Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra III 1.6XEP - P0171-52 mieszanka za uboga

Frost160 09 Lip 2015 16:22 3078 25
  • #1 09 Lip 2015 16:22
    Frost160
    Poziom 13  

    Witam,

    podobny temat już był jednak autor nie napisał czy się z tym uporał.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091333-30.html

    Ale do rzeczy, auto jak w temacie losowo wypada:
    P0171-52 mieszanka za uboga

    Auto ma 120tys od nowości 1 właściciel także przebieg wiarygodny.
    -sprawdziłem ciśnienie na pompie 3.6-4 bary przy rozruchu także książkowo
    -wymieniłem świece były nie do tego kodu silnika
    -wydech cały jak nowy bym napisał

    W parametrach wypatrzyłem jedną dziwną rzecz która pewnie jest przyczyną tylko nie wiem czemu. Otóż sonda za katlizatorem cały czas wskazuje mieszankę ubogą (nawet podczas jazdy) ta pierwsza zmienia się zależnie od obrotów czyli ok.

    Natomiast jak pisałem sona za katalizatorem ciągle pokazuje ze miesznka uboga, dodam że auto na 1000km bierze około 0.4-0.5litra oleju.

    Dodam że po zapaleniu kontrolki nie ma braku mocy, nie szarpie itp. innych błędów niema.

    Może ktoś ma pomysł co jeszcze sprawdzić ?

    Dzięki i pozdrawiam

  • #2 09 Lip 2015 16:57
    trumnica
    Poziom 16  

    W tamtym temacie jednak masz odpowiedź --- Wymontować kolektor dolotowy i sprawdzić kanał EGR wewnątrz kołnierza kolektora dolotowego. ( plus czyszczenie samego EGR -a)

  • #3 09 Lip 2015 17:19
    Frost160
    Poziom 13  

    No tak choć u mnie nie ma kompletnie spadku mocy żadnego. Sprawdzę ciegno od klapek na kolektorze.

  • #5 09 Lip 2015 18:03
    Frost160
    Poziom 13  

    Dzięki wielkie ! Byłem jeszcze sprawdzić cięgno od klapek, i w parametrach teraz dopiero zauważyłem że EGR nie ustawia się w żądanej pozycji. Nawet wywołując go w programie, rządane położenie to 100% a jest z 0-3.5% tylko także wygląda na zacięty jutro demontuje i czyszczę go.

    Pewnie nikt tam nie zaglądał od nowości plus to wysokie spalanie oleju swoje robi. Dam znać co tam zastałem.

    Ew. jeśli już to przerabiałeś to możesz przybliżyć o co chodzi z tym kanałem wewnątrz kolektora ssącego ?

  • #7 09 Lip 2015 20:04
    Oprysk Stonki
    Poziom 28  

    Kolego, krótkie pytanie, choć oczekuje pewnej odpowiedzi, ale je zadam- masz analizator spalin?

  • #8 09 Lip 2015 20:19
    jacek0503
    Poziom 21  

    Mam takie same objawy z EGR - tzn wartość podczas jazdy 3-4% a pożądane np. 80%. Dodam ze mi nie wywala błędów. Za to fajnie opadają obroty podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło nawet do zgaśnięcia silnika. Mam zamiar sprawdzić zawory. Ale teraz po lekturze tego tematu może jednak sprawdzę EGR ?

  • #9 09 Lip 2015 20:37
    Frost160
    Poziom 13  

    Oprysk Stonki napisał:
    Kolego, krótkie pytanie, choć oczekuje pewnej odpowiedzi, ale je zadam- masz analizator spalin?


    Mam, stary z 90lat ale mam a co ? Sprawdzić czy uboga analizatorem i co to da ?

  • #10 09 Lip 2015 20:42
    Oprysk Stonki
    Poziom 28  

    jacek0503 napisał:
    Mam takie same objawy z EGR -

    A masz tam błąd P1405?

  • #11 09 Lip 2015 20:57
    Frost160
    Poziom 13  

    Nie, jak pisałem nic poza tym z tematu.

    Czemu pytasz o ten błąd ?

  • #13 10 Lip 2015 15:47
    Frost160
    Poziom 13  

    Egry był zacięty, wyczyściłem go dokładnie teraz działa. Co dziwnne w parametrach w op-comie nadal pokazuje niby tylko 3.5% wychylenia ale zawór działa owtiera się na maks.

    W każdym razie zobaczymy czy pomoże dziś jezdziłem około 10km i błędu nie ma także z kolektorem póki co się wstrzymam i zobaczymy.

  • #14 10 Lip 2015 17:56
    jacek0503
    Poziom 21  

    Ciekawe. Mam zamiar w przyszłym tygodniu wyczyścić EGR. Ciekawe jak sprawdzić jeżeli w Op-comie pokazuje te same wartości przed czyszczeniem? I jeszcze pytanie do Kolegi - jak sprawuje się autko po czyszczeniu?

