Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Vivacity 70 - Odpala Ale nie wchodzi na obroty aby ruszyć.

Bartek122819 08 Jul 2015 08:10 2925 19
  • #1
    Bartek122819
    Level 8  
    Witam mam problem ze skuterem peugeot vivacity 70. Skuter odpala po jednym kopniecu w kopnik bez niczego Ale po dodaniu gazu nie pojedzie ani 2 cm.
    Nie wiem co może być przyczyną ponieważ zostały u niego wymienione:
    -Gaznik
    -tłok
    -cylinder
    -pierścionki
    -wał
    -świeca
    -moduł zapłonowy

    I tak mogę wymieniać dalej.
    Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    aou
    Level 18  
    A linka gazu jest podłączona?
  • #3
    Bartek122819
    Level 8  
    tak jest podłączona

    Dodano po 27 [minuty]:

    tak jest podłączona
  • Helpful post
    #4
    aou
    Level 18  
    1. Czy linka otwiera przepustnicę w gaźniku.
    2. Czy brak reakcji to to że się nie wkręca silnik na obroty czy to że automat nie wchodzi na bieg?
    3. Jeśli obroty się nie zwiększają sprawdzić czy jest w ogóle reakcja na przygaszenie silnika przytkaniem dopływu powietrza.
  • #5
    Bartek122819
    Level 8  
    silnik jest jak Nowy rozkerecany do srubeczki i skręcamy dwarazy tam nie mmoże być żadnej wady.
    Jest przymykam dopływ to gaśnie.
    Dziś się bawiłem i okazało się ze po ściągnięciu tłumnik skuter jeździ, ale trzeba i tak czekać chwilę żeby wyszedł na obroty.
  • #6
    aou
    Level 18  
    Może w gaźniku masz przytkane dysze. I przypomniał mi sie problem który miałem kiedyś w VW Scirocco na gaźniku - otóż śmieci w zbiorniku paliwa przytykały mi "wypływ" z niego.A wymieniłem gaźnik, pompę paliwa, a okazało się, że to tylko te śmieci robiły zamieszanie.Czyli sprawdź czy nie masz śmieci w zbiorniku paliwa. :)
  • #7
    Bartek122819
    Level 8  
    sprawdzę, ale śmieci z powoduja ze odpali ale nie pojedzie ?

    Dodano po 16 [minuty]:

    zbiornik jest wyczyszczony do zera się okazało więc tam wady nie będzie. gaznik Nowy nie będzie przytkany na pewno

    Dodano po 5 [minuty]:

    więc powiem tyle ze cały skuter jest tam zrobiony ze powinien działać a dalej nie moge wady znalesc. zapytam jeszcze co może być zepsute tam gdzie pasek jest (pasek kupiony idealny na ten model ) co tam może być zepsute ?
  • Helpful post
    #8
    aou
    Level 18  
    Niestety ja więcej idei nie mam na rozwiązanie tego problemu. Ale sam jestem bardzo ciekaw co tam się dzieje z tym skuterem.
  • Helpful post
    #9
    Staszek49
    Level 35  
    Rozumiem (a nie podajesz precyzyjnie), że silnik wchodzi na obroty, ale nie "ciągnie". Jeśli masz taki przypadek, to sprawdź, czy poprawnie zmontowałeś wariator (czy dałeś "ciężarki") oraz w jakim stanie jest sprzęgło odśrodkowe (okładziny cierne, sprężyna i dzwon) a także, czy faktycznie założyłeś pasek napędowy dedykowany do Twego pojazdu.

    Jeśli natomiast silnik nie wchodzi na obroty, to pojazd też nie ruszy z miejsca (przekładnia automatyczna), ale wówczas będzie to inna usterka lub usterki. Może to być np. nie wyregulowany gaźnik, silnik częściowo "przytarty" (słaby), kiepskie paliwo, uszkodzony moduł, świeca itd..
  • #10
    Bartek122819
    Level 8  
    ok dziękuję wymienię jeszcze tłok zobaczę co będzie się działo (tłok jednak nie był wymieniany) i napiszę co i Jak dalej i oczywisci sprawdzę to co napisałeś.
  • #11
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Od dupy strony się do tego zabierasz.
    Bartek122819 wrote:
    Dziś się bawiłem i okazało się ze po ściągnięciu tłumnik skuter jeździ, ale trzeba i tak czekać chwilę żeby wyszedł na obroty.

