Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz, kolumny, komputer - jak to podłączyć?

adam10072 11 Lip 2015 09:27 1242 1
  • #1 11 Lip 2015 09:27
    adam10072
    Poziom 2  

Cześć. Mam do dyspozycji wzmacniacz Phonic Powerpod 615 oraz dwie kolumny tej samej firmy, ale nie wiem dokładnie jaki model. Chciałbym to wszystko podłączyć do komputera, ale jestem zielony w temacie i nie wiem jak się za to zabrać.

Mam dwa kable jack 6,3mm - jack 6,3mm i domyślam się, że to za ich pomocą podłącza się kolumny do wzmacniacza. Wzmacniacz posiada z przodu dwa wyjścia na duży jack (Speaker A i B). Problem w tym, że kolumny posiadają z tyłu po dwa wejścia na duży jack i nie wiem, do którego z tych dwóch wejść wpiąć kable. I mam jeszcze problem jak to wszystko podłączyć do komputera. Wzmacniacz ma wejście AUX IN na dużego jacka, a w komputerze mam standardowe wyjście mini-jack. Wystarczy zwykła przejściówka jack -> mini-jack?
    Mam też mikrofon z wtyczką na trzy piny. Do którego gniazda we wzmacniaczu należy go podłączyć?

Reasumując:
    Dwie kolumny z dwoma wejściami jack,
    Wzmacniacz z wejściem AUX IN,
    Dwa kable jack-jack,
    Komputer.

Jak to wszystko podłączyć żeby grało? Jakiego kabla potrzebuję żeby połączyć wzmacniacz z komputerem?

Załączam zdjęcia.

Z góry dziękuję.

0 1
  • #2 11 Lip 2015 21:16
    DjMapet
    Poziom 43  

adam10072 napisał:
    Mam dwa kable jack 6,3mm - jack 6,3mm

Kabel w przeźroczystej otulinie jest kablem kolumnowym, tyle że niepotrzebnie zastosowano wtyki TRS 6,3mm (jack stereo). Najlepiej je wymienić na TS 6,3mm (jack mono). Sprawdź czy drugi kabel też jest kablem głośnikowym a nie sygnałowym. Głośnikowy kabel to dwie jednakowej grubości żyły o dużym przekroju (taki jest potrzebny, natomiast sygnałowy, to jedna, lub dwie żyły o małym przekroju, oraz oplot (ekran). Takiego kabla nie należy stosować do podłączania kolumn.