Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ilość czynnika w układzie oraz ciśnienie pracy

wojciech2000 13 Lip 2015 10:46 2874 22
  • #1 13 Lip 2015 10:46
    wojciech2000
    Poziom 5  

Witam,
    poszukuję informacji i wskazówek na temat ilości czynnika R404 jaką należy wpuścić do układu chłodniczego zasilającego regał chłodniczy.

Jestem amatorem ale posiadam czynnik manometry i pompę do robienia próżni.

Mam jedynie informację, że dla danej sprężarki napełnienie wynosi 2,5kg na cylinder czyli w moim zestawie 5kg lecz po dodaniu 5kg efekt chłodniczy przy wyższych temperaturach jest słaby .

Regał chodzi na dwóch parownikach z oddzielnymi sterowaniami są dwie czujki temperatury.

I teraz potrzebuję wskazówki forumowiczów odnośnie takiej sytuacji

Zrobiłem w układzie próżnię i napełniłem układ 5kg czynnika - brak różnicy w pracy dodałem czynnika już do 7 kg i też niema efektu więcej nie wiem czy ma sens dodawać opierając się tylko na obserwacji urządzenia czas zapytać o poradę.

Potrzebuję porady na jakim ciśnieniu powinno to pracować

Obecnie mam 4,8 Bara i nie wiem czy powinienem upuścić czynnika aby było 3,5 bara?

Mam wziernik na instalacji podczas pracy jest pełny płyn przezroczysty ładny bez bąbli piany itp. gdy wyłączę sprężarkę poziom we wzierniku spada do około 70-80%

Pomożecie ?

Dodam, że robię to dla siebie i nie w celach zarobkowych

Komentarze w typu wezwij fachowca będę rozpatrywał na końcu bo urządzenie działa ale długo chodzi sprężarka aby zrobić temperaturę w urządzeniu.

Pozdrawiam z góry dziękuję za pomoc

0 22
  • Pomocny post
    #2 13 Lip 2015 18:59
    p.obelix
    Specjalista urządzeń chłodniczych

Bo sprężarka powinna chodzić od 16 do 18 godzin na dobę.

wojciech2000 napisał:
    Mam jedynie informację, że dla danej sprężarki napełnienie wynosi 2,5kg na cylinder czyli w moim zestawie 5kg