Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 2002 - parktronic i hak

10 Lip 2015 22:27 2379 2
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich
    Pomimo że dość często tu zaglądam i sporo czytam to jest mój pierwszy post na tym forum.
    Ale do rzeczy: w moim sharanie jakiś czas temu zamontowałem hak holowniczy wraz z wiązką z modułem firmy Jaeger i 13 pinowym gniazdem przyczepy. Wiązka posiadała kostki do wpięcia w kostki od lamp i zasilania z kostki gniazda w bagażniku, jedyne co musiałem ciąć i lutować kable to tylna przeciwmgłówka gdzie przeciąłem oryginalny kabel i wpiąłem się pod wyłącznik w gnieździe i światła cofania których kabel dolutowałem do kabla w samochodzie.
    Nie udało mi się znaleźć wiązki do podłączenia haka która czasami jest w bagażniku w okolicy nagrzewnicy i jest ona przeznaczona do wpięcia instalacji haka.
    Wszystkie światła w samochodzie jak i w przyczepie działały jak należy, nawet tylna przeciwmgłówka w samochodzie wyłącza się po wpięciu przyczepy ale oczywiście wtedy w przyczepie świeci - wszystko teoretycznie jest ok.
    Było ok dopóki nie udało mi się naprawić parktronica...
    Jako że dość często holuję przyczepy irytuje mnie fakt że tylne czujniki nie wyłączają się podczas cofania z przyczepą jak to ma miejsce w przypadku haka zamontowanego fabrycznie.
    W centralnej elektryce dodałem 8 do liczby kodowania i weszło - jedyna różnica to z awaryjnymi niezależnie czy z przyczepą czy bez miga symbol kierunków w przyczepie a z kierunkami nie miga. W 76 park aid nie da się w kodowaniu pierwszego zera zamienić na jedynkę - tu jest określane czy pojazd ma hak czy nie.
    Może ktoś z Was taki temat kiedyś przerabiał?
    Może nie jest to jakiś ogromny problem ale dużo bardziej komfortowo czułbym się gdybym za każdym razem nie musiał go wyłączać przyciskiem :D
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    W instalacji oryginalnej styk który odłącza zasilanie przeciwmgielnego w aucie jednocześnie podaje masę przez żarówkę do sterownika parktronik-tak wynika ze schematu. Niektóre uniwersalne sterowniki haka posiadają wyjście do czujników parkowania.
  • Poziom 2  
    Dzięki za pomoc.
    W zasadzie sam do czegoś podobnego doszedłem i już zrobiłem.
    Oryginalnie montowane gniazdo 13 pin vw ma jeszcze dodatkowe wyjście ze styku zwiernego (ten między zaciskami 2 i 2A jest rozwierny - rozwiera się po podłaczeniu przyczepy) na parktronica - ja wykorzystałem styk do lampy przeciwmgłowej i teraz zamiast rozłączać przeciwmgłówkę rozłącza masę którą sterowany jest przekażnik od przeciwmgłówek i od podawania masy na 5 pin 16 pinowej kostki parktronica.
    Wszystko działa jak należy.
    Jeszcze raz dziękuję.