Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sharan 1.9tdi - dziwnie zapala

serwis24h 08 Jul 2015 23:31 1119 10
  • #1
    serwis24h
    Level 12  
    Witam szukałem długo lecz nie znalazłem wiec otwieram temat... Kupiłem dziś sharana 1.9tdi 110km z 98r przetrzepałem go strasznie i po powrocie do domu zdziwienie... Auto postoi chwile na zapłonie i przy próbie odpalenia chce wyrwać silnik z ramy, nie reaguje na gaz. A gdy zapale go od razu po zapłonie pali na strzała. Niema różnicy czy jest zimny czy ciepły. Oczywiście brak kodów błędu a parametry ok. Proszę o jakąś podpowiedź.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Pokey
    Level 17  
    Czy wtedy jak chce wyrwać silnik z ramy to w końcu zapala czy nie? Długo musisz kręcić rozrusznikiem ?
    Nie reaguje na gaz w trakcie zapalania czy już po zapaleniu?
    Podejrzewasz, że przyczyną jest jego przetrzepanie ?
    Co masz na myśli, pisząc że go "strasznie przetrzepałeś" ?
  • #3
    szreder27
    Level 10  
    Moze przewody paliwowe sa zapowietrzone?
  • #4
    serwis24h
    Level 12  
    Zapala od razu, niema gazu podczas kręcenia i po odpaleniu. "Przetrzepanie" czyli sprawdzenie dosłownie wszystkiego co jest w aucie.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Silnik pracuje jakby na dwa cylindry...
  • #5
    Pokey
    Level 17  
    Świece żarowe włączają się zaraz po przekręceniu kluczyka i grzeją przez jakiś czas potem się wyłączają.
    Diesla powinno odpalać się zaraz po po zgaśnięciu kontroli świec żarowych (tak podane jest w instrukcji obsługi np. mojego diesla a mam taki sam silnik). Wtedy świece są odpowiednio rozgrzane i przygotowane do odpału. Jeśli będziesz zwlekał z odpaleniem to zdążą wystygnąć i będzie problem z odpaleniem.

    To jedna z teorii...

    Ale w praktyce to wydaje mi się, że świece faktycznie rozgrzewają się kiedy temperatura silnika jest niższa niż 5 stopni. W lecie, tak jak teraz, kontrolka świec sobie świeci, ale świece chyba nie grzeją - więc ta teoria może się nie sprawdzić.

    Druga teoria...

    Może akumulator jest nieco słabawy i jak dłużej trzymasz na zapłonie to napięcie na nim spada (bo aktywne są wszystkie podzespoły i pobierany jest znaczący prąc) i nie ma na tyle mocy żeby dobrze zakręcić rozrusznikiem. Kiedy samochód jest wyłączony, to aku się trochę "zregeneruje" ( ;-) ) i przy szybkim odpaleniu ma wystarczające uderzenie.
  • #6
    kamiloooxxx
    Level 11  
    Pokey wrote:
    Świece żarowe włączają się zaraz po przekręceniu kluczyka i grzeją przez jakiś czas potem się wyłączają.
    Diesla powinno odpalać się zaraz po po zgaśnięciu kontroli świec żarowych (tak podane jest w instrukcji obsługi np. mojego diesla a mam taki sam silnik). Wtedy świece są odpowiednio rozgrzane i przygotowane do odpału. Jeśli będziesz zwlekał z odpaleniem to zdążą wystygnąć i będzie problem z odpaleniem.

    To jedna z teorii...

    Ale w praktyce to wydaje mi się, że świece faktycznie rozgrzewają się kiedy temperatura silnika jest niższa niż 5 stopni. W lecie, tak jak teraz, kontrolka świec sobie świeci, ale świece chyba nie grzeją - więc ta teoria może się nie sprawdzić.

    Druga teoria...

    Może akumulator jest nieco słabawy i jak dłużej trzymasz na zapłonie to napięcie na nim spada (bo aktywne są wszystkie podzespoły i pobierany jest znaczący prąc) i nie ma na tyle mocy żeby dobrze zakręcić rozrusznikiem. Kiedy samochód jest wyłączony, to aku się trochę "zregeneruje" ( ;-) ) i przy szybkim odpaleniu ma wystarczające uderzenie.


    Nie tłumaczy to zbytnio braku reakcji na gaz.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Kontrolka w tych temp. powinna tylko mignąć, jak się świeci masz założony "emulator" na czujnik temp. aby silnik dobrze zapalał. Jakie temperatury "widzi" ecu po właczeniu zapłonu a jakie podczas pracy silnika?
  • #8
    Pokey
    Level 17  
    A jeśli chodzi o tą reakcje na gaz, to wygląda to tak, że on nie reaguje na gaz podczas zapalania, czy jak już zapali i pracuje na te "dwa cylindry" ?
    Czy po chwili silnik w końcu się uspokaja i pracuje normalnie ? Ile to mniej więcej trwa?
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    że on nie reaguje na gaz podczas zapalania

    I tak ma być, dopóki nie uruchomisz silnika sterownik ignoruje położenie pedału gazu
  • #10
    serwis24h
    Level 12  
    Kontrolka od świec żarowych tylko mrugnie, dziś było trochę chłodniej to poświeciła może z 2s. Jak tak dziwnie zapalił to go po 30s zgasiłem, żeby się nie rozpadł. Na gaz nie reagował w ogóle. Powietrza nie łapie, a moim zdaniem świece odpadają. Żadnego chipa nie ma, ale moim zdaniem jest mocniejszy i szybszy od innych sharanów. Jeździłem kilkoma i nie chodziły i jechały tak jak ten. Zastanawiam się czy ktoś mu mapy nie przerobił.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Może nastawnik się zacina?