Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.6 - Wolne obroty spadają do 690

NeOn93 11 Lip 2015 23:12 3114 18
  • #1 11 Lip 2015 23:12
    NeOn93
    Poziom 6  

    Witam.
    Po podpięciu komputera do autka Focus mk1 1.6 16V 1999r.
    Pokazuje że po dodaniu gazu obroty ładnie się wkręcają a jak puszczę gaz obroty spadają czasem do 690 i wtedy autkiem strasznie trzęsie
    i jest to odczuwalne, że te obroty nie są takie jak trzeba po zahamowaniu.
    Później te obroty wskakują na jakieś 750 to już jest lepiej ale martwi mnie że podczas jazdy jak zahamuję to obroty są tak niskie, na biegu jałowym.

    Świece, kable, cewka, filtry nowe. Silniczek krokowy czyściłem w benzynie ale i tak był czysty.
    Czy to może być ten silniczek krokowy do wymiany ?
    Bo chyba on jest odpowiedzialny za te obroty, albo jest możliwość podkręcenia minimalnie obrotów biegu jałowego ? jeśli tak to gdzie i jak ?

    Moderowany przez ociz:

    Tam nie ma żadnego "silniczka krokowego"!

  • Pomocny post
    #2 11 Lip 2015 23:26
    RsNeo
    Poziom 19  

    Zanim wymienisz silniczek krokowy - a zapewne jest on uszkodzony - dokładnie sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym powietrza. Od przepustnicy aż do głowicy. Mozolne ale czasem się opłaca - często przecierają się gumowe przewody podciśnienia a jeszcze częściej w najmniej oczekiwanym miejscu i najmniej dostępnym do naprawy. Nawet pod deską - sterowanie klimatyzacji.
    Pozdrawiam.

  • #3 12 Lip 2015 17:17
    andexp
    Poziom 18  

    RsNeo napisał:
    Nawet pod deską - sterowanie klimatyzacji

    To nie Daewoo Nexia tylko Focus mk1.

    A tak na poważnie to zacznij od sprawdzenia przewodów gumowych od puszki odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz zaworka w tejże puszce (pod kolektorem ssącym). W razie wątpliwości wymień go, koszt 54 pln w ASO. Jest on powodem 75% problemów z obrotami w tych silnikach.

  • #4 12 Lip 2015 17:44
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    RsNeo napisał:
    Zanim wymienisz silniczek krokowy

    A że w tym modelu nie ma silniczka krokowego to co powiesz?
    Nie ma go. Tak po prostu. Zdziwiony jesteś?

  • #5 12 Lip 2015 18:01
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Oprysk Stonki napisał:
    Nie ma go. Tak po prostu. Zdziwiony jesteś?

    Co tu się dziwić?
    Nie ma silniczka krokowego to już wiadomo czemu są problemy z obrotami.
    Założyć i cieszyć się stabilnymi obrotami.

  • #6 12 Lip 2015 18:11
    tomasz0703
    Poziom 25  

    A niema tam resetu KAM

  • #7 12 Lip 2015 18:17
    NeOn93
    Poziom 6  

    Jest u mnie silniczek krokowy :)
    Co do przewodu odpowietrzania skrzyni korbowej to już wcześniej wymieniłem bo był przecięty i było dużo gorzej teraz jest lepiej ale jeszcze spadają te obroty po zahamowaniu.
    ps. za ten przewodzik odpowietrzania skrzyni dałem w sklepie forda 98 zł :D

  • #8 12 Lip 2015 18:28
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Silniczek krokowy sterowany dwoma przewodami?
    Unipolarny czy bipolarny?
    W jaki sposób jest sterowany bo ja nie znam sposobu sterowania silnika krokowego z jedną cewką?

  • #9 12 Lip 2015 18:33
    NeOn93
    Poziom 6  

    Tak są dwa przewody
    Silniczek krokowy w moim aucie wygląda tak : Ford Focus 1.6 - Wolne obroty spadają do 690

  • #10 12 Lip 2015 18:36
    RsNeo
    Poziom 19  

    Oprysk Stonki napisał:
    A że w tym modelu nie ma silniczka krokowego to co powiesz?
    Nie ma go. Tak po prostu. Zdziwiony jesteś?



    Zawór regulacji wolnych obrotów Ford Focus MK1 1.6 PB :
    Ford Focus 1.6 - Wolne obroty spadają do 690

    Pozwolę sobie zacytować Kolegę: "Zdziwiony jesteś?"

    Pozdrawiam.

  • #11 12 Lip 2015 18:38
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Ja bym to nazwał elektrozaworem regulacji powietrza biegu jałowego.
    Silnik krokowy ma minimum 4 przewody i zupełnie inne sterowanie i nie ma nic wspólnego z tym elektrozaworem.

  • #13 12 Lip 2015 18:47
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Tak jak handlarze nazywają każdy sterownik z auta BSI gdzie tylko auta z grypy PSA posiadają BSI.

  • #15 15 Lip 2015 19:46
    NeOn93
    Poziom 6  

    Panowie, sprawdziłem dzisiaj ładowanie akumulatora i wynosi ono 13.99 V
    Czy może być uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i dlatego czasem jak się zatrzymuję to obroty spadają tak nisko i czasem trzęsie autkiem ?

  • #16 15 Lip 2015 19:49
    milejow
    Poziom 42  

    NeOn93 napisał:
    wynosi ono 13.99 V
    NeOn93 napisał:
    Czy może być uszkodzony regulator napięcia w alternatorze

    Nie.
    Ile km. ten focus lata już na gazie?

  • #17 15 Lip 2015 20:02
    NeOn93
    Poziom 6  

    Nie mam żadnego gazu nie jestem katem dla silnika, żeby gaz zakładać :P

    Dodano po 6 [minuty]:

    pali mi 9 litrów ponad czasem po mieście ale gazu nie zakładam bo długo bym nim nie pojeździł :P

  • #18 16 Lip 2015 22:51
    andexp
    Poziom 18  

    Ford Focus 1.6 - Wolne obroty spadają do 690

    O ten zawór mi chodziło. Nazywają go "zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej". W diagnostyce tzw. wolnych obrotów w/w silnika to podstawowy element do sprawdzenia, a najczęściej do wymiany. Jest sprawcą 75% problemów. Jeżeli masz wątpliwości to go wymień bez zastanowienia.
    jego nieszczelność powoduje, że do kolektora ssącego dostaje się dodatkowe powietrze którego zawór powietrza dodatkowego nie jest w stanie skorygować.

  • #19 29 Lip 2017 12:02
    elemaster
    Poziom 8  

    Zawór regulacji wolnych obrotów ma dwa położenia otwarty- zamknięty. Jak więc on reguluje wolne obroty (zamyka lub otwiera kanał bocznikowy powietrza)? Na necie nie ma żadnych konkretnych informacji w tym temacie.

    Moderowany przez ociz:

    Sterowanie PWM, zawór może się mniej lub mocniej otwierać.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME