Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Westwood T1400 - Kontrolka ładowania, wariujący przekaźnik.

06 Lip 2015 21:27 2001 20
  • Poziom 10  
    Witam.

    Od dwóch tygodni pomagam w ogarnięciu traktrorka Westwood T1400. Problem polega na tym, że w tym traktorku większość rzeczy nie działała, na dodatek ktoś kiedyś wymienił silnik na inny większy i staram się wszystko doprowadzić do ładu. Wszystko już śmiga, mam tylko problem z kontrolką ładowania, jest poprostu martwa, na płytce kiedyś ktoś coś kombinował i są połączone dwa piny ze sobą, gdy je rozdzielę to ładowania na akumulatorze nie ma, ale za to gdy gaszę silnik to przekaźnik na płytce nie wariuje. Gdy piny są połączone to ładowanie jest ale gdy gaszę silnik to przekaźnik wariuje do momentu gdy silnik nie zatrzyma się, co ciekawe, gdy zgaszę silnik czujnikiem pod fotelem to nie ma tego problemu. Kontrolka ładowania nie świeci się ani po przekręceniu kluczyka ani na działającym silniku. Dioda led sprawna, dioda prostownicza przy silniku i na płytce także, kable ok. Wydaje mi się, że te piny na płytce nie powinny być zlutowane razem i że brakuje jednego kabla w kostce, ale nie mam pojęcia co powinienem w tym miejscu podłączyć :)

    Gdyby ktoś miał jakieś sugestie ale podobną kosiarkę to będę wdzięczny za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Hej, dziękuję za chęć pomocy :) Tę płytkę już znalazłem wcześniej w necie, niestety nie było opisu jak podłączyć kable do niej, a gdy na mojej płytce zlutowałem ścieżki tak jak na tej nowej to i tak nie było żadnej zmiany. Czy Jesteś może w stanie wrzucić ten schemat w trochę lepszej rozdzielczości?  
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    OK, masz rację, bardzo Ci dziękuję za pomoc :) Mam nadzieję, że uda mi się z tym uporać :)
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    Ok, dzięki. Na razie bez zmian, diodę od ładowania na płytce podłączyłem tak jak jest ona na tych nowych płytkach, brakujący kabel 7 podłączyłem do stacyjki tak jak na schemacie ale musiałem najpierw kabel, ktory idzie z pierścienia ładującego przenieść z PINu 7 na 6 tak jak jest na schemacie, diodę prostownicza zmoskowalem tak jak jest na nowych płytkach, ale nic sie nie zmieniło, oprócz tego, ze dioda teraz swieci non stop, bo jest podłączona do rezystora i masy, wczesniej była podłączona do rezystora a minus był podłączony do anody diody prostowniczej. Już braknie mi pomysłów :) Dodatkowo zauważyłem, że kable z pinów 2 i 3 mam zmoskowalem jakas fabryczną kostką, gdy je rozdzielę to zapłon jest ale nie ma żadnej reakcji po przekręceniu kluczyka na pozycję gdzie silnik powinien odpalić. Przekaźniki wylutowałem i są ok, nie rozumiem skąd te zmiany na nowej i mojej płytce...
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    Dwa kable, czerwony z diodą (sprawną), który podłączyłem do PINu 6 i czarny, który zasila światła.
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    No właśnie, musi i jest ładowanie na aku jakieś 13,5V na mniej więcej połowie obrotów. Samo wyjście z silnika na czerwonym kablu po odłączeniu go od reszty ma 12,6V chociaż miernik co jakiś czas na ułamek sekundy pokazuje 1 czyli wynik poza zakresem. Pytanie brzmi co z tą diodą na płytce:)

    Dodano po 7 [minuty]:

    Druga sprawa, że po odłączeniu kabla ładowania przekaznik nie szaleje gdy gaszę silnik.
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    Tak, oczywiście zostawiłem ją, sprawdziłem miernikiem i jest sprawna. Dobrze, będę szukał dalej :) Dzięki za chęci :)

    Dodano po 3 [godziny] 11 [minuty]:

    Sprawdziłem wszystko, stacyjkę też i nadal bez zmian :/ Najwyraźniej coś przegapiłem.
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    Stacyjke sprawdziłem już, jest ok. Problem w tym, że dioda led od ładowania akumulatora nie gaśnie gdy uruchomię silnik a według instrukcji powinna. Po drugie gdy gaszę silnik kluczykiem to od momentu przekręcenia kluczyka do zatrzymania sie silnika gdy diody gasną słuchać bardzo szybkie załączanie i wyłączanie przekaźnika R1, problemu tego nie ma gdy zgaszę silnik czujnikiem bezpieczeństwa pod fotelem lub gdy odłączę kabel ładowania akumulatora od układu. Jedyne co przychodzi mi do głowy to to, że są jakieś punkty styku na schemacie w tym białym bliku od światła i nie biore ich pod uwage :) Przekaźnik wariuje tak samo gdy odłączę przewód od cewki wysokiego napięcia i przekręcę kluczyk na pozycje wyłączenia silnika, przekaznik wtedy wariuje tak samo tyle, że silnik nie gaśnie rzecz jasna :)

    Dodano po 15 [minuty]:

    Tzn. żeby była jasność, wcześniej dioda wcale nie świeciła ale podłączyłem ją tak jak jest na tych nowych płytkach i rzecz jasna świeci, tyle, że non stop.
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    Nie spalę nic w ten sposób??
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    Ok, pominąłem ale nie ma żadnej różnicy ani jeśli chodzi o kontrolkę ładowania ani jeśli chodzi o przekaźnik :(
  • Poziom 10  
    Okazało się, że przekaźnik R1 szaleje podczas gaśnięcia silnika, gdy włącznik bezpieczeństwa jest zwarty, ten podłączony do PINu 8 i 10, nie wiem czy to jest tak jak myślę, ale chyba poprostu przekaźnik dostaje plusa z silnika i dlatego tak bzyczy. Dioda ładowania nadal świeci, w sumie co sprawia, że ona powinna gasnąć po odpaleniu silnika???
  • Poziom 2  
    witam , czy rozwiązałeś swój problem, bo tez borykam się z taką instalacją , identyczną , i zauważyłem na Twojej fotce że wtyczka podpieta jest inaczej niż u mnie, sprawdziłem i owszem mozna ja podpinać tak jak Ty i odwrotnie ,