Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - Gaśnięcie po hamowaniu silnikiem na PB i LPG

moonchild 13 Lip 2015 13:26 876 2
  • #1 13 Lip 2015 13:26
    moonchild
    Poziom 14  

    FIAT Panda 999cc Fire SPI IAW 6F/SH + LPG II gen. Landirenzo LC-01

    Objaw jest taki:

    Auto jeździ OK, pali jak trzeba, w miarę równo pracuje. Jest jedno ale.
    Otóż po hamowaniu silnikiem (nie zależy za bardzo od prędkości) wciskam sprzęgło i silnik przechodzi w tryb wolnych obrotów. Prawidłowo powinno być tak, że obroty spadają do 1100rpm dość szybko, potem krokowiec obniża je wolniej do 800 (850) rpm. I czasem tak jest.
    Witz w tym, że często tak nie jest, a po wyrzuceniu luzu obroty gwałtowanie spadają do 400rpm (i mniej) co powoduje zatelepanie silnikiem i odbicie do właściwych 800rpm. Czasem jednak spadają do nawet do 0rpm co powoduje zgaśnięcie silnika. Im dłużej hamuję silnikiem tym większa szansa, że to wystąpi. Nie zdarza się to jednak za każdym razem. Często jest OK. Objaw ten dotyczy jazdy zarówno na LPG jak i PB, z tym, że na gazie często gasi silnik a na benzynie nie.
    Druga sprawa jest podobna, tyle że dotyczy długiego przyspieszania. Kilka razy zdarzyło mi się to na autostradzie np podczas wyprzedzania TIRa . Wrzucam 3 bieg, rura, kręcę silnik do 4500rpm, wciskam sprzęgło żeby wrzucić kolejny bieg a w tej krótkiej chwili obroty spadają do zera i silnik gaśnie. Objaw gaśnięcia dotyczy także tylko LPG, na PB silnik te obroty także spadają ale silnik nie gaśnie a co najwyżej mocno zatelepie.

    Co to jest...? Krokowiec PB? Krokowiec Landi od LPG..? Sonda Lambda nowa, świece i kable nowe, cewki nowe, - wszystko markowe oryginalne, żadnego ryżu.

    Szukałem w sieci odpowiedzi ale nie znalazłem.

    0 2
  • #2 11 Sie 2015 10:59
    arturdz
    Poziom 12  

    Trzeba zacząć od sprawdzenia szczelności , tzn. czy szczelny jest kolektor od przepustnicy do zaworów .

    0
  • #3 13 Sie 2015 23:10
    moonchild
    Poziom 14  

    Wot zagwozdka...

    Problem się sam rozwiązał... Zmieniłem silnik na 1,2SPI i znikło... znikło także wieszanie się na obrotach na LPG i wszelkie inne dolegliwości jakimi raczył mnie silnik 1,0.

    O walorach jezdnych nie będę pisać bo auto przestało jeździć a zaczęło niemal latać.
    Trzeba tak było od razu.. ;-)

    0