Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód na akumulator dla dziecka PEG PEREGO GAUCHO za szybko jeździ.

dafffit 08 Lip 2015 18:07 4200 22
  • #1 08 Lip 2015 18:07
    dafffit
    Poziom 10  

    Okazyjnie kupiłem stary samochód na akumulator dla dziecka. nie posiadał akumulatora, bez problemu zmieścił się samochodowy 12v 40ah. pod maską gdzie jest akumulator wystaje tylko wtyczka z 4 kablami. Niebieski, czerwony, czarny i brązowy. po podłączeniu czerwonego + i niebieskiego - samochód działa. to samo po podłączeniu brązowego + i czarnego - problem w tym że jeździ bardzo szybko, trzeba biegać za dzieciakiem. samochód ma fabrycznie niby 2 biegi, lecz na obu jedzie tak samo szybko. nie wiem w jaki sposób jest zbijane napięcie aby jeździł wolniej. wolniej jeździ jak akumulator ma mało prądu. w instalacji nie ma żadnego sterownika, kable idą do przełącznika zmiany biegów 1/2 i wsteczny.

    0 22
  • #2 08 Lip 2015 18:09
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Może fabrycznie były dwa akumulatory 6V. A przełącznikiem może przełączało się 6/12V.

    1
  • #3 08 Lip 2015 18:10
    pawel16150
    Poziom 29  

    Jest w nim jeden silniczek, czy dwa?

    0
  • #4 08 Lip 2015 18:20
    dafffit
    Poziom 10  

    Są w nim 2 silniki spięte szeregowo. Z tego co szukałem po sklepach z częściami to sprzedają do tego modelu tylko akumulatory 12v 12ah.

    0
  • #6 09 Lip 2015 10:33
    dafffit
    Poziom 10  

    Niestety nie jest to schemat mojego samochodu. U mnie jest połączenie szeregowe na stałe. Od przełącznika prędkości wychodzą 2 białe kable z jednego styku, i jeden czarny który przechodzi przez bezpiecznik termiczny i dalej jest "rozgałęziony" i te kable idą do do silników. Zdjęcie przełącznika od spodu w załączniku.

    0
  • Pomocny post
    #7 09 Lip 2015 10:53
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    dafffit napisał:
    U mnie jest połączenie szeregowe na stałe. Od przełącznika prędkości wychodzą 2 białe kable z jednego styku, i jeden czarny który przechodzi przez bezpiecznik termiczny i dalej jest "rozgałęziony" i te kable idą do do silników.


    Szeregowe? Wg tego opisu równoległe jest...

    1
  • #8 09 Lip 2015 11:00
    dafffit
    Poziom 10  

    Faktycznie, mój błąd. Równolegle:)

    0
  • #9 09 Lip 2015 13:21
    beatom
    Poziom 32  

    Wszystko sie wiec zgadza. Silniki pracuja na 12V i kreca sie z maksymalnymi obrotami. dzwignia zmiany biegow ma za zadanie przelaczyc je w prace szeregowa.
    Schematy sa bardzo podobne i mozesz go uzyc.

    0
  • #10 09 Lip 2015 19:35
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    beatom napisał:
    dzwignia zmiany biegow ma za zadanie przelaczyc je w prace szeregowa.


    IMHO silniki są na stałe szeregowo połączone. Przełączane są akumulatory i zapewne były oryginalnie dwa po 6V.

    0
  • #12 10 Lip 2015 07:01
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    beatom napisał:
    Na pewno nie.


    Tfu, sam walnąłem bułę:

    jdubowski napisał:
    IMHO silniki są na stałe szeregowo połączone.


    Są połaczone równolegle, sam autorowi wytykłąem błąd:

    jdubowski napisał:
    Szeregowe? Wg tego opisu równoległe jest...

    0
  • #13 10 Lip 2015 11:34
    dafffit
    Poziom 10  

    Fabrycznie to musi być jakoś inaczej zrobione, wkońcu pod maskę gdzie jest akumulator idą 4 kable. Na allegro znalazłem coś takiego, regulator obrotów silnika dc:
    Zakres regulacji ≈ 0-100%
    Napięcie zasilania: ≈ 10V - 40V DC
    Prąd mocy ciągłej: 25A

    Samochód na akumulator dla dziecka PEG PEREGO GAUCHO za szybko jeździ.

    Czy takie coś wpięte w instalacje wystarczy?

    0
  • #14 10 Lip 2015 12:52
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    dafffit napisał:
    Fabrycznie to musi być jakoś inaczej zrobione, wkońcu pod maskę gdzie jest akumulator idą 4 kable.


    Jak wyżej pisałem - dwa akumulatory.

    dafffit napisał:
    Czy takie coś wpięte w instalacje wystarczy?


    Starczy o ile można wierzyć danym.

