Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra III 1.6XEP - P0171-52 mieszanka za uboga

Frost160 09 Jul 2015 16:22 15849 26
  • #1
    Frost160
    Level 14  
    Witam,

    podobny temat już był jednak autor nie napisał czy się z tym uporał.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091333-30.html

    Ale do rzeczy, auto jak w temacie losowo wypada:
    P0171-52 mieszanka za uboga

    Auto ma 120tys od nowości 1 właściciel także przebieg wiarygodny.
    -sprawdziłem ciśnienie na pompie 3.6-4 bary przy rozruchu także książkowo
    -wymieniłem świece były nie do tego kodu silnika
    -wydech cały jak nowy bym napisał

    W parametrach wypatrzyłem jedną dziwną rzecz która pewnie jest przyczyną tylko nie wiem czemu. Otóż sonda za katlizatorem cały czas wskazuje mieszankę ubogą (nawet podczas jazdy) ta pierwsza zmienia się zależnie od obrotów czyli ok.

    Natomiast jak pisałem sona za katalizatorem ciągle pokazuje ze miesznka uboga, dodam że auto na 1000km bierze około 0.4-0.5litra oleju.

    Dodam że po zapaleniu kontrolki nie ma braku mocy, nie szarpie itp. innych błędów niema.

    Może ktoś ma pomysł co jeszcze sprawdzić ?

    Dzięki i pozdrawiam
  • #2
    trumnica
    Level 19  
    W tamtym temacie jednak masz odpowiedź --- Wymontować kolektor dolotowy i sprawdzić kanał EGR wewnątrz kołnierza kolektora dolotowego. ( plus czyszczenie samego EGR -a)
  • #3
    Frost160
    Level 14  
    No tak choć u mnie nie ma kompletnie spadku mocy żadnego. Sprawdzę ciegno od klapek na kolektorze.
  • #5
    Frost160
    Level 14  
    Dzięki wielkie ! Byłem jeszcze sprawdzić cięgno od klapek, i w parametrach teraz dopiero zauważyłem że EGR nie ustawia się w żądanej pozycji. Nawet wywołując go w programie, rządane położenie to 100% a jest z 0-3.5% tylko także wygląda na zacięty jutro demontuje i czyszczę go.

    Pewnie nikt tam nie zaglądał od nowości plus to wysokie spalanie oleju swoje robi. Dam znać co tam zastałem.

    Ew. jeśli już to przerabiałeś to możesz przybliżyć o co chodzi z tym kanałem wewnątrz kolektora ssącego ?
  • #7
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Kolego, krótkie pytanie, choć oczekuje pewnej odpowiedzi, ale je zadam- masz analizator spalin?
  • #8
    jacek0503
    Level 21  
    Mam takie same objawy z EGR - tzn wartość podczas jazdy 3-4% a pożądane np. 80%. Dodam ze mi nie wywala błędów. Za to fajnie opadają obroty podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło nawet do zgaśnięcia silnika. Mam zamiar sprawdzić zawory. Ale teraz po lekturze tego tematu może jednak sprawdzę EGR ?
  • #9
    Frost160
    Level 14  
    Oprysk Stonki wrote:
    Kolego, krótkie pytanie, choć oczekuje pewnej odpowiedzi, ale je zadam- masz analizator spalin?


    Mam, stary z 90lat ale mam a co ? Sprawdzić czy uboga analizatorem i co to da ?
  • #10
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    jacek0503 wrote:
    Mam takie same objawy z EGR -

    A masz tam błąd P1405?
  • #11
    Frost160
    Level 14  
    Nie, jak pisałem nic poza tym z tematu.

    Czemu pytasz o ten błąd ?
  • #13
    Frost160
    Level 14  
    Egry był zacięty, wyczyściłem go dokładnie teraz działa. Co dziwnne w parametrach w op-comie nadal pokazuje niby tylko 3.5% wychylenia ale zawór działa owtiera się na maks.

    W każdym razie zobaczymy czy pomoże dziś jezdziłem około 10km i błędu nie ma także z kolektorem póki co się wstrzymam i zobaczymy.
  • #14
    jacek0503
    Level 21  
    Ciekawe. Mam zamiar w przyszłym tygodniu wyczyścić EGR. Ciekawe jak sprawdzić jeżeli w Op-comie pokazuje te same wartości przed czyszczeniem? I jeszcze pytanie do Kolegi - jak sprawuje się autko po czyszczeniu?
  • #15
    Frost160
    Level 14  
    Lepiej zniknęło jakby taka minimalne opóźnienie przy przyśpieszaniu z najniższych obrotów. Dam znać co i jak w przyszłym tygodniu póki co błędu nie ma.
  • #16
    jacek0503
    Level 21  
    Mi kolego głownie zależy na tym aby zlikwidować przygasanie i spadanie z obrotów. I głównie o to pytam - czy obroty nie spadają poniżej 300 - 400 i czy są równe podczas jazdy i wciskania sprzęgła.
  • #17
    Frost160
    Level 14  
    Błąd wrócił. Ściągać kolektor czy jakieś pomysł inne ?
  • #19
    Frost160
    Level 14  
    Tam nie ma krokówki(pewnie to wiesz ;) ), przepustnica tylko elektryczna i tak min. zabrudzona wątpie by to było to ale dzięki.
  • #20
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    O kurczę, nie ma krokówki! To psiakrew, co może powodować błąd " sonda lambda- sygnały ubogiej mieszanki"?
    No do diaska, jak sprawdzić, czy mieszanka jest stechiometryczna, i czy czujnik 02 nie jest czasem robiony w konia?
    To tylko zwykły grzmot a nie jakieś cudo banglające na mieszance uwarstwionej... :lol:
  • #21
    Frost160
    Level 14  
    Co wynika z tego postu poza tym co napisałem wcześniej ? :)

