Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla Verso 2005 1.8 1ZZ-FE - Nie odpala

gekonos 06 Jul 2015 17:52 9225 9
Texa Poland
  • #1
    gekonos
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z Corolla Verso 2005 silnik 1.8 1ZZ-FE
    Auto z gasło podczas jazdy i już nie chce odpalić
    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wszystkie przekaźniki - wszystko sprawne.
    Podłączyłem tester diagnostyczny i nie łączy się z modułem silnika.
    Okazało się że przekaźnik EFI nie jest załączany. Po zwarciu na sztywno zapaliła się kontrolka silnika brak błedów w ECU silnika lecz dalej nie chce zakręcić. (kluczyk + guzik start stop)
    Test immo - wsjo ok, kluczyk rozpoznany, gaśnie czerwona kontrolka na desce
    Test guzika start/stop - tester pokazuje wszystkie parametry prawidłowo (wciśnięty, puszczony)

    Po zwarciu przekaźnika EFI i próbie z rozrusznikiem "na krótko" też nie odpala

    Na tą chwilę pozostaje chyba tylko do sprawdzenia wiązka między komp silnika a komp "pokładowym"

    Nie mam już pomysłów.
  • Texa Poland
  • #2
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Stacyjka uszkodzona, na krótko nie odpali bo również immo nie ma zasilania.
  • #3
    gekonos
    Level 10  
    Stacyjka sprawna, przełącznik start/stop sprawny, w parametrach pomiarowych testerem diagnostycznym dobrze rozpoznaje pozycje guzik wciśnięty, guzik zwolniony
    Czujnik wciśnięcia sprzęgła też sprawny, sprawdzony na stole a do tego kontrolka na przycisku start/stop zmienia kolor z pomarańczowego na zielony po wciśnięciu pedału
    Immo ma zasilanie bo po włożeniu kluczyka gaśnie kontrolka na środkowym panelu.
    Tester diagnostyczny łączy się z modułem immo i pokazuje info o kluczykach itd ... brak kodów usterek
    Oprócz braku zasilania na moduł silnika brak zasilania na moduł AIRBAG - brak komunikacji - kontrolka na desce nie gaśnie

    Dziś po południu chcę znów podjąć próby, ale obstawiam na tą chwilę dwie rzeczy:
    - uszkodzenie instalacji elektrycznej
    - tzw "BSI" - brak wyjścia zasilania na komp silnika i poduszek

    Może jakieś podpowiedzi?
  • Texa Poland
  • #4
    car centre
    Level 18  
    Sprawdź zasilanie sterownika silnika i jego masy. Przeskanuj sterownik silnika innym skanerem - może się nie łączy bo masz kiepskie oprogramowanie.....
  • #5
    gekonos
    Level 10  
    Po włączeniu zapłonu brak zasilania sterownika silnika EFI, jak zewrę przekaźnik EFI to zapala się żółta kontrolka na desce i tester diagnostyczny łączy się ze sterownikiem silnika - brak błędów
    Przy tak podanym zasilaniu na sterownik silnika dalej brak reakcji na start/stop
    Rozrusznik "na krótko" kręci - auto nie odpala
  • #6
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Masz plus zasilania za cewkę przekaźnika EFI?
    I sądzę, że nie wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś, tam jest bodaj 5 skrzynek.
  • #7
    gekonos
    Level 10  
    Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, dwa miejsca pod maską, dwa w kabinie.
    Są jeszcze przekaźniki za panelem od klimy, dziś je sprawdzę dla pewności, ale to od wentylatora itd.
    Zapomniałem sprawdzić, czy jest plus na cewce przekaźnika EFI, sam przekaźnik sprawdzany na stole - sprawny, sprawdzę zasilanie cewki i napiszę.
  • #8
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    No właśnie, sprawdziłeś czy jest napięcie na 30, na 85 już nie.
  • #9
    gekonos
    Level 10  
    Brak napięcia na cewce przekaźnika EFI
    Podałem 12V, przekaźnik działa, zapal się kontrolka silnika na desce, dalej brak reakcji na guzik start/stop
  • #10
    User removed account
    Level 1