    1
  • #15 20 Cze 2017 07:14
    janku
    Poziom 9  

    Witam serdecznie. Mam nastepujacy problem z identycznym samochodem. Otóż oryginalnie posiadał 2 aku 6v ale przerobiłem instalacje na 1x 12v według schematu, ktory załączylem. Jezdzi niby ok, są dwie prędkości do przodu oraz bieg wsteczny natomiast podczas częstej zmiany biegów dochodzi do grzania się przewodów przy przełącznikach aż topi się izolacja. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam

    0
  • #16 20 Cze 2017 07:39
    Zbigniew 400
    Poziom 35  

    Niedawno naprawiałem. 2 aku 6V przełączane.

    0
  • #17 20 Cze 2017 09:35
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    Zbigniew 400 napisał:
    Niedawno naprawiałem. 2 aku 6V przełączane.


    Jak widać są różne wersje. W poście #15 masz przełączane silniki do pracy szeregowej lub równoległej.

    janku napisał:
    podczas częstej zmiany biegów dochodzi do grzania się przewodów przy przełącznikach aż topi się izolacja.


    Albo przełączniki na za mały prąd, albo konektory mają słaby styk, albo przełaczniki powodują zwarcie w trakcie przełączania (najpierw zamykając a potem otwierając styki).

    1
  • #18 20 Cze 2017 10:34
    janku
    Poziom 9  

    Mozliwe ze te przelaczniki cos nie takie bo nie sa oryginalne ale dzialaja dobrze. Jakie powinny miec parametry? I jeszcze pytanko o ten rezystor w schemacie. Czemu on sluzy i jakie powinien miec parametry? I w ogole czy ten schemat jest ok?

    0
  • #19 20 Cze 2017 11:09
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    janku napisał:
    Mozliwe ze te przelaczniki cos nie takie bo nie sa oryginalne ale dzialaja dobrze. Jakie powinny miec parametry?


    Tam płyną spore prądy, zwłaszcza przy rozruchu. Sugeruję stosować przełączniki na prąd co najmniej 20A.
    Jaki jest prąd nominalny ma wyłącznik termiczny?

    janku napisał:
    I jeszcze pytanko o ten rezystor w schemacie. Czemu on sluzy i jakie powinien miec parametry?


    Kilka omów - słuzy hamowaniu pojazdu - zdjęcie nogi z pedału powoduje dołączenie rezystora do silników w miejsce akumulatora.

    0
  • #20 20 Cze 2017 12:04
    janku
    Poziom 9  

    Podpowiedz gdzie mam zmierzyc ten prad bo nie wiem o jaki termiczny chodzi? Bezpiecznik jest 30A zalozony.

    0
  • #21 20 Cze 2017 12:08
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    janku napisał:
    Podpowiedz gdzie mam zmierzyc ten prad bo nie wiem


    Prąd rozruchu najłatwiej oszacować przez pomiar rezystancji silników w połączeniu równoległym.
    janku napisał:
    o jaki termiczny chodzi?


    MEDI0008 na pokazanym schemacie.

    janku napisał:
    Bezpiecznik jest 30A zalozony.


    A przełączniki na jaki prąd?

    0
  • #22 20 Cze 2017 12:15
    janku
    Poziom 9  

    Napisze po poludniu jak tylko wroce do domu. Pozdrawiam

    No i okazuje się, ze wszystkie 3 przelaczniki sa 16A wlacznie z tym od pedału gazu i chyba tu tkwi problem.

    Patrząc w internecie na oryginalne przelaczniki do tych autek to sa one 20A. Czy są też mocniejsze?

    Zmieniłem przełączniki na oryginalne peg perego oraz bezpiecznik tez na oryginalny bo tamten nie łączył zbyt dobrze i autko jezdzi lecz grzeją się przewody przy częstej zmianie biegów


    Witam ponownie. Miałem pod ręką jeepa rodeo z identyczną instalacją i po porównaniu ich stwierdziłem że w rodeo niektóre przewody są grubsze co widać na zdjęciu a u mnie w gaucho wszystkie są jednakowe (jak te cieńsze w rodeo). Pewnie dlatego, że w gaucho wczesniej byla to instalacja na 2x6v i mogly byc ciensze. Czy dobrze rozumuję, że to cała przyczyna?

    0
  • #23 23 Lip 2017 23:03
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    janku napisał:
    Zmieniłem przełączniki na oryginalne peg perego oraz bezpiecznik tez na oryginalny bo tamten nie łączył zbyt dobrze i autko jezdzi lecz grzeją się przewody przy częstej zmianie biegów
    Witam ponownie. Miałem pod ręką jeepa rodeo z identyczną instalacją i po porównaniu ich stwierdziłem że w rodeo niektóre przewody są grubsze co widać na zdjęciu a u mnie w gaucho wszystkie są jednakowe (jak te cieńsze w rodeo). Pewnie dlatego, że w gaucho wczesniej byla to instalacja na 2x6v i mogly byc ciensze. Czy dobrze rozumuję, że to cała przyczyna?


    Przewody się grzeją gdy są za cienkie albo niewłaściwie są oprawione końcówki na nich.

    0
  Szukaj w 5mln produktów