Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia II - Instalacja sterowania radiowego centralnego zamka

andrzej_nied 13 Jul 2015 00:45 3876 15
  • #1
    andrzej_nied
    Level 13  
    Witam,



    Posiadam Skodę Fabie II z 2009 roku. Niestety ta wersja posiada sterowanie zamka centralnego na kluczyk. Postanowiłem wymienić moduł komfortu na taki, który umożliwia współpracę z kluczykiem wyposażonym w pilot (scyzoryk). Kupiłem moduł komfortu 5J0959433A. Oryginalnie miałem 5J0959433 (bez literki A). Niestety musiałem wrócić do oryginalnego rozwiązania. Okazało się że moduł z literką A posiada trzy złącza. Mój moduł ma dwa złącza. Pomimo tego podłączyłem go. Po zakodowaniu zgodnie z moją oryginalną konfiguracją okazało się że po zamknięciu drzwi z kluczyka zaczynają migać kierunki a dioda czerwona w drzwiach świeci światłem ciągłym. Moduł komfortu ma dwa błędy związane z brakiem czujników do alarmu. Niestety nie potrafię wyłączyć funkcji alarmu. Być może to trzecie złącze służy do podłączenia alarmu? Jak myślicie co może być na rzeczy. Okazuje się że u mnie w rodzinie jest Fabia II z 2012, która nie ma alarmu a ma klucz scyzoryk. Przeglądając grupy modułu komfortu nie znalazłem żadnej opcji deaktywacji alarmu. Jedynie można było wybrać rodzaj alarmu (UK, Rest Europe, itp.). W załączniku dodałem zrzut ekranu z błędami jakie pojawiły się po wymianie modułu komfortu.
    Ciekawe do czego służy to trzecie złącze w module komfortu? Czy w oryginalnym rozwiązaniu trzecie złącze także nie jest podłączone? Tak się jeszcze zastanawiam czy mój oryginalny moduł nie posiadał radia (bez literki 'A')? Zdjęcie także załączyłem do posta.

    Pozdrawiam

    Andrzej
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    spinacz
    Level 40  
    Kolego komfort 5J0959433A jest ścisłym zamiennikiem 5J0959433, więc wszystko musi działać. Kwestia tylko prawidłowego zakodowania tego modułu do twojego wyposażenia samochodu i dodaniu pilota. Nie przejmuj się że ty masz dwa złącza a nowy ma trzy, w niczym to nie przeszkadza.
  • #3
    andrzej_nied
    Level 13  
    Witam dzięki za info.
    Nie jestem aż tak obeznany w kodowaniu modułów. Mój oryginalny moduł zgłaszał się następująco:

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv. Labels: 6Q0-959-433.lbl
    Part No: 5J0 959 433
    Component: 05 Komfortgerßt 0001
    Coding: 00019
    Shop #: WSC 13765
    VCID: F0EFB64BB056489850B

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------

    Po wymianie modułu komfortu i zakodowaniu go zgodnie z oryginałem moduł zgłasza się zgodnie z załącznikiem (kod 00019).

    Przeglądałem możliwe opcje konfiguracji i niczego nie znalazłem, co mogło by wyłączyć alarm.
    Czy ktoś wie jak wyłączyć obsługę alarmu?

    Dla uzupełnienia przesyłam jeszcze widok kodowania nowego modułu z literką "A", przed kodowaniem (kod 00018).

    Pozdrawiam
  • #4
    spinacz
    Level 40  
    Czym robisz kodowanie ? Najlepiej by było jak byś miał VCDS bądź kogoś kto go ma, on podpowiada opcje dostępne w kodowaniu i tam może być właśnie opcja wyłączenia alarmu.
    Przy zmianie modułów o innych nr kodowanie ze starego może się nie zgadzać z opcjami w nowym i tym nie można się sugerować. Nowy moduł trzeba kodować po jego dostępnych opcjach wyposażenia auta.
    Czy próbowałeś dodać już pilota ?
  • #5
    andrzej_nied
    Level 13  
    Tak korzystam z tego programu. Te podpowiedzi są bardzo fajne, ale niestety nic tam istotnego nie znalazłem.
  • Helpful post
    #6
    spinacz
    Level 40  
    Pilota już dodałeś ?
    Sprawdzałeś czy czasem na starym module nie idzie zaprogramować pilota ?
  • #7
    andrzej_nied
    Level 13  
    Więc właśnie, popełniłem błąd że nie otwarłem mojego starego modułu komfortu i nie sprawdziłem czy ma odbiornik radiowy w środku. Nie chcę jeszcze raz rozbierać auta.
    Da się to zobaczyć z poziomu VCDS'a?
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    Życzę powodzenia.
    To tak jakby klucz 19 był zamiennikiem 17 bo to też klucz a że 2mm większy to nie ma znaczenia.
    Nie zmienisz kodowania tak by wyłączyć alarm.
    Błędy są spowodowane przez to że do trzeciego złącza ie masz podpiętej syreny i nadzoru wnętrza.
    Gdyby były to zamienne moduły i dało by radę wyłączyć alarm to miałbyś w każdym module 3 złącza.
    Rodzaj alarmu o którym wspominasz to wybór czy syrena ma działać czy nie a czasem z jaką mocą - nie w każdym kraju prawo pozwala na używanie syreny przy aktywacji alarmu.
    Szukaj modułu na 2 złącza lub dokładasz to czego Ci brakuję.
    Nie wiem czy czasem w Fabii 2 nie było 2 typów syren.
    Scyzoryk nie jest wyznacznikiem alarmu w aucie.
  • #9
    andrzej_nied
    Level 13  
    Z tego co czytałem jeszcze w Internecie to moduł z literką "A" ma możliwość sterowania z pilota, natomiast ten bez literki nie ma tej możliwości. Opcja dokładania brakujących elementów raczej nie wchodzi w grę. Coś mi się zdaje że tak jak pisze spinacz, musi się dać to jakoś wyłączyć. Tylko jak?

