Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung CLX-3185/SEE - brak możliwości zmiany numeru seryjnego drukarki SNChange

Sulimakus 13 Lip 2015 01:20 1008 4
  • #1 13 Lip 2015 01:20
    Sulimakus
    Poziom 2  

    Witam serdecznie.
    Mam problem z drukarką Camsung CLX - 3185/SEE. Jakiś czas temu rok może dwa lata, wgrałem do tej drukarki firmware - Z5N0BFEB200583P prawdopodobnie wersję NU. Po tej akcji straciłem m.in. możliwość drukowania raportów. Teoretycznie po zakończeniu "daty ważności" kardridży mimo, iż jest w nich jeszcze proszek drukarka każe wymienić mi tonery. Istnieje możliwość drukowania stron pod warunkiem każdorazowego otwierania klapy drukarki (tej która daje dostęp do kardridży) i po zamknięciu jej proces drukowania jest kontynuowany na ilość kartek zleconych podczas jednego procesu. Kolejne wydruki możliwe są również poprzez otwieranie i zamykanie klapy.
    Nie jestem pewien czy jest sens wymiany tonerów w przypadku gdy zniszczyłem drukarkę na tyle by zakup nowych kardridży przekraczał, lub był równy zakupowi nowego sprzętu o prawdopodobnie wyższych parametrach.
    Posiadam w biurze dwie takie drukarki w jednej nie grzebałem więc jest z nią wszystko w porządku.
    Moje pytania po nakreśleniu całej historii są następujące.
    Czy istnieje możliwość powrócenia do oryginalnego numeru seryjnego i firmware'u? Czy jest jakaś inna alternatywa?
    Nadpomnę tylko, iż program SNChanger nie radzi sobie niestety już ze zmianą nr seryjnego drukarki na jakikolwiek inny i w pamięci wciąż utrzymuje ten nr - Z5N0BFEB200583P. Mimo prób wgrania różnych SN i firmware'ów zawsze , ale to zawsze zostaje ten powyższy nr.
    Z góry dziękuję za konstruktywne wypowiedzi i pomoc.
    Nie w stylu - nie umiesz, nie znasz się to się nie zabieraj.
    Pierwszy raz mam problem z updatem firmware'u a robiłem to już na wielu urządzeniach i do tej pory wszystko działało. Jednak zabawa z moją drukarką odrobinę mnie przerosła i utknąłem w martwym punkcie. Jeśli ktokolwiek miałby jakieś sugestie - czekam z niecierpliwością.

    Pozdrawiam.

    Samsung CLX-3185/SEE - brak możliwości zmiany numeru seryjnego drukarki SNChange

    0 4
  • #2 13 Lip 2015 11:16
    Imprimarex
    Poziom 24  

    W trybie serwisowym powinno się dać wydrukować raporty.

    0
  • #3 13 Lip 2015 15:11
    Sulimakus
    Poziom 2  

    W "trybie serwisowym" ma Pan na myśli bezpośrednio z systemu operacyjnego? Czy istnieje możliwość bezpośrednio na drukarce wejścia do jakiegoś systemu serwisowego ;-) . Szczerze powiedziawszy drukowanie raportów to w tym przypadku najmniejszy problem , można bez tego żyć ;-) przykład ten podałem w celu pokazania że "wgrany przeze mnie firmware" coś spartolił. (Czytaj ja coś zniszczyłem bo wgrałem coś nieodpowiedniego) Irytujące jest natomiast przy chęci dokonania jakiegokolwiek wydruku na tym urządzonku każdorazowe uderzenie klapką drukarki ;-) Ale dziękuję serdecznie za podpowiedź, przyda się w przypadku gdy będę chciał zrobić ten wydruk w celu pomocy przy naprawieniu moich poczynań. Może ktoś spotkał się z takim spartaczeniem sprawy i doradzi mi w jakim kierunku iść z tym sprzętem. Kup nowe tusze i zobacz co się będzie działo, nie kupuj kardridży bo koszt naprawy przekroczy wartość nowego sprzętu, spróbuj jakoś inaczej wgrać nr seryjny, albo zresetuj w jakiś sposób czip który utrzymuje info z nr seryjnym. Wszytko brzmi prosto logicznie, ale z racji iż branżę komupterową mam już troszeczkę za sobą, zdaję sobie sprawę że tak pięknie i prosto nie będzie skoro jeszcze tego nie naprawiłem ;-)

