Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 - Proszę o ocenę diagnozy elektryka.

14 Lip 2015 18:01 1242 25
  • Poziom 11  
    Witam, piszę w sprawie peugeota 206 żony bo było już kilku elektryków z komputerem ale nikt nie może poradzić.
    Co się dzieje - auto po odpaleniu i przejechaniu 1 km (zawsze w tym samym miejscu) nagle zaczyna się dusić i dławić przez ok 10-15 sekund, po czym wszystko wraca do normy i już potem jedzie bez problemów, czy godzinę czy dwie wszytko gra. Jest tak tylko na początku. Było kilku elektryków ale nie znaleźli żadnych błędów. Ostatni który był stwierdził że to uszkodzony czujnik temperatury przepływu wody. Jak myślicie, czy to trafna diagnoza bo nie chcę wydać ok 100 zł niepotrzebnie jakby miało się okazać że to jednak nie to. Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc. Komputer nie wykazuje żadnych błędów.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Czesc.
    Tego typu problemu z reguly sa trudne do zdiagnozowania, ale nie mozna wykluczyc wersji tego elektryka. Czujnik moze byc uszkodzony i przy osiagnieciu konkretnej temperatury moze wysylac bledne informacje do komputera, co moze skutkowac podaniem niewlasciwej mieszanki paliwo/powietrze i wlasnie dlawieniem silnika.
    Koszt wymiany nie jest jakos strasznie duzy, wiec moze warto sprobowac.
  • Poziom 11  
    Strumien swiadomosci swia - podłączali, sprawdzali, nic nie wychodziło na komputerze.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    reselu - jasne, też myślę że to może być to ale wolałem się upewnić, niż wymienić 10 części na chybił - trafił.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    W tym przypadku lepszy będzie oscyloskop do sprawdzenia czujnika.
  • Poziom 11  
    trumnica - pytałem elektryka czy nie da się sprawdzić tego czujnika w jakikolwiek sposób czy jest uszkodzony czy nie ale mi powiedział że nie ma takiej możliwości bo czujnik ogólnie normalnie działa tylko przez te parę sekund ma zakłamanie i dlatego nie da się tego sprawdzić.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 30  
    Dlaczego lepsze będzie sprawdzanie czujnika termistorowego oscyloskopem?
  • Poziom 11  
    abart64 - powiedz lepiej czym to sprawdzić i czy w ogóle da się to sprawdzić w jakikolwiek sposób?
  • Poziom 9  
    trumnica napisał:
    W tym przypadku lepszy będzie oscyloskop do sprawdzenia czujnika.


    Jasne, tylko malo warsztatow posiada taki sprzet na wyposazeniu.
  • Poziom 17  
    I właśnie oscyloskop potrafi wyłapać te kilka sekund .
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Mierzyć w momencie jak się dławi :)To są najbardziej upierdliwe awarie które występują na krótko i raz na jakiś czas.Trzeba dać auto komuś kto naprawia a nie tylko diagnozuje.Odpali zimnego, pogrzeje i jak ma pojęcie to coś w tym momencie wywnioskuje a tak to można wrózyć z fusów.
    Czujnik nie kosztuje 100zł a góra 25,można wymienić,teoretycznie może być jego wina.
  • Poziom 11  
    trumnica - najprawdopodobniej masz rację ale obawiam się że jak już nawet znajdę warsztat który ma taki sprzęt to diagnoza i podłączenie będzie droższe od tego czujnika :)

    Dodano po 4 [minuty]:

    abart64 - no tak właśnie ten ostatni elektryk co był dosyć długo go badał i osłuchiwał z komputerem ok 2 godzin, wywnioskował że to czujnik, a gościu się zna bo od 30 lat to robi, tylko po prostu chciałem się upewnić skoro on powiedział że nie da się tego sprawdzić.

    A co do ceny tak 25 zł kosztuje ale najgorsza chińszczyzna która się rozlatuje po tygodniu (kupiłem niedawno tani chiński zamiennik alternator, - rozpadł się po tygodniu w środku dosłownie na kawałki). Dzwoniłem w kilka miejsc z częściami do francuzów, wg winu oryginał lub dobry zamiennik wszędzie powiedzieli 80-100 zł. dodam że w tym modelu stosowali kilka różnych czujników i też pewnie różnią cenowo w zależności jaki.
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Makczu Pikczu napisał:
    trumnica - najprawdopodobniej masz rację ale obawiam się że jak już nawet znajdę warsztat który ma taki sprzęt to diagnoza i podłączenie będzie droższe od tego czujnika :)


    Dlatego najlepszym rozwiazaniem bedzie wymiana owego czujnika.
    Zgadzam sie w 100% z Abart64 - 100zl, to Ci powiedzial elektryk z wymiana, gdzie sama wymiana to wiecej jak polowa ceny.
    Wymiana czujnika, to nie jakas filozofia, wiec powinienes sobie z tym poradzic samemu.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    trumnica napisał:
    I właśnie oscyloskop potrafi wyłapać te kilka sekund .