    Niestety nie mogę trzymać podłączonego modułu komfortu w wersji A bo nie umiem opanować ciągłego mrugania kierunków a autem trzeba jeździć.

    Mam jeszcze jedno pytanie, trochę z innej tematyki. Czytałem że można w Fabii 2 aktywować funkcję sprawdzania zaniku ciśnienia w kołach TPMS. Wiem że w tego typu samochodach działa to na zasadzie pomiaru różnicy prędkości kół. Ze schematów wynika że należy dołożyć jedynie klawisz podłączony do ABS'u. Aktywację należy wykonać programowo. Czy ktoś wie jak należy zmodyfikować kodowanie. Poniżej zamieszczam parametry mojego układu ABS:

    Address 03: ABS Brakes Labels: 6R0-907-37x-ESP.lbl
    Part No SW: 6R0 907 379 E HW: 6R0 907 379 N
    Component: ESP 8.0 front H06 0002
    Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
    Coding: 0002359
    Shop #: WSC 13765 790 00000
    VCID: 408FA68B1076181860B
  • #10
    spinacz
    Level 40  
    Pytałem się czy masz już pilota ? Jak tak to zakładaj nowy moduł zakoduj pilota i zobacz czy po prostu po otwarciu i zamknięciu z pilota przestaną migać kierunki.
    Co do ABS korzystaj z podpowiedzi kodowania VCDS.
  • #11
    andrzej_nied
    Level 13  
    Sorry, przeoczyłem. Jeszcze nie mam pilota. Na razie chciałem doprowadzić do stanu obecnego (czyli z oryginalnymi kluczami) auto z nowym modułem komfortu.
  • #13
    andrzej_nied
    Level 13  
    grala1, tak sądzę na chwilę obecną, gdyż przeglądając opcje konfiguracji tego modułu nie znalazłem żadnych opcji, które mogły by wyłączyć alarm. Ale to w takim bądź razie jak było rozwiązanie w Fabiach 2 bez alarmu z kluczykiem z pilotem. Myślę że takie Fabie były na rynku. Doczytałem że Fabie po lifcie miały to już w innym module.
  • Helpful post
    #14
    grala1
    VAG group specialist
    Po prostu trzeba mieć inny moduł.
    To tak samo jak w innych autach z grupy VAG.
    Zobacz że plik biblioteki do tego modułu masz od modułu z Fabii 1/Polo9N.
    Tam jest tak samo.
    Jak jest alarm to jest inny moduł i go nie wyłączysz. Wyznacznikiem alarmu nie jest pilot.
    Można mieć pilota i nie mieć alarmu a można mieć pilota i mieć alarm.
  • #15
    andrzej_nied
    Level 13  
    Trzeba szukać innego modułu. Moduł z literką "A", kupiłem na Allegro. Niestety tam wszystkie mają literkę A i ten sam numer. W jaki sposób należy go szukać? Po VIN'ie? To jest praktycznie niemożliwe.
  • #16
    andrzej_nied
    Level 13  
    Witam,

    dalej walczę z tym tematem. Kupiłem kolejny moduł komfortu. Ta sama sytuacja.
    Zgłasza się moduł z błędem, czujników i brakiem syreny. Nie wiem co robić.
    Przecież nie wykupię wszystkich modułów komfortu :-).
    Tak się zastanawiam, może by zasymuloawać obecność syreny i tego czujnika?
    Czy ktoś ma doświadczenie jak to zrobić?

    Andrzej