Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Co kupić?] - Audi A6 C6 / BMW 5 E60 / Mercedes E W211

nioop 13 Lip 2015 00:13 6966 8
  • #1 13 Lip 2015 00:13
    nioop

    Specjalista AGD

    Witam..

    Z racji coraz to popularniejszej mody na tematy "co kupić" i mojej dosyć wysokiej podwyżce w pracy, przymierzam się powoli do zmiany autka..
    Moje typy przedstawiłem w temacie.. Dlatego raczej proszę mi nie proponować żadnych KIA czy Tata :]

    Przebiegi robię nie duże, w granicach 10 tys rocznie to takie maksimum..
    Bardzo dużą uwagę przywiązuje do komfortu podróżowania, gdyż 99% w aucie spędzam na trasach po 200-250 kilometrów. Przy czym jednocześnie chciałbym liczyć na mniejszą bezawaryjność co wiąże się z zakupem benzyny.. Chętnie możliwość współpracy z LPG, bo jakoś nie wstydzę się tego tankować na stacji.. Dla mnie większy wstyd to płacić po 400 zł za jedno tankowanie..
    Zresztą diesle w tych że modelach to porażka i astronomiczne koszty utrzymania..

    BMW - Akurat tutaj wiem praktycznie wszystko, wybór jednostki jest tylko jeden - 3.0, jednak średnio odpowiada mi zmiana wizerunku bawarskiej marki we wnętrzu, wycofanie wskaźnika temp czy sprostowanie linii deski rozdzielczej..

    Audi - Wygląda fantastycznie, duża przestrzeń we wnętrzu i fantastycznie wygląda w kombi.. Jednak to tylko VAG, czy zapewni to możliwość porównania z takimi koncernami jak BMW czy Mercedes ? No i tutaj jednostka 2.4 wydawała by się najbardziej odpowiednia do moich potrzeb..

    Mercedes - Tutaj niestety praktycznie zero informacji posiadam.. Coś wogóle współpracuje z LPG i zapewni przy tym godziwe przyspieszenie ? Jak wygląda sprawa słynnej korozji ? Czu auto to zapewnia faktycznie aż tak wspaniały komfort jazdy jak to opisują ?

    Bardzo rzadko jeździłem z automatem, w tym przypadku nie mam sprecyzowanej skrzyni.. jednak czytałem wiele na temat, że do dużych motorów zaleca się stosowanie automatu ze względu na moment obrotowy - Jak to się ma w realu ? Czy manualna skrzynia nie wytrzymuje obciążeń ? Czy po prostu nie umiejętne się nią posługiwanie niszczy sprzęgło ? Dlatego też chętnie poznam opinie na temat skrzyń stosowanych w w/w modelach..

    Chętnie poznam wszelkie sugestie i podpowiedzi jednak tylko od osób, które użytkowały wymienione auta.. Przy poszukiwaniach raczej nie będę szukał ubogich wersji.. Demonem prędkości też nie jestem, jednak bardzo ważną kwestią dla mnie jest możliwość dynamicznego przyśpieszania do prędkości 100-120km/h (głównie wyprzedzanie)

    Delikatnie też biorę pod uwagę BMW model 7 E65 - Jednak tutaj przeraża mnie stopień skomplikowania auta i w razie awarii nawet błahostki podejrzewam stałe unieruchomienie samochodu - Jednak też i nie wykluczam serii 7

    0 8
  • #2 13 Lip 2015 22:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    nioop napisał:
    jednak średnio odpowiada mi zmiana wizerunku bawarskiej marki we wnętrzu, wycofanie wskaźnika temp czy sprostowanie linii deski rozdzielczej..

    Jeśli to jest jedyny powód, to sobie go daruj, bo musisz wiedzieć, że prawie wszystkie marki nie wiem dla czego odmieniaja radykalnie wnetrza wraz z ergonomią ustalona przez lata i to jest chyba nieodwracalny proces.
    Samochód przestaje być "tym czymś" z naszych oczekiwań , wyobrażeń, tylko staje sie zwykłym jeździdłem wyglądającym niemal identycznie w obrębie jednej marki ( chora stylizacja na jedno kopyto)
    Poza wymienionymi rozważyłbym jeszcze np. lexusa, cadillaca, pomijające względy gustu, wyglądu.