  • #15 11 Lip 2015 10:15
    Frost160
    Poziom 13  

    Lepiej zniknęło jakby taka minimalne opóźnienie przy przyśpieszaniu z najniższych obrotów. Dam znać co i jak w przyszłym tygodniu póki co błędu nie ma.

  • #16 11 Lip 2015 16:26
    jacek0503
    Poziom 21  

    Mi kolego głownie zależy na tym aby zlikwidować przygasanie i spadanie z obrotów. I głównie o to pytam - czy obroty nie spadają poniżej 300 - 400 i czy są równe podczas jazdy i wciskania sprzęgła.

  • #17 14 Lip 2015 22:33
    Frost160
    Poziom 13  

    Błąd wrócił. Ściągać kolektor czy jakieś pomysł inne ?

  • #19 14 Lip 2015 22:58
    Frost160
    Poziom 13  

    Tam nie ma krokówki(pewnie to wiesz ;) ), przepustnica tylko elektryczna i tak min. zabrudzona wątpie by to było to ale dzięki.

  • #20 14 Lip 2015 23:05
    Oprysk Stonki
    Poziom 28  

    O kurczę, nie ma krokówki! To psiakrew, co może powodować błąd " sonda lambda- sygnały ubogiej mieszanki"?
    No do diaska, jak sprawdzić, czy mieszanka jest stechiometryczna, i czy czujnik 02 nie jest czasem robiony w konia?
    To tylko zwykły grzmot a nie jakieś cudo banglające na mieszance uwarstwionej... :lol:

  • #21 14 Lip 2015 23:11
    Frost160
    Poziom 13  

    Co wynika z tego postu poza tym co napisałem wcześniej ? :)

    "krokówki" tam przecież nie ma, przepustnica czysta.

  • #22 15 Lip 2015 00:28
    trumnica
    Poziom 16  

    Kolektor to nie głowica , dasz rade. (wiem że ten błąd może również powodować pęknięty kolektor wylotowy , widać po zdjęciu osłony).

    Dodano po 19 [minuty]:

    Cytat:
    Kolego, krótkie pytanie, choć oczekuje pewnej odpowiedzi, ale je zadam- masz analizator spalin?


    Cytat:
    O kurczę, nie ma krokówki! To psiakrew, co może powodować błąd " sonda lambda- sygnały ubogiej mieszanki"?
    No do diaska, jak sprawdzić, czy mieszanka jest stechiometryczna, i czy czujnik 02 nie jest czasem robiony w konia?
    To tylko zwykły grzmot a nie jakieś cudo banglające na mieszance uwarstwionej... Laughing




    Chodzi o to czy spaliny są rzeczywiście złe (mieszanka) , czy może problem jest z układem który ją sprawdza( lambda itp.).

  • #23 15 Lip 2015 07:32
    Frost160
    Poziom 13  

    Kolektor jest cały, przecież by "pierdział" gdyby był dziurawy. Głowice robiłem w astrze 2, ale tam było najeżdzone 200tys na gazie 2 gen. Tu jest 160 na benzynie, więc co by się miało z głowicą stać ?

  • #24 17 Lip 2015 19:50
    jacek0503
    Poziom 21  

    Witam. Widzę ze temat umarł śmiercią naturalna. Szkoda. Bo ciekawy jest. U mnie jest lepiej po wyczyszczeniu przepustnicy i ostrym przegazowaniu auteczka. Zdecydowanie lepiej na benzynce niestety tylko. Na gazie nadal spadaj obroty po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy i wyrzuceniu biegu - czyli tzw luz . Spadają i wachają się w granicach 600 - 900 przez jakaś chwilkę i po tej chwilce wracają do normy - 850 i się stabilizują. Byłem u gazownika podłączył pod komputer - instalacja Stag 4 Eco, wtryski Hana - wszystko "cudownie i cacy". Pogrzebał w czasach wtrysku - przed regulacja czasy były prawie identyczne z wtryskami benzyny - cos około 3.1 - zmniejszył je troszkę i było jeszcze gorzej niż było- tzn obroty spadały w granicach 300-400. Wkurzyłem się i odłączyłem akumulator. Teraz jest w miarę dobrze - obroty spadają i się stabilizują . Najciekawsze jest to ze Ob.-com nie pokazuje żadnych błędów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze tylko taka informacja iż na postoju obroty stabilne na gazie i na benzynce. Żadnego spadania i wahania. Amen.

  • #25 21 Sie 2015 20:39
    jacek0503
    Poziom 21  

    Regulacja luzów zaworowych załatwiła sprawę. J.

  • #26 02 Maj 2016 12:13
    Wigo48
    Poziom 1  

    Witam wszystkich. Na tym forum jestem nowy. Mam pytanie do Frost 160. Czy pozbyłeś się błędu ubogiej mieszanki? Mam to samo i walczę z tym już od 7 tyś km. Dodatkowo wyświetla się błąd 136 i 141. Przeglądałem całe to, a także inne forum i nie znalazłem konkretnej przyczyny.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME