Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 (8P) 2.0FSI 150KM - Obroty max. 3 tyś. - zero błędów.

djtatra 14 Jul 2015 16:55 3666 15
  • #1
    djtatra
    Level 12  
    Witam

    Audi A3 (8P) 2.0 FSI 150KM Silnik BLX z 2004 roku.

    Brak błędów w VCDS / VAG i innych sprzętach.

    Ogólnie auto jedzie tylko do 3 tyś obr, potem jest blokada.

    Problem jest tak samo na luzie jak i podczas jazdy.

    dziwne, że w VCDS nawet jak nie ma błędów i klikam "Kasuj błędy" to nagle obroty są dobre, można go prze-gazować na maksa lecz po ok.2-3 sek i ponownej próbie prze-gazowania jest znowu blokada do 3 tys.

    Raz na 10 odpaleń samochodu auto się obudzi na chwile i zaraz to samo.

    Czy ktoś może mi pomóc jakie logi zrobić? Ktoś się już spotkał z takim przypadkiem?

    jak ktoś mnie nakieruje, i to będzie to przelewam hajs na konto na dobry napój %.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    irys
    Level 12  
    Wgraj oryginalny wsad do sterownika silnika
    pzdr
  • #3
    djtatra
    Level 12  
    Dzisiaj auto było u gościa zajmującego się wgrywaniem programu.

    Po ściągnięciu softu ze sterownika, porównano z oryginalnym softem w bazie i jest taki sam, wgrano go na nowo bo aktualizacji pod ten silnik jako takich nie ma.

    Sytuacja taka sama jak była, zero błędów.

    Silnik blokuje się do 3 tyś obr, czasami na chwile pozwoli się wkręcić.

    Auto ma skrzynię TIPTRONIC, było u fachowców od skrzyni, którzy stwierdzili, że skrzynia jest ok.

    Ciekawi mnie tylko czy sterownik skrzynii może jakoś blokować silnik?
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #5
    polonez15
    Level 33  
    Czy aby napewno ecu widzi prędkość pojazdu?
  • #6
    djtatra
    Level 12  
    Kolego polonez15, sugerujesz, że nie widzi prędkości i blokuje obroty do 3 tyś jak to bywa w nowych modelach samochodu? Na zegarach prędkość jest, w VCDS nie wiem, bo tego nie sprawdzałem. Choć dziwne to jest bo czasami jak się go prze gazuje w pozycji N,P to przeskoczy te 3 tys i leci do odcinki.

    Odnośnie pytania od Falubaz1

    Auto zostało kupione sprawne, wszystko było OK, jednak sprzedający chciał być dobry i pojechał autem na wymianę oleju w skrzyni, po tej wymianie skrzynia zaczęła szarpać, okazało się, że wlali jakiś zwykły olej i jeszcze za mało.

    Potem skrzynia pojechała na palecie do Wrocławia gdzie miała być naprawiona lecz sobie z nią nie poradzili, następnie skrzynia przeszła remont u mechanika PALKA w Mysłowicach, który wymienił konwerter, kosz, zimering.

    Od tego czasu skrzynia chodziła dobrze lecz silnik przerywał i był mułowaty, wyskoczył błąd związany ze zbyt niskim ciśnieniem na listwie wtryskowej, mechanik stwierdził, że to pompa wysokiego ciśnienia, wymienił na inną używaną i teraz brak błędów.

    Ale został problem blokowania do 3 tyś obrotów.

    Zastanawia mnie tylko fakt, zy skupiać się na silniku czy na skrzyni?

    czy sterownik skrzyni wysyła jakieś info do silnika, żeby go zblokować np. do 3 tyś obrotów.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    djtatra
    Level 12  
    Po odebraniu z naprawy skrzyni była blokada 3 tys i muł, lecz goście stawiali na te niskie ciśnienie paliwa i że oni tylko skrzynie robią a nie silniki.

    To nie multitronic tylko tiptronic :] Ogólnie tego auta mam dość jak nigdy nie miałem problemów z VAGiem.

    Czyli stawiasz, że skrzynia blokuje? Który grupy zczytać w skrzyni?
  • Helpful post
    #9
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Jakie jest to cisnienie paliwa? w FSI ma byc podczas jazdy 150 - 200 bar.
    Ale w trybie awaryjnym pójdzie i na 4 barach i beda podobne objawy.
  • #11
    djtatra
    Level 12  
    Kolego fuelinyourblood bo już sam sobie nie wierzę :(

    W której grupie w FSi jest wysokie ciśnienie pokazane?

    Bo może coś źle podglądam??



    Hmm udało mi się wdepnąć :D

    Do diagnozy mam VCDSa. Skrzynia biegów HFT według VINu.

    W tych blokach pomiarowych na co uwagę zwracać?

    Dodano 16 lipca 2015 godz.18:52

    Nareszcie coś nowego...


    Dzisiaj z czystej ciekawości po wyciągnięciu bezp. nr.14 (5A) od skrzyni i ponownym włożeniu auto działa jak należy, silnik wkręca się na obroty i ma moc.

    Kilka razy go odpalałem i cały czas jest wszystko Ok :]

    Czyli to jednak skrzynia go blokowała, tylko pytanie czy to nie wróci i co to było?

    Może te bloki pomiarowe pomogą, czekam na kolegę Falubaz1 choć jak narazie uśmiech na twarzy jest :]
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    djtatra
    Level 12  
    Masz na myśli nastawy skrzyni biegów, które powinny być zrobione podczas naprawy a nie były lub nie dokończone?
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    djtatra
    Level 12  
    Jeszcze nie udało mi się sprawdzić parametrów w skrzyni, ale od 16 lipca auto dziennie śmiga aż miło.

    Od teraz wiem, że bezpiecznik 5A załatwia więcej niż 5 "speców" :]

    Jak sprawdzę parametry napisze co i jak dla informacji.