesz doprecyzować?

  • #9 07 Lip 2015 13:51
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    Cytat:
    MACIEK_M wnioskując po Twojej odpowiedzi - nie ma tam żadnego przekaźnika?


    A jest tam pedał sprzęgła?

  • #10 07 Lip 2015 15:14
    bestia_sb
    Poziom 8  

    MACIEK_M napisał:
    Cytat:
    MACIEK_M wnioskując po Twojej odpowiedzi - nie ma tam żadnego przekaźnika?


    A jest tam pedał sprzęgła?


    No pewnie że nie ma :) Kurde pomyliło mi się. Jak pytałem miałem na myśli hamulec! W głowie cały czas myślałem o hamulcu.

    W sumie na hamulcu jest tylko przełącznik od blokady skrzyni.
    Tak przy okazji do odpalenia auta nie trzeba naciskać hamulca.
    Wystarczy położenie "P". Też nie ma wpływu na trapiące mnie pytania.

  • #11 08 Lip 2015 12:23
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    bestia_sb napisał:
    - czytnik raczej jest dobry.
    Wymień, napraw, ciesz się autem.

  • #12 08 Lip 2015 21:00
    bestia_sb
    Poziom 8  

    Pawel wawa napisał:
    bestia_sb napisał:
    - czytnik raczej jest dobry.
    Wymień, napraw, ciesz się autem.


    Kolega administrator ale chyba całego posta nie przeczytał?
    Szkoda jako admin grupy, powinien. Pisanie dla punktów czy też ilości postów nie pomaga w rozwiązaniu czyjegoś problemu.


    Moderowany przez manta:

    3.1.9. Nie obrażaj drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    Blokada pisania.

    Zdjęcie blokady, po kontakcie z administratorem.

  • #13 09 Lip 2015 02:12
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    To, że czegos nie rozumiesz, nie znaczy, że wolno Tobie tutaj cwaniakować. Zrobiłeś co napisałem? Opisz efekty. Dla Ciebie to nowość a ja juz kilka takich czytników naprawiłem. A punktów i postów jak widac mam pod dostatkiem.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson