Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo '99 1.8 16 V - przerywa powyżej 4000obr/min

bblo 30 May 2005 17:48 2738 12
  • #1
    bblo
    Level 14  
    Jak w temacie - efekt wyczuwalny dopiero powyżej 3. biegu - auto nieznacznie szarpie przy przyspieszaniu powyżej 4000, delikatnie tracąc moc.

    Świece zmienione, przewody WN nie mają wyraźnych przebić - sprawdzane w nocy - nie "świecą" , przepływomierz czyszczony.

    Macie jakieś sugestie ? Czy może to być przytkany wydech lub katalizator ?

    Wiem , że były podobne tematy - ale te odnosiły się raczej do szarpań w okolicach od 2000 obr/min, oczywiście je wszytkie przeczytałem - może ktoś z okolic Rzeszowa podjechałby do mnie na piwo , tak abym mógł przełozyć na chwilę pompę paliwa i cewkę???

    Zapomniałem dodać, iż elektrody świec mają kolor miedzi - czy to ok ?
  • #2
    kk.2000
    Level 26  
    To może wskazywać na zbyt dużą przerwę na wysikim napięciu, jeśli świece są oki to sprawdź dobrze rozdzielacz a szczególnie palec...
  • #4
    bblo
    Level 14  
    @k.k.2000 - to układ zapłonowy bez rozdzielacza - poczwórna cewka

    Gazu brak

    zapomniałem dodać, iż filtr paliwa zmieniony
  • #5
    reja19
    Level 11  
    bblo wrote:
    Jak w temacie - efekt wyczuwalny dopiero powyżej 3. biegu - auto nieznacznie szarpie przy przyspieszaniu powyżej 4000, delikatnie tracąc moc.

    Świece zmienione, przewody WN nie mają wyraźnych przebić - sprawdzane w nocy - nie "świecą" , przepływomierz czyszczony.

    Macie jakieś sugestie ? Czy może to być przytkany wydech lub katalizator ?

    Wiem , że były podobne tematy - ale te odnosiły się raczej do szarpań w okolicach od 2000 obr/min, oczywiście je wszytkie przeczytałem - może ktoś z okolic Rzeszowa podjechałby do mnie na piwo , tak abym mógł przełozyć na chwilę pompę paliwa i cewkę???

    Zapomniałem dodać, iż elektrody świec mają kolor miedzi - czy to ok ?

    Prosze odkręcić cewkę i sprawdzić od spodu czy nie posiada jakichkolwiek pęknięc.
    często cewki forda są popękane i auto traci moc
  • #6
    bblo
    Level 14  
    po pracy sprawdzę i poinformuję o efektach
  • #7
    MarioRz
    Level 19  
    jesli układ zapłonowy jest sprawdzony to może się w tym przypadku mylę ale jeśli na postoju ten objaw też występuje (nie pisałeś jak jest) to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik szybkościomierza (część przewodu biegnąca do sterownika silnika) bo licznik będzie wskazywał prawidłowo
  • #8
    bblo
    Level 14  
    na postoju nie zauważyłem żadnych przerwań - wkręca się ładnie na obroty i mogę utrzymać stałe obroty np 4500
    MOże ktoś życzliwy z Rzeszowa wypozyczyłby cewkę na podmiankę ???
  • #10
    SławekSS
    Level 23  
    kk.2000 wrote:
    To może wskazywać na zbyt dużą przerwę na wysikim napięciu, jeśli świece są oki to sprawdź dobrze rozdzielacz a szczególnie palec...

    I zdecydowanie przerywacz i kondensator. W tym silniku jest to nagminne :D

    bblo wrote:
    Zapomniałem dodać, iż elektrody świec mają kolor miedzi - czy to ok ?
    Cos nie tak ze świecami. Powinny mieć kolor jasno kremowy, taka kawa z dużym mlekiem.
  • #11
    MarioRz
    Level 19  
    kk.2000 od kiedy to ZETEC miał rozdzielaczowy układ zapłonowy rozwiązany na kopułce i palcu
  • #12
    bblo
    Level 14  
    sprawa rozwiązana:

    W sobotę miałem chwilę czasu - przyglądnąłem się jeszcze raz instalacji zapłonowej i co się okazało: przewody wyskokiego napięcia dla 1. i 2. cylindra, a dokładnie część przewodząca nia nachodziły dobrze na trzpienie w cewce - prawdopodobie powodowało to osłabienie iskry, a przez to przerywanie. Najciekawsze to, że próbowałem nałożyc te przewody i nic, nie nachodziły, ale przy pomocy poślizgu WD 40 przewody zaskoczyły w swoje miejsca.

    Auto już nie przerywa - ciągnie jak dawniej .
    Dzięki wszystkim za sugestie .....
  • #13
    amre
    Level 15  
    Przeglądam forum widzę same problemy i myśle ze kupie se 126p i :idea: