Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 Avant - Wymiana zawieszenia (kpl. wahaczy)

06 Lip 2015 17:53 5874 7
  • Poziom 26  
    Witajcie, temat dotyczy Audi A6 Avant z 1998 roku (silnik AFB). Jako że na dniach została uszkodzona miska olejowa, chcę ją jutro wymienić wraz z filtrami i olejem, oraz za jednym zamachem komplet hamulców przód i tył (tarcze/klocki). Pomyślałem jednak, że jeśli starczyłoby mi czasu to wymieniłbym od razu komplet zawieszenia (Wszystkie wahacze oraz łączniki stabilizatora, amortyzatorów i sprężyn zmieniał nie będę). Komplet taki już zakupiłem ponieważ na ostatnim przeglądzie technicznym kulały już nieco dwa wahacze dolne oraz łączniki. Teraz pytanie do ludzi, którzy robili to kiedyś na własną rękę, jakieś sugestie, wskazówki?

    Do dyspozycji będę miał kanał, dwie kobyłki pod samochód (także cały przód będzie mógł być w powietrzu), klucz dynamometryczny oraz podstawowe narzędzia - te których miał nie będę wezmę od znajomego który ma warsztat 15 metrów dalej. Jak się za to zabrać, ile czasu może przy tym zejść? Wykręcać wszystko jak leci czy jest jakaś konkretna kolejność wykręcania poszczególnych wahaczy? Momenty dokręcania konkretnych wahaczy wygrzebię dziś z internetu (chyba że ktoś ma to pod ręką to może podać). Czy zmieszczę się w przeciągu jednego dnia aby to przełożyć? Tzn chciałbym ją poskładać żeby dnia kolejnego z rana jechać ustawić zbieżność.

    Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Sama wymiana jest prosta.problem może byc z długom srubą łączącą dwa wavhacze górne a tak to to poleci

    Dodano po 7 [sekundy]:

    Sama wymiana jest prosta.problem może byc z długom srubą łączącą dwa wavhacze górne a tak to to poleci
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Będziesz musiał odkręcić trzy śruby pod maską i tą trzymającą dół amortyzatora do wahacza by opuścić amortyzator - inaczej raczej nie wyciągniesz śruby od przedniego górnego amortyzatora.
    Zacznij od wymiany dolnego przedniego wahacza (prosty wahacz przykręcony do amortyzatora) - tam były dwie średnice sworznia więc żeby się nie okazało że masz inną średnice, reszta jest taka sama.
    Dobrze by mieć komplet śrub bo czasami stare nie chcą wyjść.
  • Poziom 26  
    wojtek250590 napisał:
    Sama wymiana jest prosta.problem może byc z długom srubą łączącą dwa wavhacze górne a tak to to poleci


    Faktycznie problem z nią był - około 30 minut uderzania młotkiem, wybijania jej ze zwrotnicy + spryskiwania WD. Drugą stronę od razu spryskałem odrdzewiaczem, żeby przy rozbieraniu nie mieć już takiego problemu.

    grala1 napisał:
    Dobrze by mieć komplet śrub bo czasami stare nie chcą wyjść.


    Mam cały zestaw śrub montażowych - zakupiłem komplet wahaczy wraz właśnie ze śrubami.


    Górę mam wymienioną, powiedzcie mi proszę jak to jest z dolnymi? Niektórzy twierdzą, że należy odkręcić poduszki silnika i nieco popuścić go w dół gdyż inaczej nie da się wyciągnąć śrub mocujących wahacze dolne w podwoziu - jest to prawdą? Jeśli tak, czy zwykły lewarek samochodowy utrzyma mi to po odkręceniu łap silnika, oraz czy będę w stanie zwykłym lewarkiem później go podnieść aby przykręcić z powrotem?

    P.S czy jest możliwe aby przy montażu przesunęła mi się zwrotnica? Pech chciał, że po wymianie przecięło mi lewą oponę - nie wiem czy ze starości, czy od tarcia. Po wymianie opon faktycznie gdy auto jest na lewarku, opona praktycznie styka się ze zwrotnicą natomiast po opuszczeniu nie widzę gdyż koło wypełnia całe nadkole ale wydaje mi się że gdy auto stoi na kołach zwrotnica wręcz styka się z oponą...
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Jeżeli łożysko całe to nie ma prawa. Ile się przesunie zwrotnica przy opuszczaniu auto to tyle powinno też przesunąć się koło.
  • Poziom 26  
    grala1 napisał:
    Jeżeli łożysko całe to nie ma prawa. Ile się przesunie zwrotnica przy opuszczaniu auto to tyle powinno też przesunąć się koło.


    Witam, problem ustąpił nic nie obciera więc przypuszczam że po prostu opona ze starości wystrzeliła.
    Na dniach biorę sie za wymianę zawieszenia dolnego (muszę zakupić lepsze nasadki gdyż moje made in tesco się dziś poddały i popękały). Jak skończę napiszę co i jak
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 26  
    Witam, zawieszenie zostało wymienione - co ważne przed zaczęciem prac nalezy wyposażyć się w narzędzia chociaż średniej półki, inaczej więcej nerw na tym zjemy niż wykonamy roboty. Jako że mam urlop, pozwoliłem sobie stworzyć krótki pdf z wymianą pokazaną na moim przykładzie (wraz ze zdjęciami) być może komuś się przyda, jako że nie ma w dziale samochodów kategorii FAQ to załączam plik w moim poście. Pozdrawiam

    P.S wymiana pokazana na przykładzie Audi A6, aczkolwiek dokładnie identycznie powinno wyglądać to w VW Passat B5/B5FL, Audi A4 oraz Skodzie SuperB.