    0
  • #3 13 Lip 2015 22:20
    nioop

    Specjalista AGD

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jeśli to jest jedyny powód, to sobie go daruj, bo musisz wiedzieć, że prawie wszystkie marki nie wiem dla czego odmieniaja radykalnie wnetrza wraz z ergonomią ustalona przez lata i to jest chyba nieodwracalny proces


    Nie, nie.. Właśnie fakt, że BMW powróciło wraz z nowszymi modelami do "starej" stylistyki.. Tyle, że nie stać mnie na wydatek 120 tys zł na auto.. :)
    Chyba uznało, że zmiana wnętrza była na minus..
    Chociaż też zauwazyłem, że nowsze "prestiżowe" auta wnętrze mają bardziej plastikowe niż ich starsze odpowiedniki..
    Problemem moim jest fakt, że jestem osobą bardzo wybredną..
    Niekiedy głupstwo jak np kolor podświetlenia zegarów odrzuca mnie od samochodu, nawet mając świadomość, że jest to dobre auto, przykładem tutaj jest np Volvo, które jest naprawdę dobrym samochodem np S60 :)

    2
  • #4 13 Lip 2015 23:42
    Filip Darkowski
    Poziom 14  

    Akurat tak się stało, że jeżdżę A6 C5. Silnik V6 2.4. To jedna (a także 2.8)z lepszych jednostek napędowych, aczkolwiek mają też swoje bolączki... Wycieki oleju z silnika. Jak źle trafisz, to po kieszeni pociągnie(nie mało)

    0
  • #5 14 Lip 2015 06:06
    Montrres
    Poziom 21  

    A ja zaproponowałbym właśnie A6C5 z silnikiem 1.9 AFN. Obecnie mam ten motor w Seacie i uważam że jest to boska jednostka. A5 C5 chciałem kupić ale rodzinka duża więc padło na Alhambrę. Do tego podatna na czip jeśli brakuje Ci mocy. Ja mieszczę się w spalaniu ok 5,2 do maksymalnie 6,4. A czasami potrafi zejść niżej. Na całym zbiorniku tj. 60l zrobię spokojnie 950 Km, więc na stacje jeżdżę maksymalnie 2 razy w miesiącu.
    Jeśli chodzi o jednostki benzynowe to tak jak mój przedmówca 2,4 lub 2,8.
    Nie wiem skąd pogląd o większej awaryjności diesla.
    Jeśli znajdziesz w dobrym stanie to masz tak naprawdę niezniszczalny silnik.

    0
  • #6 14 Lip 2015 07:06
    nioop

    Specjalista AGD

    Najmocniej przepraszam ale wkradla sie literowka..
    chodzi o model audi a6 c6.
    kolega uswiadomil mnie proponujac silnik 1.9 diesla ;)

    0
  • #7 14 Lip 2015 08:16
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Nie jeżdziłęm A6 C6 w benzynie ale w dizlu mam mieszane uczucia bo edc16 ma włączone ograniczenie momentu i na pierwszych biegach w ogóle nie ma pier......cia.

    Tak przeciągle równo przyspiesza, tak do 200km/h jest cichutko w środku i w ogóle nie czuć prędkości.
    Fakt jest taki że audi powala na kolana VW. choć to jeden koncern.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Po drugi jeździłem też w211 i jedno co mnie zdziwiło to że jest za dużo miejsca w środku , zresztą każdym autkiem trzeba pojeździć żeby kupić.
    Bo to nie szafa że się postawi i będzie działać stojąc w kącie.

    0
  • #8 14 Lip 2015 09:25
    Filip Darkowski
    Poziom 14  

    http://www.a6klub.pl/ Tu masz kopalnie wiedzy. Poczytaj. A6 C6 oczywiście, że jest ładniejsze od C5,tylko ze zadbany egzemplarz C5 kupisz juz za ok 16 tyś, a dobry C6 trzeba długo szukać, by nie kupić padaki. No i cena ok 40 tys za coś godnego uwagi. Od razu Ci napisze,że C6 za 25 tys odpuść.... Zresztą jak masz czas to w/w forum dużo nakreśli Ci sprawę.

    Dodano po 6 [minuty]:

    nioop napisał:
    kolega uswiadomil mnie proponujac silnik 1.9 diesla

    1.9 w C6 nie ma, a tak w ogóle, to 1.9 w takiej budzie nie jedzie... No chyba, że ktoś preferuje "wozidło" 150 kucy to minimum, ale to moje zdanie i nie trzeba się z tym zgadzać. Pozdrawiam.

    0
  • #9 28 Paź 2015 17:13
    hunter999
    Poziom 18  

    Ja polecam w211 z silnikiem diesla 2.2 ekonomiczny i mało awaryjny albo 3.2 też jest super ale pali więcej oczywiście diesle :)

    0