Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprinter Sprintshift - Szarpie przy ruszaniu z miejsca

pogromcaa 13 Jul 2015 11:00 5655 5
Relpol
  • #1
    pogromcaa
    Level 12  
    Witam, znowu mam problem ze Sprinterem CDI 2002 skrzynia Sprintshift. Mianowicie przy ruszaniu z miejsca do przodu czy do tyłu telepie całym samochodem i dosłownie zrywa przyczepność tylnej osi. Nie da się delikatnie ruszyć z miejsca, tak jakby sprzęgło za szybko dociskało tarczę czy coś takiego. Co zrobiłem, zdjąłem skrzynię, wymieniłem centralny wysprzęglik, elementy sprzęgła były w bardzo dobrym stanie, mechanik powiedział że jeszcze długo będą chodzić, sprężyna docisku równa, wymieniłem olej hydrauliczny w sprzęgle, wyczyszczone zawory hydrauliczne, zrobione wszystkie możliwe adaptacje SD. Były jakieś stare błędy w sterownikach, po skasowaniu sporadycznie pojawiał się błąd 'położenie sprzęgła'. Po wymianie wysprzęglika nie pojawia się już, natomiast objawy nie zniknęły. W ABS błędów brak, w silniku jedynie świece, poza tym nic. Pompka skrzyni sprawdzona daje dobre ciśnienie ok 55 bar, w czasie jazdy nie spada poniżej 35 bar. Przekaźnik niewypalony. Nie wiem już za co teraz się brać, mechanik rozkłada ręce.
    Zrobiłem jeszcze takie coś że wypiąłem wtyczkę od czujnika położenia sprzęgła i wtedy skrzynia wiadomo tryb awaryjny można zmieniać ręcznie do max 3 biegu ale za to rusza bardzo płynnie, co by wskazywało na wysprzęglik, więc go wymieniłem ale dalej to samo...
    Co robić? (Oprócz wymiany na manual)
    Dodam jeszcze że w czasie jazdy biegi zmienia super płynnie...
  • Relpol
  • #2
    Krzecha17
    Level 2  
    Witam, czy możesz powiedzieć w jaki sposób poradziłeś sobie z tym problemem?
  • Relpol
  • #3
    citromaniak
    Level 22  
    Powiem wam ze ja tez walczylem z 3 takimi skrzyniami podmieniany byl rowniez akumulator cisnienia.Podlug mnie to do wymiany cale sterowanie eletrozaworami bo w srodku sa wypracowane.Podmienialem tez sterowniki i nic nie dawalo.Zawsze konczylo sie przerobka na manual.Koszt 2500zl
  • #4
    Krzecha17
    Level 2  
    Dziękuję za pomoc z tą usterką. Może poszukam używanej przystawki hydraulicznej. Robiłeś takie skrzynie? Mam pytanie, Zastanawia mnie jedna rzecz. Kiedy odkręcam przewód cisnieniowy od pompy hydraulicznej do filtra, bez spuszczania cisnienia z układu nie wylatuje żaden olej. Możesz mi powiedzieć czy to nie jest dziwne? Czy zaraz za tym przewodem jest zawór zwrotny?
  • #5
    citromaniak
    Level 22  
    Robilem ale jedyny filtr jest taki malutki w bloku zaworow i nie wiem o ktorym piszesz.Powinien byc chyba jeszcze filtr gdzies w misce olejowej tej pompki ale nigdy tego nie rozbieralem az tak.Ale jak odkrecalem przewod od pompki to zawsze lecialo troche tego oleju.Moze wlasnie tam na dole jest jakis filtr zapchany np?Mozeszwyjac skrzynie jak masz kanal to tylko 15min roboty.Bo wiesz moze pompka nabija cisnienie ale nie ma wydajnosci poprzez zapchany jakis filtr.To jest zwykla reczna skrzynia tylko sterowanie hydrauliczne poprzez sterownik.Jedynie czego nie robilem to wlasnie szukanie jakiegos filtru w niej i podmiany tych elektrozaworow.

    Dodano po 20 [minuty]:

    A jeszcze jedno sprubuj wyczyscic lub wymienic zawor w bloku hydraulicznym ten co jest najwyzej skrzyni on jest od sprzegla sterowany PWM.Czyli od dolu to bedzie 4 ostatni na 2 torxy przykrecany.Nie zapomnij o odpowietrzeniu sprzegla przy wysprzegliku masz odpowietrznik.Jeden wlacza zaplon i wahluje biegami zeby pompa chodzila caly czas a drugi popuszcza i szybko zakreca.No i na koncu 3 adaptacje sprzegla star diagnosis.
  • #6
    Krzecha17
    Level 2  
    Dziekuje za odpowiedz. Kolego piętnaście minut to dla fachowca. mi to zajmuje godzinę. wczoraj wieczorem skrzynia zeszła i okazało się że całe sprzęgło to totalny śmieć. dwumas się rodzielił i stracił osiowość do tego stopnia że tarło o śruby montażowe docisk, tarcza przegrzana, łożysko dociskowe rozleciało się juz przy zdejmowaniu skrzyni docisk też bardzo wytarty z jednej strony. Widać że tarcza pracowała bokiem. To obstawiam że jest głównym podejrzanym moich problemów. Chociaż jak mam skrzynie zdjętą to chętnie by ogarnął też inne rzeczy. Układ hydrauliczny przykręcony jest na trzy śruby? polecasz zabawę z tym mniej doświadczonemu mechanikowi ale nie zielonemu? W Instrukcji http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_372.pdf widać że zaraz za przewodem od pompy oleju hydraulicznego o którym pisałem Ci w poprzedniej wiadomości jest filtr i o nim mówiłem.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Odpowietrzanie- Robię to tak że zakładam wężyk od odpowietrznika wysprzęglika do wlewu oleju hydraulicznego. Odpalam auto, wrzucam jedynke i schodze na dół odkręcić odpowietrznik. Wydaje się dobrą metodą bo słychać jak pompka się włacza i przepływ oleju też jest. Wymiana tego zaworu raczej nie wchodzi w grę ponieważ można kupić jedynie w serwisie całą przystawkę hydrauliczną za około 5 koła netto.
    To o czym piszesz, że wydajność spada to też o tym myślałem sądząc po objawach. Skrzynia najczęściej szarpała kiedy ruszało się bo szybkiej redukcji np. z 4 do postoju. Cisnienie pokazuje ciągle między 40 a 55. Ale objaw wskazuje na to że ciśnienie nie jest w stanie odpowiednio utrzymać docisku sprzęgła lub zawór przepuszcza olej. W każdym razie odkręce tą przystawkę i ją przeczyszcze.