Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter romet 2t , palą się żarówki

07 Lip 2015 14:52 1848 18
  • Poziom 6  
    Witam

    Mam skuter romet 2t i przepaliły mi się żarówki wiec wymieniłem na nowe i tez przepalily się ..... no to wymieniłem regulator napięcia bo myślałem ze jest on winny bo jak daje więcej gazu to się przepalaja. .. ale to nic nie mogło ... wiec pomyślałem o oporniku (rezystor) swiatel ponieważ po minucie gdy skuter był włączony to był gorący się nie dało go dotknąć i tez go wymieniłem .... i założyłem nowy ale ten też się grzeje i nawet dym wydobywa się z niego ..

    Juz niewiem co ma zrobić

    Macie jakiś pomysł ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 12  
    Witam --- napisz coś na temat żarówek które zakładasz --- napięcie i moc
  • Poziom 6  
    12V15W zakładam takie jakie były oryginalnie
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 12  
    Więc załóż 12V 25W

    Dodano po 33 [minuty]:

    Po prostu masz chyba za duże napięcie na żarówce reflektorowej i wystarczy ją troszkę więcej obciążyć i może bedzie wszystko ok. Podłącz woltomierz do tej żarówki (12V 25W) i dodawaj gazu pomalutku i obserwuj jak zmienia się napiecie zasilające. Jeśli nadal będzie rosło powyżej 15 woltów to nie zwiększaj już obrotów bo spalisz zarówkę. Wtedy spróbuj założyć zrówkę 12V 35W i taki sam pomiar wykonaj. Napisz o rezultatach.
  • Poziom 6  
    Ok .A opornik będzie się nadal grzał?

    Dodano po 4 [godziny] 48 [minuty]:

    A przy alternatorze jest jakiś kondensator lub coś co robi z napięciem ? .... może to jego wina
  • Poziom 12  
    Przypuszczam że po to właśnie jest ten opornik zeby zarówki się nie paliły Czy ten skuter masz od nowosci? Masz jakąś książkę do tego pojazdu?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Który rok produkcji jest tego skuterka? Jeśli to starszy model i zapłon jest na zasadzie przerywacza mechanicznego to ten kondensator jest dla poprawienia iskry na swiecy. Ale jeśli do zapłonu jest wykorzystany moduł elektroniczny to kondensator jest w innym celu--- jakim ---- to usiałbym wiedzieć w jakim obwodzie jest wpięty. Do ładowania akumulatora jest tam alternator czy prądnica ?
  • Poziom 6  
    Mam go on nowości ... rok produkcji 2012
  • Poziom 12  
    I od nowosci tak się palą te żarówki ? Mówimy o zarówce reflektorowej - tak ? Czy ona jest dwuwłóknowa ?
  • Poziom 6  
    Nie tak tydzień temu się spaliły podczas jazdy bo kapnalem się ze kontrolka od nich nie świeci ... są to reflektorowe i są zasilane z alternatora bo mam jeszcze ledowe (z tyłu , migacze , z przodu do jazdy dziennej ) i one są zasilane z akumulatora i działają normalnie
  • Poziom 12  
    W takim razie myślę że trzeba by sprawdzić ten opornik jaką powinien mieć wartość i jaką ma w tym momencie --- może on poprostu dostał zwarcia i nie powoduje ograniczenia wysokości napięcia zasilajacego zarówkę. Sprawdź w instrukcji czy czegoś istotnego na ten temat nie ma. Dobranoc -- na dziś kończę pokutę przy kompie-- na dziś --- tzn 07.07.2015
  • Poziom 6  
    Ok ale ja już wymieniłem na nowy i dalej się tak robi
  • Poziom 12  
    Czy robiłeś próby z mocniejszą żarówką ?? Mierzyłeś napięcie podczas pracy silnika i włączonym świetle mijania???
  • Poziom 6  
    Z mocniejsza nie
    ale mierzył wszystko miernikiem
    na żarówka prąd skakał a akumulatora nie ladowal .... najprawdopodobniej to wina nowego regulatora założyłem stary i akumulator ładuje 1 amper no i narazie elegancko
    zobaczy się później jak będę więcej jeździł
  • Poziom 12  
    Na żarówka prąd skakał ????----- nawet gdybym chciał ---- to naprawdę nie wiem co masz na mysli !
  • Poziom 6  
    No raz 0 a raz 17
  • Moderator Samochody
    Sprawdź masę regulatora napięcia (zielony kabel)
  • Poziom 12  
    Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie diody i uzwojenie wirnika.

    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji lub wprowadzają w błąd są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • Poziom 39  
    Co za poziom odpowiedzi... Ciśnienie się podnosi.
    Od kiedy w skuterach są alternatory samochodowe?
    don_rikardo, nie wypowiadaj się w tematach na których się nie znasz!
    carrot napisał:
    Sprawdź masę regulatora napięcia (zielony kabel)

    To jedno, aczkolwiek taka awaria rzadko się zdarza.
    Przede wszystkim sprawdź ciągłość przewodu białego oraz żółtego pomiędzy statorem a regulatorem. Często przyczyną jest wypadnięcie białego przewodu z kostki od statora.

    Moc żarówek nie ma nic wspólnego z awarią.
    Opornik świateł spalił się, bo ma ograniczoną moc i nie działał regulator napięcia - ale ten opornik jest włączany tylko gdy światła są wyłączone.
  • Poziom 6  
    Kable są w porządku ... jeszcze ta masę musze zobaczyc