Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C X12XE - rozrusznik kręci ale nie odpala

10 Lip 2015 09:38 4074 10
  • Poziom 10  
    Witam, Corsa C z 2003 r. z silnikiem X12XE. Auto stało kilka miesięcy z wypiętym akumulatorem. Aktualnie po włączeniu zapłonu nie zapalają się kontrolka od silnika, "auto z kluczem" i kontrolka ciśnienia oleju. Doszedłem do tego, że z ECU silnika nie wychodzi sygnał do przekaźników sterujących zasilaniem ECU silnika i pompy paliwa. Po podaniu masy na w/w przekażniki zapalają się opisane wyżej kontrolki, jest zasilanie do ECU i komunikacja (nie ma błędów), auto dalej nie odpala. Podejrzewam, że immo blokuje(również brak błędów). Co radzicie?
  • Poziom 34  
    W parametrach immo i ecu widzisz jakieś zezwolenie na rozruch czy nie?
  • Poziom 21  
    Spróbuj docisnąć zegary :) bo pewnie z zegarami nie masz komunikacji podłączając tester... ?
  • Poziom 21  
    W Corsie C uzupełnił bym bezpieczniki pod maską w skrzynce bo może ktoś grzebał i powyciągał co się często zdarza :) ale tu jest sprawa tego typu że wysypał się immobiliser z powodu braku prądu co się zdarza w nowych autach a nie w takim trupie, sterownik do demontażu i dać fachowcowi od tego niech próbuje uratować immo.
  • Poziom 19  
    comar3 napisał:
    Aktualnie po włączeniu zapłonu nie zapalają się kontrolka od silnika,


    Sprawdzaj zasilania i masy sterownika.A jak tam ok, to pewnie sterownik.
  • Poziom 34  
    Z którego roku ta Corsa ?
  • Poziom 21  
    Sterowniki w tych corsach to tandeta regularna, zimne luty tam się robią takie dziadoskie są jak i w astrach 2.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    zodiakmenda napisał:
    Sterowniki w tych corsach to tandeta regularna, zimne luty tam się robią takie dziadoskie są jak i w astrach 2.

    Przestań wymyślać pierdoły.
    Na początku wysypane immo, teraz zimne luty w ECU, za chwilę napiszesz że powietrze w kole zapasowym może być zbyt rzadkie.
    Gdyby wysypało się immo to paliły by się kontrolki na liczniku.
    Widać że nigdy nie widziałeś hybrydy w środku skoro takie głupoty piszesz.
    Jacolino napisał co trzeba sprawdzić.
    Ewentualnie sprawdzić zasilanie licznika.
  • Poziom 10  
    jokerro napisał:
    W parametrach immo i ecu widzisz jakieś zezwolenie na rozruch czy nie?


    tak, kluczyk rozpoznany i kod przekazany

    w ECU immo wyskakuje błąd P1612
    w ECU silnika B3043

    Z zegarami komunikacja jest cały czas, zasilanie ok.

    Co do zasilania i masy ECU silnika to tak jak wyżej pisałem, sygnał "-" nie wychodzi z ECU silnika do przekaźnika, który daje zasilanie do ECU silnika. Po podaniu masy na ten przekaźnik wszystkie zasilania są, kontrolki się zapalają i jest komunikacja. Masy do ECU silnika ok.
  • Poziom 34  
    P1612- Motorsteuergeraut falsch codiert.
    B30--Key not present
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany. Przyczyną była słaba masa na przewodzie, który jest dokręcany do obudowy ECU silnika.

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi.