Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit 2.5 d - Nie odpala !

zoltyford 12 Lip 2015 14:04 1518 3
  • #1 12 Lip 2015 14:04
    zoltyford
    Poziom 1  

    Witam
    Mam problem z autem mianowicie jest to Ford Transit 94 rok 2.5d. Auto któregoś dnia przestało palić. Wymieniłem mechaniczną pompkę paliwa tani zamiennik za 100 zł i jak ręką odjął strzał i pali. Na drugi dzień auto zrobiło ok 40 km było gaszone odpalane wszystko ok na drugi dzień gdy chciałem odpalić auto niestety nie dało się kręci ale nie odpala teraz jak się kręci rozrusznikiem to rzuca całym samochodem gdzie szukać przyczyny ? części które zostały wymienione związku z tą awarią to .Mechaniczna pompka paliwa , filtr paliwa , czujnik odcięcia paliwa ten w pompie na jeden kabelek tak zwany (gaszak)

    0 3
  • #2 12 Lip 2015 14:35
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Z twojego opisu wynika, ze masz pompę wtryskową Boscha.

    Tanie zamienniki pompki podającej mogą być od początku wadliwe - ich zaworki nie trzymają paliwa i podczas dłuższego postoju paliwo cofa się do zbiornika zapowietrzając układ wtryskowy. Generalnie nawet przy nieszczelnych zaworkach pompki wstępnej, paliwo nie powinno się cofać jeżeli układ jest szczelny - podciśnienie nie pozwoli na to. Jeżeli jednak paliwo się cofa, to może być dodatkowo nieszczelność np na filtrze, na przewodach lub na pompie wtryskowej.

    Wpierw zanim go odpowietrzysz - zajrzyj do filtra, czy jest paliwo. Potem spróbuj go odpowietrzyć - pompa wtryskowa Boscha z tych lat powinna mieć z boku duży króciec (od strony aku), poluzuj go i kręć rozrusznikiem aż pójdzie z niego paliwo. Wtedy zakręć go, poluzuj przewody paliwowe na dwóch wtryskiwaczach i kręć: kiedy zacznie odpowiadać, dokręć przewody i znowu kręć - powinien odpalić.

    Jeżeli nic to nie daje, sprawdź jeszcze, czy słychać przy włączonej stacyjce stukanie zaworu start-stop, kiedy wsuwasz i zdejmujesz przewód z niego. Może nie być napięcia na przewodzie, także podczas kręcenia rozrusznikiem, może podłącz próbnik-żarówkę. Sprawdź też, czy po zdjęciu z pompki podającej przewodu paliwowego idącego do filtra - z króćca pompki przy kręceniu paliwo wypływa silnymi strzykami.

    Generalnie pompa Boscha VE ma własności samozasysania i odpowietrzania, ale kiepsko to jej idzie, jeżeli nic nie pomaga - to jeszcze spróbuj odpowietrzyć go i odpalić "na kroplówkę" z wysoko zawieszonego baniaka.
    Jeżeli nadal nic - chyba trzeba sprawdzić ustawienie paska rozrządu - czy nie przeskoczył.

    0
  • #3 12 Lip 2015 17:31
    manta
    Moderator Samochody

    No to wyszła oszczędność... Wygląda że pompka odeszła do raju pompek :cry:

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo