Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 MK3 - zawieszenie hydropneumatyczne nie podnosi się

09 Lip 2015 09:57 2229 5
  • Poziom 6  
    Witam! Problem oczywiście z Citroen C5 MK3 Tourer 2009. Ostatnio mechanik wymienił dwa sworznie dolne z przodu ponieważ się zużyły i stukały nie miłosiernie. Po odebraniu auta z warsztatu było wszystko OK. Wieczorem po przejechaniu około 1 kilometra wyskoczył błąd SUSPENSION FAULTY - MAX SPEED 90KM/H + Kontrolka SERVICE. Stwierdziłem że zwykły błąd po wymianie sworzni. Ale auto opadło, a po załadowaniu cięższej rzeczy opony natychmiast tarły o karoserię. I teraz pytanie, czy to wina nie odpowietrzonego układu? Czujnika położenia zawieszenia? Kół czy może pompy? Na następny dzień odpaliłem auto, brak błędu, komputer reaguje na przycisk podnoszenia i opuszczania ale auto już nie. Przycisk Check też nic nie wykazuje. Po kliknięciu żeby auto się opuściło, komputer pokazuje na najniższe położenie, ale potem po klikaniu w górę nic się nie dzieje i komputer jest stale w najniższym położeniu.
  • Moderator Samochody
    Najprawdopodobniej czujnik wysokości nadwozia (na przednim stabilizatorze)
  • Poziom 6  
    Wymienić go? Wyczyścić? W skrzynce Bsi niby jest wszystko w porzadku z bezpiecznikami ale znaleźli tam jedną wiązkę kabli sklejoną taśmą i jeden rozwalony bezpiecznik. Mechanik mówi że nie jest do końca przekonany czy to czujnik i woli go nie ruszać. Boję się że to pompa. Na serwis to strach jechać bo nie jestem pewien czy koszty mnie nie przerosną.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    georgesgr napisał:
    bluesoft napisał:
    Na serwis to strach jechać bo nie jestem pewien czy koszty mnie nie przerosną.

    Na samochod cie stac a na jego obsluge juz nie? Zmien na tanszy i bedziesz mial forse na serwis.
    bluesoft napisał:
    Mechanik mówi że nie jest do końca przekonany czy to czujnik i woli go nie ruszać.

    Wiec lepiej niech w ogole nie dotyka auta.
    Zawieszenie jest sterowane przez kalkulator, wiec trzeba zaczac od zadania mu pytania czego mu brakuje. Bez tego to zgaduj-zgadula.
    Pozdrawiam,


    Znalazłem na innym forum że zawołali w serwisie prawie 8000zł za wymiane pompy i wiązki, wiec uważam że jest to jednak bardzo dużo.

    Wykonali komputerem test zawieszenia i dalej ono nie reaguje, a najgorsze jest że w ogóle nie widać płynu LDS w zbiorniku nawet jak auto zostało opuszczone, a nawet spuszczono ciśnienie w układzie.

    Dodano po 54 [minuty]:

    Dostałem przed chwilą telefon od mechanika, że po wymianie bezpiecznika, pompa zaczęła chodzić, ale zrobiła się gorąca, może płyn LDS wcześniej nagle wyleciał i pompa teraz próbowała na sucho? Jutro dostanę dokładniejszą odpowiedź.

    A nie mogło być tak: podnieśli na podnośniku, cały LDS poszedł do amortyzatorów ze zbiornika i że mogło go być za mało to zassał powietrze zbiornik i to ono spowodowało uszkodzenia? Po odebraniu auta opuściłem je do normalnej pozycji, i było w porządku, do czasu komunikatu, pare godzin pozniej)
  • Użytkownik usunął konto