Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw T4 - Za duże napięcie ładowania

07 Lip 2015 08:55 981 8
  • Poziom 12  
    Witam
    Po wymianie regulatora(alternator Bosch) napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,8V, pod obciążeniem 14,4V.
    Po zwiększeniu obrotów (do średnich w czasie jazdy)napięcie wrasta do 17 - 18V.
    Co może być przyczyną?
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Niekoniecznie. Do sprawdzenia masa na budzie/silniku pojazdu.
  • Poziom 43  
    chisel napisał:
    Niekoniecznie. Do sprawdzenia masa na budzie/silniku pojazdu.


    Spalony regulator jak nic. Żadna masa ci nie podniesie napięcie.
  • Poziom 12  
    Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator.
    Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik silnik -> kasta -> minus aku. Jest przejście.
    Do alternatora wchodzą jeszcze 2 przewody cienkie na wtyczkę czerwony i zielony. Ponieważ wszystko było odcięte kupiłem taką wtyczkę z końcówkami przewodu (kilka tygodni temu) ale z inymi kolorami więc nie jestem pewien czy jest prawidłowa kolejność i czy te przewody to wzbudzenie? - może idzie na całość.
    Dodam, że po zmianie regulatora od razu mierzyłem napięcie przy odpalaniu.
  • Poziom 27  
    Bo nie ma podnieść, tylko nie obniżyć i trzymać na tyle, ile trzeba. Brak prawidłowej masy powoduje, że regulator nie działa, tzn. napięcie idzie w górę ile może wraz z obrotami silnika (wirnika alternatora), ponieważ jest brak napięcia odniesienia i skutkuje tym, że dioda zenera w regulatorze nie jest w stanie stabilizować napięcia. Z tego powodu napisałem aby sprawdzić, czy masa jest - tzn. sprawdzić jej połączenia, oraz połączenie - akumulatora do budy pojazdu. Jeśli OK, to wtedy można szukać dalej.
  • Moderator Samochody
    @chisel A może byś tak zastanowił się nad sobą i poszedł doradzać gdzie indziej? Przy braku masy, silnik by albo nie odpalał, albo głupiała by elektryka - gasnące światła itp. Żaden chiński zamiennik w cenie 30-50 zł do alternatora Bosch nie pożyje długo.
    tobiasz54 napisał:
    Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator.
    Jeszcze lepiej. Regulator zintegrowany jest ze szczotkami, te zaś piłują rowy w pierścieniach ślizgowych wirnika. Dlatego też wypada wymieniać komplet.
  • Poziom 29  
    robokop napisał:
    Regulator. Kup oryginał.

    Niekoniecznie, uwalona dioda też może tak ogłupiać regulator.
  • Poziom 12  
    Po jednym dniu przestał ładować. Były uszkodzone 3 diody(te do regulatora). Miałem pod ręką 1N5406 - wymieniłem i wszystko gra.