Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e32 730i (m30) samoczynnie kręci się rozrusznik

Mefistofeles1990 11 Lip 2015 22:14 1254 20
  • Poziom 8  
    Witam. Mam poważny problem ponieważ moja bestia zaczyna odmawiać posłuszeństwa. Problem wygląda następująco mimo iż wszystko jest wyłączone niema kluczyka w stacyjce sam z siebie kręci się rozrusznik. Dopiero po odłączeniu akumulatora przestaje. Jak znów podłączy się aku to ponownie kręci jak szalony. Nie mam pojęcia dlaczego. Do tego nie można odpalić przez to samochód gdyż sam z siebie kręci 1000-1200 obrotów które nie idą na odpalenie silnika mimo ze podczas tych obrotów chciałem odpalić samochód to się nie dało. Kręci się ale bendiks nie rusza. Czekanie aż jej przejdzie też nie pomogło. Próbowałem z kilkoma osobami na pych odpalić ale również nic z tego. Musiałem odłączyć akumulator i zostawić samochód pod supermarketem i piszę tutaj aby uzyskać pomoc. Wcześniej miałem problem akumulator odmówił w spół pracy gdyż przyjechałem do domu a następnego dnia nie mogłem już odpalić samochodu wszystko w środku działało światła kontrolki ale podczas odpalania robił tylko "cyk" nawet na prostowniku z auto startem nie pomogło. Myślałem że poszła cela bo nie wiem jak długo był w tym aucie. Kupiłem nowy akumulator. Chce odpalić samochód a tu znów "cyk" myślę no super tyle pieniędzy za akumulator a to nie tu przyczyna. Próbowałem 3-4 razy ciągle tak samo tylko "cyk" i "cyk" . Następna próba już jakieś blee zaczął coś wydawać z siebie silnik. Następna ble ble ble i o odpalił. Było w porządku 3-4 dni i znów zaczął robić "cyk" po kilku próbach odpalił. Czasem gdy próbował odpalić tak ciężko i zarazem tak słabo kręcił że kontrolki przygasały i aż takie "buu buu buu" na głośniki poszły z prawej strony samochodu aż nie wierzyłem uszom. Ale po kilku sekundowym kręceniu odpalił. Później przez około tygodnia czasu wszystko było w porządku wszelkie objawy znikły. Po tym okresie chce odpalić samochód a tu znów "bu bu" i zaczął sam pracować rozrusznik i kreci obroty 1200 max i nie ma żadnego oporu czyli że nie kręci bendiksem na silnik tylko sam się obraca lub ślizga nie znam się tak na mechanice ale opisuje jak to wygląda w przypadku mojej bestii. I tak się to mi stało dziś i nie umiem rozwiązać tego. Stoi pod supermarketem z odłączonym akumulatorem:( Proszę o Pomoc Pozdrawiam Łukasz
  • Admin grupy Samochody
    Zajrzał kolega pod maskę? Sprawdził coś?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Nie wiem w jaki sposób okreslasz ile obrotów na Rozrusznik ale pomijając ten fakt to najprościej zacząć od wyjecia rozrusznika i sprawdzenia. Z opisu wynika ze skończył swój żywot, a przynajmniej elektromagnes
  • Poziom 8  
    Tak zaglądałem wszystko ok wygląda na pierwszy rzut oka... Bezpieczniki wszystkie dobre[/film]

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak to w jaki sposób określam obroty rozrusznika? Bo widzę na obrotomierzu przecież jak się kręci samoczynnie ten rozrusznik na przekręconej stacyjce pozycji 2
  • Poziom 30  
    To coś tu nie pasuje. Jeśli Rozrusznik kręci i widzisz obroty to powinien kręcić silnikiem bo obroty na obrotomierzu to obroty silnika a nie rozrusznika. No i 1200 obrotów na Rozrusznik to jakby sporo za dużo a powinno wystarczyć 200- 300 do odpalenia
  • Poziom 8  
    No własnie samoczynnie sie kreci i takie pokazuje obroty na obrotomierzu ale te obroty nie ida na silnik.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Mefistofeles1990 napisał:
    No własnie samoczynnie sie kreci i takie pokazuje obroty na obrotomierzu ale te obroty nie ida na silnik.