    "krokówki" tam przecież nie ma, przepustnica czysta.
  • #22
    trumnica
    Level 19  
    Kolektor to nie głowica , dasz rade. (wiem że ten błąd może również powodować pęknięty kolektor wylotowy , widać po zdjęciu osłony).

    Dodano po 19 [minuty]:

    Quote:
    Kolego, krótkie pytanie, choć oczekuje pewnej odpowiedzi, ale je zadam- masz analizator spalin?


    Quote:
    O kurczę, nie ma krokówki! To psiakrew, co może powodować błąd " sonda lambda- sygnały ubogiej mieszanki"?
    No do diaska, jak sprawdzić, czy mieszanka jest stechiometryczna, i czy czujnik 02 nie jest czasem robiony w konia?
    To tylko zwykły grzmot a nie jakieś cudo banglające na mieszance uwarstwionej... Laughing




    Chodzi o to czy spaliny są rzeczywiście złe (mieszanka) , czy może problem jest z układem który ją sprawdza( lambda itp.).
  • #23
    Frost160
    Level 14  
    Kolektor jest cały, przecież by "pierdział" gdyby był dziurawy. Głowice robiłem w astrze 2, ale tam było najeżdzone 200tys na gazie 2 gen. Tu jest 160 na benzynie, więc co by się miało z głowicą stać ?
  • #24
    jacek0503
    Level 21  
    Witam. Widzę ze temat umarł śmiercią naturalna. Szkoda. Bo ciekawy jest. U mnie jest lepiej po wyczyszczeniu przepustnicy i ostrym przegazowaniu auteczka. Zdecydowanie lepiej na benzynce niestety tylko. Na gazie nadal spadaj obroty po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy i wyrzuceniu biegu - czyli tzw luz . Spadają i wachają się w granicach 600 - 900 przez jakaś chwilkę i po tej chwilce wracają do normy - 850 i się stabilizują. Byłem u gazownika podłączył pod komputer - instalacja Stag 4 Eco, wtryski Hana - wszystko "cudownie i cacy". Pogrzebał w czasach wtrysku - przed regulacja czasy były prawie identyczne z wtryskami benzyny - cos około 3.1 - zmniejszył je troszkę i było jeszcze gorzej niż było- tzn obroty spadały w granicach 300-400. Wkurzyłem się i odłączyłem akumulator. Teraz jest w miarę dobrze - obroty spadają i się stabilizują . Najciekawsze jest to ze Ob.-com nie pokazuje żadnych błędów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze tylko taka informacja iż na postoju obroty stabilne na gazie i na benzynce. Żadnego spadania i wahania. Amen.
  • #25
    jacek0503
    Level 21  
    Regulacja luzów zaworowych załatwiła sprawę. J.
  • #26
    Wigo48
    Level 1  
    Witam wszystkich. Na tym forum jestem nowy. Mam pytanie do Frost 160. Czy pozbyłeś się błędu ubogiej mieszanki? Mam to samo i walczę z tym już od 7 tyś km. Dodatkowo wyświetla się błąd 136 i 141. Przeglądałem całe to, a także inne forum i nie znalazłem konkretnej przyczyny.
  • #27
    Karolina2005
    Level 1  
    Witam chce podzielic sie moim doswiadczeniem z asterka GTC 1,6 benzyna
    Otóż z usterka "mieszanka uboga" meczylam sie ponad rok😱
    Wymienilam EGR na nowy wyczyscilam kanaly caly uklad dolotowy czyszczenie przepustnicy itd wymiana katalizatora sonda 1 wymieniona. Dwa razy wymieniona sonda 2 za kat i nic caly czas wywalalo błąd do tego szapranie na 1 i 2 biegu ze jechac sie nie dalo i spalanie na poziomie 7,5-8 litrow brak spadku mocy😡 olej filtry wymieniany na czas rozrząd wymieniony...
    Ostatnio cos zaczęło stukac w silniku pojechalam do mechanika tak profilaktycznie wymienil swiece (nie wymienilam ich od zakupu) iiii...
    Eureka! Blad ubogiej mieszanki zniknął i po szarpaniu nie ma śladu i spalanie 5,5 litra🤗
    Stukot w silniku niestety nadal jest mimo rownej pracy motoru... czeka mnie dalsza walka 😔

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wydalam kilka tysiecy zloty bo kazdy mechanik powtarzal EGR uklad dolotowy luzy na zworach katalizator... itd itd
    Czytalam na forach i myslalam sobie no tak moze faktycznie trzeba to wymienić wiec wymienialam a...
    Wystarczylo wymienic swiece za 100zl 😱