Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterowanie joystickiem pojazdu diy

07 Lip 2015 12:00 963 4
  • Poziom 2  
    Witam.
    Jestem tu nowy . Na co dzień jestem elektrykiem zakładowym.
    Buduję poziomy rower napędzany silnikiem elektrycznym.
    Podczas budowy napotkałem na problem .
    chciałbym nim sterować za pomocą joysticka.
    Ruch do przodu i hamowanie mam już załatwione.
    Problem dotyczy skręcania myślałem o zastosowaniu dwóch siłowników elektrycznych. Tylko że po zakończonym ruchu joystickiem wróci do pozycji zero.
    Czy jest możliwość wykonania sterownika który wraz z wzrostem rezystancji w układzie joysticka wysuwał by ramię siłownika a wraz z spadkiem wracał do punktu zero.
    Lub cały układ sterujący za pomocą joysticka bez jego przeróbek.
    Zasilanie pojazdu 24V DC .
    Pozdrawiam. i z góry dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie.
  • Poziom 2  
    Jako ze jestem zielony w sterownikach kontrolerów czy mogę prosić o pomoc jak wykonać ukłąd sterowania siłownikami elektrycznymi za pomocą rezystancji joysticka i ich automatycznego powrotu
  • Poziom 2  
    Przepraszam.
    Możliwe że nie dość jasno sie wyraziłem.
    Joystick miał by sterować siłownikami elektrycznymi które miały by pełnić rolę drążków kierowniczych w trójce i powodować skręt kół z tad konieczność powrotu siłowników do pozycji zero po puszczeniu joysticka.
    Moze pomocne będzie takze to :
    Joystick to logitech Extreme 3d pro im większe wychylenie w osi drążka tym wieksza jest rezystancja potencjometru .
    Siłownik zaś jest to typowy siłownik do bramy skrzydłowej zasilany napięciem 12v posiadający dwie krańcówki jedną wyłączającą w pozycji zero o druga w pozycji maksymalnego wysunięcia powrót siłownika realizowany jest poprzez zamianę biegunów zasilających go

Dodano po 23 [minuty]: