Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód na akumulator dla dziecka PEG PEREGO GAUCHO za szybko jeździ.

08 Lip 2015 18:07 7122 31
  • Poziom 10  
    Okazyjnie kupiłem stary samochód na akumulator dla dziecka. nie posiadał akumulatora, bez problemu zmieścił się samochodowy 12v 40ah. pod maską gdzie jest akumulator wystaje tylko wtyczka z 4 kablami. Niebieski, czerwony, czarny i brązowy. po podłączeniu czerwonego + i niebieskiego - samochód działa. to samo po podłączeniu brązowego + i czarnego - problem w tym że jeździ bardzo szybko, trzeba biegać za dzieciakiem. samochód ma fabrycznie niby 2 biegi, lecz na obu jedzie tak samo szybko. nie wiem w jaki sposób jest zbijane napięcie aby jeździł wolniej. wolniej jeździ jak akumulator ma mało prądu. w instalacji nie ma żadnego sterownika, kable idą do przełącznika zmiany biegów 1/2 i wsteczny.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Specjalista AGD
    Może fabrycznie były dwa akumulatory 6V. A przełącznikiem może przełączało się 6/12V.
  • Poziom 29  
    Jest w nim jeden silniczek, czy dwa?
  • Poziom 10  
    Są w nim 2 silniki spięte szeregowo. Z tego co szukałem po sklepach z częściami to sprzedają do tego modelu tylko akumulatory 12v 12ah.
  • Poziom 10  
    Niestety nie jest to schemat mojego samochodu. U mnie jest połączenie szeregowe na stałe. Od przełącznika prędkości wychodzą 2 białe kable z jednego styku, i jeden czarny który przechodzi przez bezpiecznik termiczny i dalej jest "rozgałęziony" i te kable idą do do silników. Zdjęcie przełącznika od spodu w załączniku.
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    dafffit napisał:
    U mnie jest połączenie szeregowe na stałe. Od przełącznika prędkości wychodzą 2 białe kable z jednego styku, i jeden czarny który przechodzi przez bezpiecznik termiczny i dalej jest "rozgałęziony" i te kable idą do do silników.


    Szeregowe? Wg tego opisu równoległe jest...
  • Poziom 10  
    Faktycznie, mój błąd. Równolegle:)
  • Poziom 33  
    Wszystko sie wiec zgadza. Silniki pracuja na 12V i kreca sie z maksymalnymi obrotami. dzwignia zmiany biegow ma za zadanie przelaczyc je w prace szeregowa.
    Schematy sa bardzo podobne i mozesz go uzyc.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    beatom napisał:
    Na pewno nie.


    Tfu, sam walnąłem bułę:

    jdubowski napisał:
    IMHO silniki są na stałe szeregowo połączone.


    Są połaczone równolegle, sam autorowi wytykłąem błąd:

    jdubowski napisał:
    Szeregowe? Wg tego opisu równoległe jest...
  • Poziom 10  
    Fabrycznie to musi być jakoś inaczej zrobione, wkońcu pod maskę gdzie jest akumulator idą 4 kable. Na allegro znalazłem coś takiego, regulator obrotów silnika dc:
    Zakres regulacji ≈ 0-100%
    Napięcie zasilania: ≈ 10V - 40V DC
    Prąd mocy ciągłej: 25A

    Samochód na akumulator dla dziecka PEG PEREGO GAUCHO za szybko jeździ.

    Czy takie coś wpięte w instalacje wystarczy?
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    dafffit napisał:
    Fabrycznie to musi być jakoś inaczej zrobione, wkońcu pod maskę gdzie jest akumulator idą 4 kable.


    Jak wyżej pisałem - dwa akumulatory.

    dafffit napisał:
    Czy takie coś wpięte w instalacje wystarczy?


    Starczy o ile można wierzyć danym.
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie. Mam nastepujacy problem z identycznym samochodem. Otóż oryginalnie posiadał 2 aku 6v ale przerobiłem instalacje na 1x 12v według schematu, ktory załączylem. Jezdzi niby ok, są dwie prędkości do przodu oraz bieg wsteczny natomiast podczas częstej zmiany biegów dochodzi do grzania się przewodów przy przełącznikach aż topi się izolacja. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Niedawno naprawiałem. 2 aku 6V przełączane.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Zbigniew 400 napisał:
    Niedawno naprawiałem. 2 aku 6V przełączane.


    Jak widać są różne wersje. W poście #15 masz przełączane silniki do pracy szeregowej lub równoległej.

    janku napisał:
    podczas częstej zmiany biegów dochodzi do grzania się przewodów przy przełącznikach aż topi się izolacja.


    Albo przełączniki na za mały prąd, albo konektory mają słaby styk, albo przełaczniki powodują zwarcie w trakcie przełączania (najpierw zamykając a potem otwierając styki).
  • Poziom 10  
    Mozliwe ze te przelaczniki cos nie takie bo nie sa oryginalne ale dzialaja dobrze. Jakie powinny miec parametry? I jeszcze pytanko o ten rezystor w schemacie. Czemu on sluzy i jakie powinien miec parametry? I w ogole czy ten schemat jest ok?
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    janku napisał:
    Mozliwe ze te przelaczniki cos nie takie bo nie sa oryginalne ale dzialaja dobrze. Jakie powinny miec parametry?


    Tam płyną spore prądy, zwłaszcza przy rozruchu. Sugeruję stosować przełączniki na prąd co najmniej 20A.
    Jaki jest prąd nominalny ma wyłącznik termiczny?

    janku napisał:
    I jeszcze pytanko o ten rezystor w schemacie. Czemu on sluzy i jakie powinien miec parametry?


    Kilka omów - słuzy hamowaniu pojazdu - zdjęcie nogi z pedału powoduje dołączenie rezystora do silników w miejsce akumulatora.
  • Poziom 10  
    Podpowiedz gdzie mam zmierzyc ten prad bo nie wiem o jaki termiczny chodzi? Bezpiecznik jest 30A zalozony.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    janku napisał:
    Podpowiedz gdzie mam zmierzyc ten prad bo nie wiem


    Prąd rozruchu najłatwiej oszacować przez pomiar rezystancji silników w połączeniu równoległym.
    janku napisał:
    o jaki termiczny chodzi?


    MEDI0008 na pokazanym schemacie.

    janku napisał:
    Bezpiecznik jest 30A zalozony.


    A przełączniki na jaki prąd?
  • Poziom 10  
    Napisze po poludniu jak tylko wroce do domu. Pozdrawiam

    No i okazuje się, ze wszystkie 3 przelaczniki sa 16A wlacznie z tym od pedału gazu i chyba tu tkwi problem.

    Patrząc w internecie na oryginalne przelaczniki do tych autek to sa one 20A. Czy są też mocniejsze?

    Zmieniłem przełączniki na oryginalne peg perego oraz bezpiecznik tez na oryginalny bo tamten nie łączył zbyt dobrze i autko jezdzi lecz grzeją się przewody przy częstej zmianie biegów


    Witam ponownie. Miałem pod ręką jeepa rodeo z identyczną instalacją i po porównaniu ich stwierdziłem że w rodeo niektóre przewody są grubsze co widać na zdjęciu a u mnie w gaucho wszystkie są jednakowe (jak te cieńsze w rodeo). Pewnie dlatego, że w gaucho wczesniej byla to instalacja na 2x6v i mogly byc ciensze. Czy dobrze rozumuję, że to cała przyczyna?
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    janku napisał:
    Zmieniłem przełączniki na oryginalne peg perego oraz bezpiecznik tez na oryginalny bo tamten nie łączył zbyt dobrze i autko jezdzi lecz grzeją się przewody przy częstej zmianie biegów
    Witam ponownie. Miałem pod ręką jeepa rodeo z identyczną instalacją i po porównaniu ich stwierdziłem że w rodeo niektóre przewody są grubsze co widać na zdjęciu a u mnie w gaucho wszystkie są jednakowe (jak te cieńsze w rodeo). Pewnie dlatego, że w gaucho wczesniej byla to instalacja na 2x6v i mogly byc ciensze. Czy dobrze rozumuję, że to cała przyczyna?


    Przewody się grzeją gdy są za cienkie albo niewłaściwie są oprawione końcówki na nich.
  • Poziom 10  
    Witam Wszystkich.
    Muszę odświeżyć temat. Trafił mi się właśnie taki samochodzik. Mam również 4 przewody - czerwony, czarny, niebieski, brązowy. Ogarnąłem popalone kable, spuchnięte aku wraz z nowymi przełącznikami. Aku sa 2 x 6V 14Ah i sa połączone szeregowo. Po podłączeniu czerw. i czar. przewodu jest bieg 1 i R na pełnej mocy, natomiast biegu 2 (szybko) nie ma.
    W zwiazku z tym, że samochodzik jest sterowany włącznikiem 2 biegu czyli powinien przełączyć moc z jednego aku na dwa. Przepiąłem kable na jedno aku i jest bieg 1 (wolny) i R.

