Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2.5DCI - brak mocy do 2800 obrotów

invisibleman 13 Jul 2015 15:25 6585 4
  • #1
    invisibleman
    Level 20  
    Renault Master 2.5DCI 2008 rok. Brakuje mocy do 2800 obrotów. Turbo sterowane ciśnieniem. Gruszka sprawna i cięgno "chodzi".
    Wymieniony EGR (nowego typu), był uszkodzony i otwarty, auto nie zapalało, zgłaszał błąd. Wymieniony przepływomierz, brak poprawy.
    W tej chwili auto zapala, jeździ ale brakuje mocy od dołu. W sterowniku brak błędów.
    Na postoju nie można go przegazować powyżej 3tys. To może być blokada lub objaw usterki.
    Jaki powinien być przepływ prawidłowy powietrza na wolnych obrotach?
    Czy wersja z przepływomierzem posiada czujnik ciśnienia doładowania?
    W parametrach bieżących właśnie ciśnienie doładowania jest za niskie.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    zodiakmenda
    Level 21  
    Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze plastikowej, ale szambem z rury raczej nie będzie zawalony a jak nie ma błędu to nie ma potrzeby wymieniać, mówisz że cięgno się rusza a w parametrach nie ma ciśnienia odpowiedniego, czy masz podciśnienie na zaworku sterowania turbiną? Podłącz na krótko podciśnienie żeby turbo kręciło się na ful i zobacz może zaworek się zatkał, sprawdź wycieki oleju czy nie ucieka ciśnienie gdzieś z intercoolera czy na wężach, objawy typowe dla przepływki i ciekawi mnie czy podłożyłeś sprawną przepływkę, ale tu jest problem z doładowaniem.
  • #3
    invisibleman
    Level 20  
    Na rurze plastikowej jest czujnik ciśnienia w masterach bez przepływomierza. W tej wersji go tam nie ma. Dlatego pytam czy w tej wersji jest ten czujnik (może być gdzieś schowany).Ta ta turbina jest sterowana CIŚNIENIEM bezpośrednio z kolektora. Nie ma żadnego elektrozaworu. Wszystko z zewnątrz wygląda na szczelne. Zastanawiam się czy nie wydmuchało uszczelek kolektora ssącego znajdujących się w pokrywie zaworów.
  • #4
    zodiakmenda
    Level 21  
    Coś dziwnego bo robiłem te auta z przepływkami i zawsze był czujnik na rurze, a w kolektor nie jest wkręcony jak w peugeocie tak że ciężko go znaleźć?
  • #5
    invisibleman
    Level 20  
    Czujnika nigdzie nie widzę. W tym miejscu gdzie w innych jest ten czujnik jest luźna, nie używana 4-pinowa wtyczka. Nie jat tam nic mieszane bo właściciel ma to auto od nowości.