Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter romet 2t , palą się żarówki

powaznanazwa 07 Lip 2015 14:52 1464 18
  • #1 07 Lip 2015 14:52
    powaznanazwa
    Poziom 5  

    Witam

    Mam skuter romet 2t i przepaliły mi się żarówki wiec wymieniłem na nowe i tez przepalily się ..... no to wymieniłem regulator napięcia bo myślałem ze jest on winny bo jak daje więcej gazu to się przepalaja. .. ale to nic nie mogło ... wiec pomyślałem o oporniku (rezystor) swiatel ponieważ po minucie gdy skuter był włączony to był gorący się nie dało go dotknąć i tez go wymieniłem .... i założyłem nowy ale ten też się grzeje i nawet dym wydobywa się z niego ..

    Juz niewiem co ma zrobić

    Macie jakiś pomysł ?

    0 18
  • #2 07 Lip 2015 15:20
    don_rikardo
    Poziom 12  

    Witam --- napisz coś na temat żarówek które zakładasz --- napięcie i moc

    0
  • #3 07 Lip 2015 15:57
    powaznanazwa
    Poziom 5  

    12V15W zakładam takie jakie były oryginalnie

    0
  • #4 07 Lip 2015 16:45
    don_rikardo
    Poziom 12  

    Więc załóż 12V 25W

    Dodano po 33 [minuty]:

    Po prostu masz chyba za duże napięcie na żarówce reflektorowej i wystarczy ją troszkę więcej obciążyć i może bedzie wszystko ok. Podłącz woltomierz do tej żarówki (12V 25W) i dodawaj gazu pomalutku i obserwuj jak zmienia się napiecie zasilające. Jeśli nadal będzie rosło powyżej 15 woltów to nie zwiększaj już obrotów bo spalisz zarówkę. Wtedy spróbuj założyć zrówkę 12V 35W i taki sam pomiar wykonaj. Napisz o rezultatach.

    0
  • #5 07 Lip 2015 21:42
    powaznanazwa
    Poziom 5  

    Ok .A opornik będzie się nadal grzał?

    Dodano po 4 [godziny] 48 [minuty]:

    A przy alternatorze jest jakiś kondensator lub coś co robi z napięciem ? .... może to jego wina

    0
  • #6 07 Lip 2015 22:02
    don_rikardo
    Poziom 12  

    Przypuszczam że po to właśnie jest ten opornik zeby zarówki się nie paliły Czy ten skuter masz od nowosci? Masz jakąś książkę do tego pojazdu?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Który rok produkcji jest tego skuterka? Jeśli to starszy model i zapłon jest na zasadzie przerywacza mechanicznego to ten kondensator jest dla poprawienia iskry na swiecy. Ale jeśli do zapłonu jest wykorzystany moduł elektroniczny to kondensator jest w innym celu--- jakim ---- to usiałbym wiedzieć w jakim obwodzie jest wpięty. Do ładowania akumulatora jest tam alternator czy prądnica ?

    0
  • #7 07 Lip 2015 23:22
    powaznanazwa
    Poziom 5  

    Mam go on nowości ... rok produkcji 2012

    0
  • #8 07 Lip 2015 23:35
    don_rikardo
    Poziom 12  

    I od nowosci tak się palą te żarówki ? Mówimy o zarówce reflektorowej - tak ? Czy ona jest dwuwłóknowa ?

    0
  • #9 07 Lip 2015 23:47
    powaznanazwa
    Poziom 5  

    Nie tak tydzień temu się spaliły podczas jazdy bo kapnalem się ze kontrolka od nich nie świeci ... są to reflektorowe i są zasilane z alternatora bo mam jeszcze ledowe (z tyłu , migacze , z przodu do jazdy dziennej ) i one są zasilane z akumulatora i działają normalnie

    0
  • #10 08 Lip 2015 00:12
    don_rikardo
    Poziom 12  

    W takim razie myślę że trzeba by sprawdzić ten opornik jaką powinien mieć wartość i jaką ma w tym momencie --- może on poprostu dostał zwarcia i nie powoduje ograniczenia wysokości napięcia zasilajacego zarówkę. Sprawdź w instrukcji czy czegoś istotnego na ten temat nie ma. Dobranoc -- na dziś kończę pokutę przy kompie-- na dziś --- tzn 07.07.2015

    0
  • #11 08 Lip 2015 00:14
    powaznanazwa
    Poziom 5  

    Ok ale ja już wymieniłem na nowy i dalej się tak robi

    0
  • #12 08 Lip 2015 22:05
    don_rikardo
    Poziom 12  

    Czy robiłeś próby z mocniejszą żarówką ?? Mierzyłeś napięcie podczas pracy silnika i włączonym świetle mijania???

    0
  • #13 08 Lip 2015 22:44
    powaznanazwa
    Poziom 5  

    Z mocniejsza nie
    ale mierzył wszystko miernikiem
    na żarówka prąd skakał a akumulatora nie ladowal .... najprawdopodobniej to wina nowego regulatora założyłem stary i akumulator ładuje 1 amper no i narazie elegancko
    zobaczy się później jak będę więcej jeździł

    0
  • #14 08 Lip 2015 23:08
    don_rikardo
    Poziom 12  

    Na żarówka prąd skakał ????----- nawet gdybym chciał ---- to naprawdę nie wiem co masz na mysli !

    0
  • #15 10 Lip 2015 10:30
    powaznanazwa
    Poziom 5  

    No raz 0 a raz 17

    0
  • #16 10 Lip 2015 11:27
    carrot
    Moderator Samochody

    Sprawdź masę regulatora napięcia (zielony kabel)

    0
  • #17 10 Lip 2015 17:55
    don_rikardo
    Poziom 12  

    Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie diody i uzwojenie wirnika.

    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji lub wprowadzają w błąd są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

    0
  • #18 10 Lip 2015 21:31
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Co za poziom odpowiedzi... Ciśnienie się podnosi.
    Od kiedy w skuterach są alternatory samochodowe?
    don_rikardo, nie wypowiadaj się w tematach na których się nie znasz!

    carrot napisał:
    Sprawdź masę regulatora napięcia (zielony kabel)

    To jedno, aczkolwiek taka awaria rzadko się zdarza.
    Przede wszystkim sprawdź ciągłość przewodu białego oraz żółtego pomiędzy statorem a regulatorem. Często przyczyną jest wypadnięcie białego przewodu z kostki od statora.

    Moc żarówek nie ma nic wspólnego z awarią.
    Opornik świateł spalił się, bo ma ograniczoną moc i nie działał regulator napięcia - ale ten opornik jest włączany tylko gdy światła są wyłączone.

    0
  • #19 12 Lip 2015 01:37
    powaznanazwa
    Poziom 5  

    Kable są w porządku ... jeszcze ta masę musze zobaczyc

    0