    Trzeba zacząć od tego jaki masz wydech - czy od wersji 25 km/h, 45 km/h, czy tuningowy. Oryginalne wydechy są problemowe, dodatkowo dużo ważą i urywają się kartery... Do tuningowego potrzebne jest porządne strojenie gaźnika i napędu.
    Bartek122819 wrote:
    Nie wiem co może być przyczyną ponieważ zostały u niego wymienione:
    -Gaznik
    -tłok
    -cylinder
    -pierścionki
    -wał
    -świeca
    -moduł zapłonowy

    Kolejny fundamentalny błąd. Nowy gaźnik nigdy nie jest prawidłowo zestrojony do silnika, konieczny jest żmudny proces strojenia wymagający posiadania części w różnych wersjach strojenia. Poza tym, nawet jeśli miałbyś gaźnik od takiego samego skutera, to do cylindra 70 cm³ gaźnik też trzeba stroić (głównie zwiększyć dyszę główną). Na koniec ważna uwaga, oryginalnie gaźniki w Peugeotach są tak oszczędnie wyregulowane, że każda zmiana w układzie dolotowym (nawet stopień zabrudzenia i umycia filtra) wpływają na pracę silnika.
  • #12
    Bartek122819
    Level 8  
    wszystko jest zrobione jak powinno problem z w ariatorem jest jakiś Ale nie wiem jaki
  • Helpful post
    #13
    BANANvanDYK
    Level 40  
    W takim razie jakie są objawy (które doprowadzają do tego, że silnik nie wchodzi na obroty)?
    Jak zachowuje się silnik pracujący bez paska? Równo wkręca się na obroty, nie dusi się (uboga mieszanka) czy nie czwórkuje (bogata mieszanka)? Nie odcina gdzieś na obrotach, czy można na słuch wyczuć przy jakich obrotach następuje rezonans wydechu?
    Jak zachowuje się silnik z paskiem, ale wkręcany na obroty na stopkach centralnych? Obroty niskie czy wysokie w trakcie zmiany przełożenia CVT? Czy tak jak przy sprawdzaniu bez paska, nie dusi się, utrzymuje właściwe dla rezonansu wydechu obroty silnika?

    W kwestii napędu.
    Wariator można zawsze zablokować tak, aby silnik jechał jak motocykl na jednym biegu, np. wyjmując rolki wariatora. Można dzięki temu sprawdzić przy jakich obrotach zaczyna łapać sprzęgło odśrodkowe. Da się także sprawdzić podczas jazdy przy jakim zakresie obrotów pojawia się rezonans wydechu.
    Jak dobrze wykombinujesz, to można zablokować wariator "w połowie", przez co można zbadać elastyczność silnika i obroty rezonansu bardziej dokładnie - prawie jak na hamowni inercyjnej.
    Inna sprawa to przy strojeniu sprężyna centralna i korektor momentu obrotowego. Ten ostatni służy do tego, aby przy większym obciążeniu zmuszać silnik do pracy z większymi obrotami, a przy hamowaniu silnikiem lub lekkim gazie zredukować obroty, działa on głównie do połowy przełożenia CVT.
  • Helpful post
    #14
    kortyleski
    Level 43  
    Zacząć od tego by silnik bez paska i nawet bez wariatora wkrecal się w obroty praktycznie równo z manetką. Potem to już proste. Złożyć jak należy i musi jeździć
  • #15
    Bartek122819
    Level 8  
    W wariatoze jest 6 ciężarów czy jak to tam się nazywa. wyciaglem 6 skuter nic wlozylem 3 i jeździ.

    Dodano po 32 [minuty]:

    W wariatoze jest 6 ciężarów czy jak to tam się nazywa. wyciaglem 6 skuter nic wlozylem 3 i jeździ.
  • #16
    kortyleski
    Level 43  
    Coś jest nie tak. Silnik nie ma mocy. Zmniejszenie ciężaru daje mu możliwość wejścia w obroty. A na wysokich każdy dwutakt ma moc. Zrób co napisałem,zdejmij całkiem wariator i opisz efekty. Przekładnia później.
  • #17
    Bartek122819
    Level 8  
    skuter jeździ Ale zbiera się dopiero po kilku sekundach czy lżejsze ciezarki A wszystkie w wariatoze nie pomogą ?
  • #18
    kortyleski
    Level 43  
    Ale jak się zbiera? Idzie w obroty i dopiero rusza czy nie ma siły się rozpędzić,?
  • #19
    Bartek122819
    Level 8  
    idzie w obroty Ale dopiero po kilku sekundach
  • #20
    kortyleski
    Level 43  
    Więc wróć do postu 14...