    Obrotonierz głupieje od zakłócań z rozrusznika, a zasadniczym problemem jest zapewne uszkodzony automat załączający rozrusznik (styki sklejone).
  • Poziom 8  
    a gdzie one mogą się znajdować i jak to naprawić. Ma to wpływ na to ze mimo wyłączonego zapłonu cały czas pracuje?
  • Poziom 30  
    Automat zalaczajacy czyli elektromagnes w rozruszniku. Rozrusznik do wyjecia
  • Poziom 8  
    Czyli mam rozumieć że potrzeba nowy eletromagnes lub ewentualnie cały nowy kompletny rozrusznik z elektromagnesem?
  • Poziom 30  
    Masz rozumieć, że trzeba wyjąć Rozrusznik i rozebrać w celu weryfikacji. Nie wiadomo ile da wymiana samego elekromagnesu, bo nie wiadomo w jakim stanie jest reszta. Najlepiej oddaj go do warsztatu który naprawia rozruszniki. Sprawdzą tam wszystko, szczotki, tuleje, uzwojenia i będziesz miał gwarancje
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Raz piszesz o bendiksie a za chwile o jakimś cykaniu. Bendiks to sprzęgło jednokierunkowe i nie ma tam co cykać. W rozruszniku jest elektromagnes który powoduje przeniesienie napędu na koło zamachowe.
    Wedle Twojego opisu skoro rozrusznik kręci a pchałeś auto by je odpalić to nie łapie Ci elektromagnes więc problem siedzi w rozruszniku gdzie najprawdopodobniej skleiły się styki w elektromagnesie.
    Jeżeli jednak rozrusznik kręci kołem zamachowym to - do rozrusznika dochodzi gruby przewód i cieńszy.
    Odłącz ten cieńszy - jeżeli będzie kręcił cały czas to rozrusznik do naprawy.
    Jeżeli przestanie kręcić to problem w instalacji auta.
  • Poziom 8  
    jutro daje samochód na warsztat tak wiec zobaczymy co jest grane dokładnie.
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany usterką okazał się rozrusznik z elektromagnesem. Został wymieniony na inny używany w o wiele lepszym stanie. Teraz pali na tyk dosłownie przedtem trzeba było kręcić dłużej i nie miał takiej siły. Przebywam w DE koszt naprawy i wymianę tego rozrusznika wyniósł 180E szaleństwo...za nowy rozrusznik chcieli 300E... do tego uszkodzili mi rurę dolotu powietrza do alternatora (pokleili srebrną taśmą) i coś gwiżdży pod maską ..odgłos jakby turbo sprężarka tam była... muszę zobaczyć co to dokładnie jest jutro bo dziś już późno i ciemno, wydaje mi się że to dobiega albo od wiskozy lub alternatora albo z tych okolic .. nie wiem dlaczego i czy coś tam grzebali bo auto ma trochę wyższe obroty niż miało i lepiej pracuje na benzynie nie falują obroty tego nie dawałem im do roboty.. naprawa zajęła im szalone 13h!!! porażka.. Tacy są niemieccy mechanicy... jutro nagram film z tym dźwiękiem spod maski i powiecie mi koledzy z czego to może dobiegać bo tam już auta nie oddam do naprawy.
  • Admin grupy Samochody
    Mefistofeles1990 napisał:
    Przebywam w DE koszt naprawy i wymianę tego rozrusznika wyniósł 180E szaleństwo
    Mefistofeles1990 napisał:
    naprawa zajęła im szalone 13h!!!
    180E/13h=13,8 E/rbh. Kolega raczy sobie żartować z ceny za roboczogodzinę? W Polsce są wyższe stawki.
  • Poziom 8  
    Przepraszam bardzo ale raczej mechanikowi by nie zajęła wymiana rozrusznika 13h. W Polsce mam swojego sprawdzonego mechanika któremu wymiana by na pewno zajęła o wiele mniej czasu i za mniejsze pieniążki. To Twoim zdaniem za ile by to zrobił Twój sprawdzony mechanik i w jakim czasie? Tym bardziej że ja nie mówię o markowych serwisach BMW , VW Opel itd do markowego warsztatu nie dawałem do normalnego a nie jakiegoś w stodole itp.
  • Admin grupy Samochody
    Chciałbym mieć "swojego sprawdzonego mechanika" ;)
    Wszystko zależy od "fachowości" mechanika.
  • Poziom 8  
    Po prostu ta cena mnie zszokowała z drugiej strony nie ma co się dziwić bo to była moja pierwsza naprawa w DE tak zawsze wszelkie naprawy robił mi to mój "sprawdzony i zaufany mechanik".Tutaj takiej możliwości nie miałem i nie wiedziałem gdzie i kto jak i za ile robi. Ceny tutaj są droższe. I duży szacunek do starej dawnej jakości wykonywania części ten rozrusznik w moim aucie był fabryczny więc miał 26,5 lat. Jutro dodam film z dziwnym gwiżdżącym odgłosem dobiegającym spod maski po wymianie rozrusznika.
  • Poziom 8  
    Przyczyną okazała się zbyt długa śruba od alternatora i pasek o nią zahaczał i stąd był ten dziwny dźwięk. Wszystko jest już w porządku.
  • Admin grupy Samochody
    Mefistofeles1990 napisał:
    Przyczyną okazała się zbyt długa śruba od alternatora i pasek o nią zahaczał i stąd był ten dziwny dźwięk. Wszystko jest już w porządku.

    A jak to się ma do tego?
    Mefistofeles1990 napisał:
    Problem wygląda następująco mimo iż wszystko jest wyłączone niema kluczyka w stacyjce sam z siebie kręci się rozrusznik.
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany usterką okazał się rozrusznik z elektromagnesem. Został wymieniony na inny używany w o wiele lepszym stanie

    Dodano po 1 [minuty]:

    T5 napisał:
    Mefistofeles1990 napisał:
    Przyczyną okazała się zbyt długa śruba od alternatora i pasek o nią zahaczał i stąd był ten dziwny dźwięk. Wszystko jest już w porządku.

    A jak to się ma do tego?
    Mefistofeles1990 napisał:
    Problem wygląda następująco mimo iż wszystko jest wyłączone niema kluczyka w stacyjce sam z siebie kręci się rozrusznik.




    Czytaj ze zrozumieniem po kolei dane odpowiedzi a nie że skakasz z jednego tematu do drugiego