Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat toledo II - ciśnienie w baku, cos z tym nie tak...

ghost41 09 Jul 2015 21:22 1641 15
  • #1
    ghost41
    Level 10  
    Panowie sprawa wygląda tak: samochód w kiedy wchodził mi na rezerwe w pewnym momencie na kilka chwil nie reagował na pedal gazu, po kilku sekundach jechał dalej, dodam że tankowałem za ok 50 zł. Po pewnym czasie zacząłem tankować prawie do pełna i kiedy paliwo dochodziło lekko poniżej 1/4 baku gasł w czasie jazdy. Po chwili odpalał normalnie i znowu jakiś czas mozna było jechać dalej. Byłem w kilku warsztatach, podłączali pod komputer, czyścili w ukladzie paliwowym jakies przewody i nic, cały czas to samo. Ktos mi ostatnio zasugerował że może to być spowodowane nieodowietrzaniem cisnienia w baku - bank tankowany wysoko - duzo benzyny, mało powietrza, kiedy benzyna schodzi powstaje podcisnienie i po pewnym czasie pompa paliwa się wyłacza. W związku codziennie odkręcałem korek zeby wpadło powietrze i problem zniknął z tym że chciałbym naprawić wadę a nie codziennie bawić sie z korkiem. Byłem u mechanika, naświetliłem mu sprawę, że może jakiś zawór cisnienia który to regujuje padł a mechanik mi na to ze tam nie ma nic takiego tylko jakiś weżyk i że go zobaczy i przedmucha. No i przedmuchał a problem dalej sie pojawia jak nie odkręcam korka.
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Nie wiemy o jaki silnik chodzi więc cóż można powiedzieć, mogę tylko tyle że raczej powinien być system EVAP odpowietrzania par paliwa i tam zapewne będzie problem.
  • #3
    ghost41
    Level 10  
    Silnik benzyna 1.8 20v, 125 km
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Zobacz czy na odpalonym aucie słychać co jakiś czas cykanie w okolicach zbiorniczka od płyny wspomagania. Tam obok ja zawór EVAP i powinien na odpalonym silniku co jakiś czas cykać.
  • #5
    ghost41
    Level 10  
    zawór cyka....
  • #6
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    ghost41 wrote:
    zawór cyka....


    Ale czy układ jest drożny?
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie działający zaworek ma tylko pośredni wpływ na takie zjawisko, bo czy działa czy nie wszystko będzie w porządku dopóki się pochłaniacz par paliwa nie zapcha.
  • #8
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    ociz wrote:
    Nie działający zaworek ma tylko pośredni wpływ na takie zjawisko, bo czy działa czy nie wszystko będzie w porządku dopóki się pochłaniacz par paliwa nie zapcha.



    Dokładnie o tym mowa. Zaworki za często nie padały.
  • #9
    ghost41
    Level 10  
    Ok ale jak sprawdzić droznosc ? Pochłaniacz o którym mowa jest częścią evap i jak sprawdzić czy jest zapchany ?
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Organoleptycznie sprawdź.
  • #11
    ghost41
    Level 10  
    andrzej20001 wrote:
    Organoleptycznie sprawdź.

    Jakieś bardziej szczegółowe instrukcje jak to zrobić ?
  • #13
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    ghost41 wrote:
    jakies rady ?


    Sprawdź chociażby drożność przewodów ze zbiornika do puszki filtra.
  • #14
    ghost41
    Level 10  
    Przewody sprawdzał mechanik
  • #15
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    I mechanik nie znalazł usterki?
  • #16
    ghost41
    Level 10  
    Nie znalazł. Usterka musi być ściśle związana z ilością paliwa...