Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B6 1.9 TDI AVB - Brak kontroli poziomu i ciśnienia oleju

14 Lip 2015 13:01 1461 8
  • Poziom 12  
    Witam.

    Od tygodnia jestem posiadaczem A4-ki.

    Wczoraj przy wymianie oleju odkryłem niepokojącą rzecz.

    Ktoś zapewne grzebał w kodowaniu licznika lub zmieniał licznik i do końca nie ogarnął prawidłowo tej procedury.

    Mam licznik na pełnym FIS.

    Nie działa mi sygnalizacja niezapiętych pasów.

    Podczas wymiany oleju gdy silnik był suchy załączyłem zapłon, niestety ale wyświetliło się magiczne "OK" nie wyzwalając żadnego komunikatu o braku poziomu oleju.

    Po sprawdzeniu "Check" też wszytko OK bez informacji o braku oleju.

    Zapewne braku ciśnienia oleju też by nie wyświetlał.


    Dysponuje VAGCOMem, tylko nie mam pojęcia gdzie zmienić. Pomoże ktoś?


    Nie zależy mi za bardzo na działaniu poziomu oleju ani też funkcji niezapięcia pasów ale sprawna kontrolka ciśnienia oleju to ważna rzecz.
  • Poziom 25  
    Poszukaj zasady działania potem rób dochodzenie.
    Trza było zapalić bez oleju i wyjaśniłoby się co nieco.
  • Poziom 12  
    Zapalanie bez oleju nie jest dobrym pomysłem.

    Według Ciebie wszystko jest ok?



    Wyczytałem ze kontrolka od ciśnienia oleju w przypadku braku ciśnienia nie zapali się na jałowych tylko po przekroczeniu iluś tam obrotów. Bezsensowne jeśli to poprawne działanie.


    Czujnik oleju pewnie pokazuje niski stan oleju ale jego braku już nie pokaże?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Na pełnym FIS nie wyświetla czerwonej kontrolki ciśnienia oleju ani nie ma jej wśród żarówkowych kontrolek. Jest od ładowania, od ręcznego, airbag, silnika.

    Pod VagComem czujnik działa prawidłowo, nie pamiętam który to blok. (switch 2)

    Poziom też czujnik widzi poprawnie. Po 5 godzinach stania auta było 57mm, po odpaleniu 55-54 (skakało).

    Jutro spróbuje odłączyć czujnik ciśnienia oleju na pracującym silniku. Działa on na zasadzie zwarcia do masy, zatem odłączenie powinno imitować brak cisnienia oleju.


    Mam manomentr, mogę sprawdzić cisnienie oleju tylko jakie powinno ono być?
    Silnik AVB.
  • Admin grupy Samochody
    slavek_ napisał:
    zatem odłączenie powinno imitować brak cisnienia oleju.
    Powyżej 2 tyś obrotów ;)
  • Poziom 12  
    A poniżej to co? Silnik ma się zatrzeć? Super przemyślane.
  • Admin grupy Samochody
    To się nazywa "dynamiczna kontrola ciśnienia oleju".
  • Poziom 12  
    W audi A4 B6 działa ona dwu czy jednostopniowo?

    Czytam teraz że w golfach do 2000obr wymagane jest cisnienie 0,3bar. Jesli nie bedzie osiągnięte załączy się sygnalizacja oraz powyżej 2000obr wymagane 1.4 bar. Jesli nie bedzie osiągnięte również załączy się sygnalizacja plus brzeczyk.

    Czy w Audi poniżej 2000obr jesli nie bedzie cisnienia to poinformuje o tym FIS czy nie?