Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SMT32 vs Xmega - Co po Atmega?

arturromarr 07 Lip 2015 17:29 5724 32
  • #1 07 Lip 2015 17:29
    arturromarr
    Poziom 17  

Witam,
    Stoję przed problemem z jakim boryka się pewnie wielu programistów popularnych Atmeg.
    Chcę rozpocząć zabawę z jakąś wydajniejszą i bardziej rozwojową rodziną procesorów a wybór jest bardzo duży.
    Jestem amatorem i rozpracowanie Atmeg zajęło mi trochę czasu. Mam więc świadomość, że nie nauczę się szybko podstaw obsługi kilku różnych procesorów aby wybrać najbardziej mi odpowiadający.
    Chciałbym aby przesiadka była z jednej strony jak najłatwiejsza, ale nie chcę jednocześnie zabrnąć w ślepą uliczkę i za jakiś czas stanąć przed tym samym problemem.
    Stąd moja prośba do osób doświadczonych prockami różnej maści o pomoc w wybraniu odpowiedniej rodziny na podstawie moich rozterek:
    -Nie potrzebuję wielkich możliwość, chodzi o lepsze osiągi od poczciwej Atmegi przy korzystnej cenie. Przyznam, że swoje porównania zawęziłem do ATXmeg i STM32, może źle?
    -Brnąc w te dwie rodziny to wydajność do ceny przemawia na korzyść STM32 ( 16 kontra 32 bity, zegary też wyższe)?
    -Czy dla kogoś kto porusza się w Atmegach przesiadka na Xmega będzie na tyle prostsza niż na zupełnie nieznane army że jednak warto pozostać w stajni ATMEL-a?
    -Czy jednak warto zrobić większą rewolucję w nauce programowania ze względu na większą wydajność i jak sądzę rozwojowość (dostępne bardzo wydajne pokrewne modele)
    -Co z programatorem czy do Xmeg wystarczyłby JTAG ICE mk1, który posiadam czy itak musiałbym kupić coś innego?
    -Które układy mają bogatsze wsparcie książki, poradniki, kursy blogi itp.?
    -A może zupełnie inne procesory dla hobbysty-amatora z ambicjami?

Proszę o sugestie.

0 29
  • CControls
  • #2 07 Lip 2015 17:50
    tadzik85
    Poziom 38