Zacząć trzeba od zaprzeczenia - to nie silnik się zablokował a wystąpił brak możliwości uruchomienia rozrusznika, tak się domyślam, bo chyba nie doszło do zatarcia silnika z powodu braku oleju i pewnie też nie doszło do zatarcia tłoków w cylindrach z powodu przegrzania silnika bo olej był w silniku, pompa oleju pracowała dobrze -
kontrolka ciśnienia oleju gasła, a wskaźnik temperatury silnika nie wskazywał temperatury przewyższającej dopuszczalną i płyn chłodniczy w układzie jest. Tego się oczywiście domyślam, co może więc być powodem i przyczyną? Jeśli kluczyk nie jest zabrudzony, resztki kremu, może nawet inne niewidoczne zanieczyszczenia
utrudniające odczytanie kodu, jeśli licznik kilometrów wskazuje przebieg w granicach około 140 -150 tysięcy
kilometrów najbardziej prawdopodobną przyczyną jest ukryta wada cewki elektromagnesu wysuwającego
zębatkę rozrusznika. Tu już nie warto trudzić się naprawami, należy kupić elektromagnes, wymienić własnymi siłami lub u mechanika i wszystko wróci do normy - koszt nie powinien przekroczyć 70 - 100 zł za cewkę plus
praca.