Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 316CDI '05 - -głośne gwizdanie z okolic turbiny

14 Lip 2015 08:28 3753 10
  • Poziom 13  
    Przy dodawaniu gazu z okolic turbiny wydobywa się głośny gwizd. Gwizdanie jest przy obrotach 2000-3000 tyś, potem zanika. Sprawdzona strona zimna, rury, intercooler. Został wymieniony pasek klinowy wielorowkowy i rolki. Gdy w turbinie zostanie podniesione cięgno od gruchy do góry i w tej pozycji zostanie przytrzymane to cichnie. Turbina została rozebrana od strony geometrii, fachowiec stwierdził jakieś wyrobienie i zbytnie "otwieranie się łopatek", została wymieniona geometria na nową, jednak nic to nie zmieniło.

    Urwana jest jedna szpilka od kolektora (pierwsza dolna od przodu samochodu, zaraz przy turbinie). Jest widoczne niewielkie okopcenie w tym miejscu. Czy to może być powodem takiego gwizdania? czy szukać przyczyny w turbinie?

    Auto ma moc, wchodzi na obroty, nie bierze oleju.
  • Poziom 36  
    Wirnik był robiony czy sama geometria?
  • Poziom 13  
    Tylko zmienna geometria. Gość który robił turbinę, robi turbiny od ponad 20 lat i twierdzi że turbinę mam w porządku.
  • Poziom 42  
    Jakby była w porządku to by nie gwizdala. Urwana szpilka i nieszczelnosc da inny głos. Zakładam oczywiście że dolot rzetelnie sprawdzony
  • Poziom 13  
    Muszę zrobić tą urwaną szpilkę bo i tak już zdjąłem kolektor.
    Może jakiś fachowiec od urwanych szpilek czyta ten temat i poradzi jak się za to zabrać. Szpilka nie wystaje z głowicy, jest urwana jakieś 5mm od czoła.
  • Poziom 36  
    Musisz zobaczyć czy to "gwizd" czy nie czasami "świst" który przypomina uciekające powietrze, jeśli to pierwsze to problem z turbo, jeśli to drugie to nieszczelność. Co do szpilki to albo ją nawiercasz, gwintujesz w środku w drugą stronę i wykręcasz albo rozwiercasz i stopniowo coraz większym gwintownikiem gwintujesz aż do momentu wykruszenia śruby.
  • Poziom 13  
    To jest gwizd, odgłos jest podobny do mocno ślizgającego się paska klinowego przy dodawaniu gazu (słychać z daleka).
  • Poziom 42  
    Nawieercanie da mizerny efekt. ja bym napawal migiem. Do aluminiowej głowicy się nie uklei.
  • Admin grupy Samochody
    wacek napisał:
    To jest gwizd, odgłos jest podobny do mocno ślizgającego się paska klinowego przy dodawaniu gazu (słychać z daleka).
    Naprawa szpilki zlikwiduje problem ;)
  • Poziom 13  
    Nie chciałbym zrobić gorzej niż już jest, nie czuję się na siłach by samemu wykręcać tą szpilkę. Może jest ktoś z doświadczeniem i niezbędnymi narzędziami, kto by podjechał i zrobił to na miejscu? (Polska centralna). Podobno ten zestaw super się sprawdza Link

    Wydaje mi się że kolektor jest lekko krzywy, można go zabielić na frezarce?

    Załączam zdjęcia urwanej szpilki.

    Mercedes Sprinter 316CDI '05 - -głośne gwizdanie z okolic turbiny Mercedes Sprinter 316CDI '05 - -głośne gwizdanie z okolic turbiny Mercedes Sprinter 316CDI '05 - -głośne gwizdanie z okolic turbiny
  • Poziom 13  
    Auto naprawione, gwizdanie ucichło. Okazało się że do wymiany jest też szpilka górna, podczas dokręcania się urwała. Obydwie szpilki trzymały się na skrawku metalu. Szpilki udało się rozwiercić i wykręcić dzięki dorobionemu przyrządowi do prowadzenia wierteł. Dodatkowo splanowałem kolektor.