    0
  • Pomocny post
    #4 14 Lip 2015 08:55
    ecoprint
    Poziom 21  

    mam pytanie do pana, jesli pan zmania seryjne numery, i niemozecie raport wydrukowac z drukarki, z kond pan wie jaki seryjny numer u pana stoi? skoro raportu niemozecie wydrukowac i sprawdic

    2
  • #5 14 Lip 2015 16:30
    Sulimakus
    Poziom 2  

    Istenieje coś takiego jak programik pt: UNCView.x86 w nim wyszukuję swój sprzęt -> drukarkę CLX-3185 i po tym wnioskuję jaki mam nr Seryjny. Mimo zmian przez SN changer (nawet prób na "mój oryginalny" ciągle widnieje jeden i ten sam (Z5N0BFEB200583P ) . Być może ten programik przekłamuje w jakiś sposób. co do firmwaru jeszcze nie doszedłem jak go odnaleźć, jakoś się pewnie uda. to tylko kwestioa czasu i "poświęcenia" tematowi czasu, a nie okazyjności jak to teraz czynię. poniżej kopia tego co pokazał mi programik:

    ===>Device Descriptor<===
    bLength: 0x12
    bDescriptorType: 0x01
    bcdUSB: 0x0200
    bDeviceClass: 0x00 -> This is an Interface Class Defined Device
    bDeviceSubClass: 0x00
    bDeviceProtocol: 0x00
    bMaxPacketSize0: 0x40 = (64) Bytes
    idVendor: 0x04E8 = Samsung Electronics Co., Ltd.
    idProduct: 0x343D
    bcdDevice: 0x0100
    iManufacturer: 0x01
    English (United States) "Samsung Electronics Co., Ltd."
    iProduct: 0x02
    English (United States) "CLX-3180 Series"
    iSerialNumber: 0x03
    English (United States) "Z5N0BFEB200583P"
    bNumConfigurations: 0x01

    Pozdrowionka

    Dodano po 2 [godziny] 18 [minuty]:

    No i znalazłem kolejny problem... Funkcja Ksero w drukarce : po przyciśnięciu "start Black " Lub "start Colour" wyskakuje mi opcja "niedostępny" podobnie jak przy chęci wydruku jakichkolwiek wydruków raportów.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Hm poprawka. Ksero można wykonywać tylko po włączeniu drukarki - jedno ksero, by wykonać kolejne muszę wyłączyć drukarkę i włączyć ją jeszcze raz. i w tym momencie mogę jeszcze raz "skserować" 1 stronę.
    Spróbuję podłączyć drukarkę do drugiego komputera i zobaczymy czy takie rzeczy będą się powtarzać.
    Jeśli nie - diagnoza coś z kompem, jeśli tak - drukarkę popsułem na całej linii"

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oki. diagnoza problem kompa - wyeliminowana ;-) Funkcja Ksero nie ma nic wspólnego z kompem a tylko z drukarką....

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeśli ktoś ma jakieś sugestie -> proszę o podpowiedzi póki co jeszcze będę się strzegł przeciw serwisowi. Ale chyba nieunikniona moja wizyta w nim.

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    Problem możemy zamknąć. Dzięki użytkownikowi Ecoprint. Po wgraniu najnowszego oryginalnego firmwaru i potem fixu, wszystkie problemy zostały naprawione. Można drukować raporty, kserować bez otwierania drzwiczek. Pozdrawiam ;-)

    1