Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo fm 13 400 - nierówna praca, nie pracuje na wszystkich cylindrach

08 Lip 2015 18:37 1308 4
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem w volvie fm13 400 2008r Euro4 bez adblue. Mianowicie auto po ok 15 minutach jazdy od odpalenia gdy silnik się nagrzeje łapie błąd MID128 SID4 FMI5 OBD i MID128 SID6 FMI5 OBD i zaczyna nierówno pracować i słabnąć. Muszę wtedy zatrzymać się i odłączyć wyłącznik prądu przy akumulatorach na kilka sekund i udaje mi się go odpalić(czasem dopiero za drugim lub trzecim odpaleniem chodzi na wszystkich cylindrach). Po odpaleniu błąd znika i mogę przejeździć normalnie cały dzień.Dziwne zjawisko cieżkie do zdiagnozowania, dzieje mi się to codziennie rano. Może ktoś pomoże, lub miał podobną sytuację i podzieli się doświadczeniami?
    Z góry dziekuję za pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Witam.
    Błędy dotyczą 4 i 6 wtryskiwacza.
    FMl 5
    Przerwa w obwodzie wtryskiwacza.
    Warunki wygenerowania kodu usterki:
     Wtryskiwacz aktywny.
     Przerwa w obwodzie wtryskiwacza.
    Możliwa przyczyna:
     Przerwa w przewodach po niskiej lub wysokiej stronie. Jeżeli wygenerowane zostały 3 kody usterki
    (jeden blok) to przerwa jest po wysokiej stronie bloku, a jeżeli tylko jeden kod usterki, to przerwa
    jest po niskiej stronie aktualnego wtryskiwacza.
    Reakcja jednostki sterującej:
     Wygenerowanie kodu usterki.
     Polecenie zapalenia żółtej lampki.
     Wyłączenie jednego lub trzech wtryskiwaczy.
    Zauważalne objawy zewnętrzne:
     Zapalenie się żółtej lampki.
     Niska moc.
     Nierówna praca silnika.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za naprowadzenie. Nie do końca wiem o co chodzi z ta wysoką i niską stroną, rozumiem że pozostaje mi szukać tej przerwy w przewodach wiązki od kabiny do silnika?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    tuscani83 napisał:
    Nie do końca wiem o co chodzi z ta wysoką i niską stroną, rozumiem że pozostaje mi szukać tej przerwy w przewodach wiązki od kabiny do silnika?

    Po wysokiej to przerwa na zasilaniu "+" 3 wtryskiwaczy (np 4,5,6), a zasilanie "-" każde osobno na każdy wtryskiwacz. Szukaj w okablowaniu między sterownikiem EDC a wtryskiwaczami, ale możliwa też jest usterka samych wtryskiwaczy.
  • Poziom 9  
    Witam. Problematyczna okazała się wiązka między wtryskiwaczami a sterownikiem silnika, wymieniłem na nową, problem ustąpił. Dziękuję za cenne wskazówki.