    Moje pytanie jest nastepujace jak dopiąć kable - brazowy i niebieski aby po przełaczeniu na bieg 2 pracowaly dwa aku? Moze ktoś ma foto podpietych dwóch aku poniewaz po podpieciu niebieskiego 2 bieg sie uruchamia ale jest coś nie tak bo sie kabel zaczyna gotować
    Z góry dziekuję za pomoc
    Pozdrawiam - Toudi125
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Toudi125 napisał:
    rafił mi się właśnie taki samochodzik. Mam również 4 przewody - czerwony, czarny, niebieski, brązowy. Ogarnąłem popalone kable, spuchnięte aku wraz z nowymi przełącznikami. Aku sa 2 x 6V 14Ah i sa połączone szeregowo. Po podłączeniu czerw. i czar. przewodu jest bieg 1 i R na pełnej mocy, natomiast biegu 2 (szybko) nie ma.
    W zwiazku z tym, że samochodzik jest sterowany włącznikiem 2 biegu czyli powinien przełączyć moc z jednego aku na dwa. Przepiąłem kable na jedno aku i jest bieg 1 (wolny) i R.

    Moje pytanie jest nastepujace jak dopiąć kable - brazowy i niebieski aby po przełaczeniu na bieg 2 pracowaly dwa aku? Moze ktoś ma foto podpietych dwóch aku poniewaz po podpieciu niebieskiego 2 bieg sie uruchamia ale jest coś nie tak bo sie kabel zaczyna gotować


    Opis zaplątany i niejasny - narysuj schemat.
  • Poziom 10  
    jdubowski napisał:
    Toudi125 napisał:
    rafił mi się właśnie taki samochodzik. Mam również 4 przewody - czerwony, czarny, niebieski, brązowy. Ogarnąłem popalone kable, spuchnięte aku wraz z nowymi przełącznikami. Aku sa 2 x 6V 14Ah i sa połączone szeregowo. Po podłączeniu czerw. i czar. przewodu jest bieg 1 i R na pełnej mocy, natomiast biegu 2 (szybko) nie ma.
    W zwiazku z tym, że samochodzik jest sterowany włącznikiem 2 biegu czyli powinien przełączyć moc z jednego aku na dwa. Przepiąłem kable na jedno aku i jest bieg 1 (wolny) i R.

    Moje pytanie jest nastepujace jak dopiąć kable - brazowy i niebieski aby po przełaczeniu na bieg 2 pracowaly dwa aku? Moze ktoś ma foto podpietych dwóch aku poniewaz po podpieciu niebieskiego 2 bieg sie uruchamia ale jest coś nie tak bo sie kabel zaczyna gotować


    Opis zaplątany i niejasny - narysuj schemat.
    [url=https://obrazki.elektroda.pl/2545569900_1585516297.jpg]Samochód na akumulator dla dziecka PEG PEREGO GAUCHO za szybko jeździ.

    Tak sa obecnie wpięte aku i jest pełna moc.
    Pozostały mi dwa kable -niebieski i brazowy - jak je podpiąć?
    Pyt. 2.
    Czy to ze nie mam 1 biegu czyli tego wolniejszego jest przyczyną tych kabli czy brakiem rezystora ? bo obecnie go nie mam
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    https://obrazki.elektroda.pl/2545569900_1585516297.jpg
    Toudi125 napisał:
    Tak sa obecnie wpięte aku i jest pełna moc.
    Pozostały mi dwa kable -niebieski i brazowy - jak je podpiąć?


    Dokąd idą te przewody?
    Toudi125 napisał:
    Czy to ze nie mam 1 biegu czyli tego wolniejszego jest przyczyną tych kabli czy brakiem rezystora ?


    Rezystor służy zwykle do hamowania, biegi się zmienia albo przez przełączenie (szeregowe/równoległe) akumulatorów albo przez przełączenie silnikow.
    Natomiast pytanie - jak masz podłączony przełącznik biegów?
  • Poziom 10  
    Przewody sa podpiete jak na tym foto Samochód na akumulator dla dziecka PEG PEREGO GAUCHO za szybko jeździ.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Toudi125 napisał:
    Przewody sa podpiete jak na tym foto


    Czyli masz połączenia jak w poście #6 - akumulatory na I biegu w szereg na II równolegle, w takim połączeniu jak teraz zapewne nie ma I biegu. Weź woltomierz, podłącz do tych wolnych przewodów, uruchom auto z uniesionymi kołami, określ biegunowość napięcia 12V jakie się na wolnych przewodach pojawi.
    Następnie rozepnij mostek z akumulatorów, przewody czerwony i czarny podłącz do jednego akumulatora (biegunowości nie zmieniaj) a te dwa dotad wolne do drugiego zgodnie z określoną woltomierzem biegunowością.
  • Poziom 10  
    Samochód na akumulator dla dziecka PEG PEREGO GAUCHO za szybko jeździ.

    Przepiąłem przewody wg odpowiedzi.
    Efekt:
    Jest 1 bieg i R (czyli wolne obroty)

    Podpiąłem drugi aku i nic sie nie dzieje, 2 biegu brak.