Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyjęcie uszczelniacza w AMICA PB4580A410 Ecotronic 800

diskop 10 Lip 2015 23:25 1035 10
  • #1 10 Lip 2015 23:25
    diskop
    Poziom 5  

    Witam,
    przy okazji wymiany pękniętego krzyżaka, postanowiłem wymienić też łożyska bębna i uszczelniacz. Robię to po raz pierwszy. Praktycznie wszystko poszło z rozbiórką bez problemów, zostało mi jedynie do wybicia łożysko wewnętrzne. I teraz na koniec nie chciałbym popełnić jakiegoś błędu. Usunąłem i tu nie wiem czy cały uszczelniacz, czy tylko jego część (fragment zdj. po lewej), stzrałka nr 1 pokazuje na coś co jest pokryte 1/2 mm warstwą gumy, pod którą jest metal. Strzałka nr 2 wskazuje na "coś" metalowego. Czy te metalowe części, to są jeszcze pozostałości po uszczelniaczu? Jak to usunąć, bo nie mogę o nic zahaczyć śubokręta, żeby to jakoś podważyć. Próbowałem wybić to łożysko, ale nic nie idzie. I jeszcze może pytanie, jaki najlepiej smar zastosować do uszczelnienia łożysk?Wyjęcie uszczelniacza w AMICA PB4580A410 Ecotronic 800

    0 10
  • #2 11 Lip 2015 07:56
    Zbych034
    Poziom 36  

    Wygląda na pozostałość uszczelki. Trzeba ja usunąć w pierwszej kolejności a następnie łożysko.

    0
  • #3 11 Lip 2015 21:25
    diskop
    Poziom 5  

    Haloooooo, czy ktoś pomoże? Wlałem już i WD40, próbowałem innych odrdzewiaczy, odkamieniaczy, lodu i ten metalowy pierścień za któym jest łożysko ani drgnie. Udało mi się wcisnąć między pierścień 1 i 2 dłuto, ale tak podważyć nie da rady. Walenie młotkiem i rurką od wewnątrz nic nie daje. Nie wysunęło się nawet o pół milimetra. Pomocy!

    0
  • Pomocny post
    #4 11 Lip 2015 23:04
    skryn
    Admin grupy AGD

    Walnij z całej siły w nr 1 porządnym młotem za pomocą płaskiego śrubokręta (pomiędzy flanszę i resztki simmeringu), a nie cackaj się jak z niemowlakiem.
    Jak nie potrafisz porządnie przyłożyć, to oddaj toto do serwisu gdziekolwiek, nawet do Pana Kazia za rogiem. Ten przynajmniej jakąś krzepę ma i nie będzie się cackał, jak z niemowlakiem. Tu trza siły.

    2
  • #5 11 Lip 2015 23:33
    diskop
    Poziom 5  

    Czy mówisz o miejscu, które wskazuje czubek zielonej strzałki? Wyjęcie uszczelniacza w AMICA PB4580A410 Ecotronic 800

    0
  • #6 12 Lip 2015 08:29
    skryn
    Admin grupy AGD

    diskop napisał:
    Czy mówisz o miejscu, które wskazuje czubek zielonej strzałki?

    Dokładnie! Wbić płaski wkrętak i podważając wyjąć resztki uszczelniacza.

    0
  • #7 12 Lip 2015 11:45
    diskop
    Poziom 5  

    Dzięki Skryn. Nie znam się, ale mam małe wątpliwości... Tak na chłopski rozum. Wbijając tam śrubokręt już spowoduję uszkodzenie plastiku pokrywy, bo przecież ten metalowy pierścień (ma tak na oko prawie 2mm grubości i na 1 cm wchodzi w głąb) się nie ugnie. A teraz żeby zastosować dźwignię spowoduję jeszcze dużo większe uszkodzenie. Czy to nie spowoduje późniejszej nieszczelności uszczelniacza?

    0
  • #8 12 Lip 2015 12:05
    gamoń
    Poziom 15  

    Witam , przeczyść to miejsce szczotką drucianą i zobaczysz wtedy gdzie jest plastik ( obudowa bębna ), aluminium (element w którym osadzone są łożyska i zimmering ) i guma ( resztki zimmeringu) . Jeśli masz obawy przed wbiciem śrubokręta to obróć beben w dół na stabilnym podłożu na jakiejś płycie drewnianej i od strony koła pasowego uderz porządnie młotkiem przez jakiś pręt etc w to wewnętrzne łożysko .

    0
  • #9 12 Lip 2015 13:00
    diskop
    Poziom 5  

    Myślałem, że ta tuleja aluminiowa jest niżej, ale faktycznie po usunięciu na fragmencie pierścienia gumy, widać gdzie jest ta tuleja. Ale po wbicie wrketaka między tuleję,a pierścień, jeden wkrętak mi się złamał, a z drugim po próbie podważenia pierścienia bardziej wygięła się ta tuleja aluminiowa, a pierścień ani drgnął. Z wybijaniem młotkiem już próbowałe i to naprawdę mocno, aż na plastiku zaczęły się pojawiać takie mleczne plamy , więc dałem Wyjęcie uszczelniacza w AMICA PB4580A410 Ecotronic 800 spokój.
    I co teraz? Czy w tym miejscu, gdzie wygięła się ta tuleja aluminiowa i nie bedzie dokładnie przylegał nowy simering, nie bedzie czasem przeciekać woda?

    0
  • #10 12 Lip 2015 20:55
    gamoń
    Poziom 15  

    Wybij najpierw to łożysko od strony koła pasowego , wyczyść ta tuleje w środku popsikaj odrdzewiaczem i za kilka godzin MOCNO wybijaj łozysko od wewnętrznej strony w czterech miejscach po obwodzie co 90 stopni . tuleja aluminiowa jest gruga na około 5-8 mm więc nie sądzę zebyś był wstanie ją wygiąć śrubokrętem , ale po wybiciu i wyczyszczeniu ocenisz stan bieżni pod zimerinng .

    0
  • #11 04 Kwi 2016 16:11
    diskop
    Poziom 5  

    Zrezygnowałem z wybijania siłowego, bo powstawała coraz gęstsza biała pajęczyna na tworzywie pokrywy bębna. Wyglądało jakby zaraz miało popękać. Skorzystałem z czyjejś rady i zrobiłem ściągacz z grubej stalowej śuby, nakrętek i podkładek. Podkładając kawałki drewna udało mi się z wielkim hukiem ściągnąć to łożysko. Guma zimerniga była jakby zgrzana z plastikiem. Oczyściłem wszystko, założyłem nowe części i wszystko elegancko do dzisiaj działa. Przy okazji polecam przezroczysty smar silikonowy. Może pracować zarówno w wodzie jak i w wyższych temperaturach.

    0