    No bez przesady,zwykłym woltomierzem nie wyłapiesz że napięcie się zmienia na czujniku w dziwny sposób? Toż to zwykły opornik o zmiennej rezystancji a nie czujnik halla czy indukcyjny gdzie faktycznie tylko oscyloskopem można zobaczyć czy nie wariuje.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Dokładnie. Być może czujnik przy określonej temperaturze gwałtownie zmienia swoją oporność , a później wszystko wraca do normy ( powiedzmy pomiędzy 70-75 stopni) . Można to sprawdzić za pomocą omomierza i podgrzewając czujnik np. w wodzie.
  • Poziom 11  
    reselu - powtarzam, dzwoniłem do 4 różnych sklepów z częściami żeby kupić i samemu wymienić - sprawdzali po vinie - w każdym sklepie cena była w granicach od 69-98 zł. Były też po 30-40 ale nie pasowały do tego modelu.
  • Poziom 30  
    Zaryzykujesz 25 zł i jak tydzień pochodzi dobrze to znaczy że diagnoza była dobra.Czujnik to nie alternator i tak zaraz nie padnie ,jaki by nie był czy używka czy chiński.W tym przypadku wolałbym wkładać nowy jak używany,oryginał już masz w aucie,możesz kupić taki sam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A w ogóle to nie wiemy jaki masz tam silnik.
  • Poziom 11  
    abart64 - w ogóle z tymi czujnikami to dziwna historia bo kurczę nie mogli zrobić jednego czy dwóch różnych tylko kilka/kilkanaście różnych i po vinie muszą szukać i często jak dzwonię to nawet do tego auta akurat nie mają tych tańszych a to zwykły benzyniak 1.1

    Dodano po 8 [minuty]:

    poza tym jak już w sklepie mają problem ze znalezieniem odpowiedniego to jakbym miał szukać w używkach to nie wiem czy bym odpowiedni znalazł. są różne kolory, różna ilość pinów itp.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a czujnik u mnie zielony 2 pinowy, a i tak nie wszystkie zielone 2-pinowe pasują bo musi być niby dedykowany do konkretnego modelu po nr vin.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Rózne są wtyczki w różnych rocznikach.
    Jak się nie mylę to powinien to być zielony,na allegrze nawet po 12zł są ale musisz podejrzeć jaka jest wtyczka

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak będzie zielony do 206 i wtyczka będzie pasować to będzie dobry.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Prawdopodobnie problem zaczyna się w chwili rozpoznania sondy lambda , czyli powyżej temperatury 60 stop.wcześniej ECM nie bierze jej pod uwagę.
    To prawdopodobnie stary Peugeot. A sonda pewnie uszkodzona ,albo grzałka.
  • Poziom 9  
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Prawdopodobnie problem zaczyna się w chwili rozpoznania sondy lambda , czyli powyżej temperatury 60 stop.wcześniej ECM nie bierze jej pod uwagę.
    To prawdopodobnie stary Peugeot. A sonda pewnie uszkodzona ,albo grzałka.


    Sonda wyrzucila by blad do ECU...
  • Poziom 41  
    Rezystor na próbę zamiast czujnika daj.
  • Poziom 11  
    georgesgr napisał:
    Makczu Pikczu napisał:
    przejechaniu 1 km (zawsze w tym samym miejscu)

    Czy zdarza sie to w innych miejscach po przejechaniu 1 km?


    tak to zdarza się zawsze po 1 km w różnych miejscach, można powiedzieć że po 1 km lub po 1 minucie mniej więcej, ale zawsze jest to tan sam czas.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Prawdopodobnie problem zaczyna się w chwili rozpoznania sondy lambda , czyli powyżej temperatury 60 stop.wcześniej ECM nie bierze jej pod uwagę.
    To prawdopodobnie stary Peugeot. A sonda pewnie uszkodzona ,albo grzałka.


    w jakim sensie uszkodzona? w sensie że nie działa przez te 10 sekund a potem zaczyna normalnie działać?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Prawdopodobnie problem zaczyna się w chwili rozpoznania sondy lambda , czyli powyżej temperatury 60 stop.wcześniej ECM nie bierze jej pod uwagę.
    To prawdopodobnie stary Peugeot. A sonda pewnie uszkodzona ,albo grzałka.


    dosyć stary
    rocznik 1998
    silnik 1.1
    sama benzyna bez gazu
  • Poziom 11  
    Zakupiony i założony nowy czujnik temperatury, niestety nadal bez zmian, czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być? dzięki.