Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi Cupe NG - Nastawnik cisnienia paliwa

Jarzabek666 13 Jul 2015 21:02 2196 10
  • #1
    Jarzabek666
    Level 37  
    Borykam się z tematem mechanicznego wtrysku, nastawnik ciśnienia paliwa sterownik nie reguluje no może trochę ale nie tak jak powinien sonda lambada sprawna sam regulator tez zauważyłem ze prąd na jałowym to 2mA technicznie prawie dobrze bo nie faluje czyli nie działa na sygnał z lambady która mówi o bardzo ubogiej mieszance . Jak dodam gazu mocno lub jest hamowanie silnikiem to zakres mam na poziomie 20mA a powinno być wiele więcej na samym zapłonie powinno być już 100mA a mam 25mA tak samo jak z gazem powinno oscylować nawet do 150mA a na cut-off powinno być do -70mA.


    Zauważyłem ze napięcie z 5V spada do 3V stały plus masa regulacyjna. I błąd który nie istnieje w spisach 4341

    Jakie sugestie czy uszkodzony sterownik czy coś innego?
  • #2
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Czy silnik jest zagazowany ?
  • #3
    Jarzabek666
    Level 37  
    Nie nie widział lpg.
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zasilanie sterownika lub masa, trochę duże te prądy sterowania mi się wydają, po odpięciu regulatora ciśnienia silnik pracuje?
  • #5
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Ok ,nie znam Twoich kwalifikacji, na początek powiedz mi w jaki sposób sprawdzasz
    działanie regulatora ciśnienia.
    Dopiero potem mogę udzielić fachowych informacji, tak żeby padały na podatny grunt.
  • #6
    Jarzabek666
    Level 37  
    Wpinam amperomierz w instalacje regulatora ciśnienia paliwa na podstawie odczytu widać żądania komputera na ciśnienie (dawkę paliwa) tak się robi regulacje KE-JETRONIC mając wpięcie do sondy widać dokładnie, technicznie gdyby wszystko było ok to dobrze wyregulowany mechaniczny wtrysk i dawka powinna się wahać w granicach 2mA a regulacja to śrubka w samym przepływomierzu. A maja podpięty manometr w instalacje Pb widać jeszcze dokładniej jakie ciśnienie obecnie panuje.

    Audi Cupe NG - Nastawnik cisnienia paliwa

    Patrząc się na innych jak i na kiedyś coś było to nie to samo Teraz nie mam reakcji jakby sterownik był zablokowany i nie seruje ciśnieniem.

    manta wrote:
    Zasilanie sterownika lub masa, trochę duże te prądy sterowania mi się wydają, po odpięciu regulatora ciśnienia silnik pracuje?


    Mała reakcja jest, główne problemy silnika to chodzenie na bardzo niskie obroty podczas jazdy i włączenia sprzęgła lub luzu, i problem z odpalaniem silnik w 100% szczelny.

    A zauważyłem to co w pierwszym poście pisałem nie ma wysokich ciśnień paliwa bo źle steruje nastawnik.
  • #7
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Schemat nie wyjaśnia sposobu pomiaru.
    Pompa paliwa musi dawać 6 bar.
    Sterowanie silnika jest przez bezpiecznik w skrzynce w oryginale dwa bezpieczniki
    z czerwonym kapturkiem.
    Na przepustnicy dwa micro switche biegu jałowego i pełnego otwarcia przepustnicy.Przy spełnieniu warunków wyżej.
    Śrubą na przepływomierzu ustawiamy prąd regulatora tak że przy pracującej
    sondzie lambda , prąd ustawiamy na 5mA. Wkoło tych 5mA pracuję sonda
    +3 do+6 mA.
    Adapter do podłączenia mA wykonujemy z wtyczek stosowanych w VW "żeńska"
    na regulator "męska" na wtyczkę z komputera.
    Może być też uszkodzony regulator też się zdarza.
    Poprawnie należy też ustawić zapłon, jak dobrze pamiętam ten silnik ma 15 stop.
  • #8
    Jarzabek666
    Level 37  
    No to to wiem z tym że ja ustawiałem 2mA. Adapter też sobie zrobiłem na oryginalnych kostkach.

    Problem nie jest w regulatorze ciśnienia ani w pompie paliwa, nie pierwszy raz w tym silniku ustawiałem, i wiem jedno tak jak pisałem wyżej komputer nie reaguje na odczyty z sondy lambada kiedyś fajnie szybko amperomierz wskazywał korekty a teraz stoi wryte 2mA i zmieni nawet po minucie o góra 1mA gdzie czujnik tlenu wyraźnie wskazuje że dawno przelewa lub za mało.

    Doczytałem się i nie wiem na ile w tym prawdy że błąd 4341 to błąd wewnętrzny sterownika?
  • #9
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Jaki numer tego sterownika ?
  • #10
    Jarzabek666
    Level 37  
    0 280 800 252, 443 906 264C
  • #11
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Gdyby Cię interesował taki sterownik to mam go.