Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla Verso 2005 1.8 1ZZ-FE - Nie odpala

06 Lip 2015 17:52 6300 9
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z Corolla Verso 2005 silnik 1.8 1ZZ-FE
    Auto z gasło podczas jazdy i już nie chce odpalić
    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wszystkie przekaźniki - wszystko sprawne.
    Podłączyłem tester diagnostyczny i nie łączy się z modułem silnika.
    Okazało się że przekaźnik EFI nie jest załączany. Po zwarciu na sztywno zapaliła się kontrolka silnika brak błedów w ECU silnika lecz dalej nie chce zakręcić. (kluczyk + guzik start stop)
    Test immo - wsjo ok, kluczyk rozpoznany, gaśnie czerwona kontrolka na desce
    Test guzika start/stop - tester pokazuje wszystkie parametry prawidłowo (wciśnięty, puszczony)

    Po zwarciu przekaźnika EFI i próbie z rozrusznikiem "na krótko" też nie odpala

    Na tą chwilę pozostaje chyba tylko do sprawdzenia wiązka między komp silnika a komp "pokładowym"

    Nie mam już pomysłów.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 34  
    Stacyjka uszkodzona, na krótko nie odpali bo również immo nie ma zasilania.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    Stacyjka sprawna, przełącznik start/stop sprawny, w parametrach pomiarowych testerem diagnostycznym dobrze rozpoznaje pozycje guzik wciśnięty, guzik zwolniony
    Czujnik wciśnięcia sprzęgła też sprawny, sprawdzony na stole a do tego kontrolka na przycisku start/stop zmienia kolor z pomarańczowego na zielony po wciśnięciu pedału
    Immo ma zasilanie bo po włożeniu kluczyka gaśnie kontrolka na środkowym panelu.
    Tester diagnostyczny łączy się z modułem immo i pokazuje info o kluczykach itd ... brak kodów usterek
    Oprócz braku zasilania na moduł silnika brak zasilania na moduł AIRBAG - brak komunikacji - kontrolka na desce nie gaśnie

    Dziś po południu chcę znów podjąć próby, ale obstawiam na tą chwilę dwie rzeczy:
    - uszkodzenie instalacji elektrycznej
    - tzw "BSI" - brak wyjścia zasilania na komp silnika i poduszek

    Może jakieś podpowiedzi?
  • Poziom 18  
    Sprawdź zasilanie sterownika silnika i jego masy. Przeskanuj sterownik silnika innym skanerem - może się nie łączy bo masz kiepskie oprogramowanie.....
  • Poziom 9  
    Po włączeniu zapłonu brak zasilania sterownika silnika EFI, jak zewrę przekaźnik EFI to zapala się żółta kontrolka na desce i tester diagnostyczny łączy się ze sterownikiem silnika - brak błędów
    Przy tak podanym zasilaniu na sterownik silnika dalej brak reakcji na start/stop
    Rozrusznik "na krótko" kręci - auto nie odpala
  • Poziom 29  
    Masz plus zasilania za cewkę przekaźnika EFI?
    I sądzę, że nie wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś, tam jest bodaj 5 skrzynek.
  • Poziom 9  
    Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, dwa miejsca pod maską, dwa w kabinie.
    Są jeszcze przekaźniki za panelem od klimy, dziś je sprawdzę dla pewności, ale to od wentylatora itd.
    Zapomniałem sprawdzić, czy jest plus na cewce przekaźnika EFI, sam przekaźnik sprawdzany na stole - sprawny, sprawdzę zasilanie cewki i napiszę.
  • Poziom 29  
    No właśnie, sprawdziłeś czy jest napięcie na 30, na 85 już nie.
  • Poziom 9  
    Brak napięcia na cewce przekaźnika EFI
    Podałem 12V, przekaźnik działa, zapal się kontrolka silnika na desce, dalej brak reakcji na guzik start/stop
  • Poziom 1  
    witam mam idetyczny problem tylko mam alto z silnkiem 2,2 i nie moge sobie poradzic...