Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

bojler obieg wody - brak obiegu wody Co

martro76 14 Jul 2015 22:04 2595 7
  • #1
    martro76
    Level 2  
    witam, wszystkich jestem początkującym użytkownikiem wiec nie wiem czy dobrze trafiłem ze swoim pytaniem, a wiec zacznę od początku w starej instalacji CO z otwartym obiegiem dodatkowo piec ze sterownikiem i pompką, chciałem wpiąć się z instalacją do podłączenia bojlera. Zasilanie dałem w pionie tuż za pompką dalszy pion odcięty zaworem, powrót do trójnika przy powrocie do pieca trójnik 2 cale dojście redukcja na 1 cal, prosto myśląc pompka powinna puścić w obieg wodę z pieca na odcinku instalacji bojlera, bo zasilanie na grzejniki jest odcięte powrót z pionu od grzejników nie jest odcięty zaworem, czy to jest problem, że nie mogę wymusić obiegu wody przez bojler
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    stanislaw1954
    Level 43  
    Dla lepszego zrozumienia ,ale i rozwiania wątpliwości "wrzuć " zdjęcia tego odcinka instalacji. To umożliwi łatwiejsze rozwiązanie problemu.
  • #3
    martro76
    Level 2  
    Ok, ale to już jutro

    Dodano po 29 [minuty]:

    Zdjęcia podłączenia bojler, nie wiem czy dobrze obrazują
    Pierwsze zdjęcie podłączenie zasilania od pieca, drugie podłączenie do bojlera, trzecie podłączenie do powrotu w dolnej części pieca, woda w układzie jest bo przelewałem przez zaworek widoczny na trzecim zdjęciu przy podłączeniu do powrotu, podczas przetrwania obieg się nagrzewał
  • #4
    dannyyy
    Level 9  
    Jeżeli masz jakiekolwiek zawory na drodze kocioł - naczynie wzbiorcze - przelew, to albo je zlikwiduj albo przynajmniej odczep rączke zostawiając je w pozycji otwarte, tak żeby przypadkiem nie dało się ich w żaden łatwy/przypadkowy sposób zakręcić i oznacz je np. czerwonym sprayem.

    Niewiem czy tak masz, uprzedzam tylko bo niewidze czy te zawory są już na powrocie czy na zasilaniu. Jeśli nie to ok, jeśli masz zrób to koniecznie!

    Co do Twojego pytania to podejrzewam że masz poprostu zapowietrzony układ.
    Z kotła wychodzi Ci zasilanie i instalacja powinna być popowadzona tak że każda płaszczyzna pozioma styka się z pionową idącą do naczynia wzbiorczego. Jeśli gdzieś będziesz miał "gałązkę", która tworzy jakieś dziwne ucho, lub chociażby jej spadek jest nie w kierunku naczynia wzbiorczego, to na jej szczycie będzie Ci się zbierać powietrze, i możesz się go pozbyć jedynie mocując na jego szczycie zawór pionowo do góry, i pozbywasz się ów powietrza odkręcając lekko zawór i na tym polega jego rola.
    Alternatywnie możesz przerobić układ montując rury ze spadkiem.

    Zobacz które rury i dokąd są ciepłe, a gdzie są zimne, wtedy będziesz mniejwięcej wiedział gdzie leży problem.

    Tak na marginesie, ja bym latem wodę grzał prądem, bo drożej Cię wyjdzie węglem...
    Kotły na tak małych mocach jakiej wymaga tylko CWU mają bardzo małą sprawność

    http://czysteogrzewanie.pl/wp-content/uploads/2013/07/moc_sprawnosc_kotla_weglowego.png

    A oszczędność jeśli jakaś nawet jest to niewielka w tym wypadku.

    Warunkiem są zawory odcinające CO. tuż przy bojlerze, bo wielu popełnia błąd nie instalując ich i się dziwi że rachunki przychodzą kosmiczne, podczas gdy całą hatę grzałką grzeją
    Dobrze ocieplony bojler też jest ważny.
    Zresztą sam sobie podlicz ile Cię to wychodzi/węgla/mc
  • #5
    stanislaw1954
    Level 43  
    Na drugim zdjęciu, mam takie wrażenie,że kolano oc. "7" jest wyżej, niż śrubunek i rura plastykowa. Podobnie jest z powrotem od bojlera, też spadek rur w kolanku plastykowym jest niewłaściwy.
    Nie można tego ocenić na podstawie tych zdjęć, bo może to tylko takie ustawienie aparatu, ale warto to sprawdzić. Jeśli istnieje taka możliwość, a nie można tego stwierdzić na podstawie tych 3 zdjęć, to namawiam do podłączenia bojlera bez pracy pompki.
    dannyyy wrote:
    Tak na marginesie, ja bym latem wodę grzał prądem, bo drożej Cię wyjdzie węglem...
    tylko,że w lecie wystarczy kilka kartonów tektury i już ma się ciepłą wodę. Chyba że ktoś liczy swoją pracę...
  • #6
    dannyyy
    Level 9  
    U mnie zbiornik 140 l, nie wystarczyło kilka kartonów, tylko przynajmniej kilka szczap, tak żeby wszyscy mogli się wykąpać. Pozatym za tą cenę 100 zł/mc to mi się nie chce chodzić latem i rozpalać. Może jak ktoś ma dostęp do opału to nie problem, jak zamawiałem do tego celu brykiet, to dużo taniej nie wychodziło.
  • #7
    martro76
    Level 2  
    stanisław1954, czy przy wymuszonym obiegu położenie i spadki instalacji mają znaczenie, układ poprzez przelanie całego obiegu powinien być odpowietrzony
  • #8
    stanislaw1954
    Level 43  
    martro76 wrote:
    układ poprzez przelanie całego obiegu powinien być odpowietrzony
    Nigdy nie ma100% pewności, dlatego jak są niewłaściwe spadki to przynajmniej w punktach ,gdzie jest możliwe gromadzenie się powietrza trzeba by założyć odpowietrzniki. Dlatego jeśli tylko jest możliwość, trzeba rury prowadzić ze spadkiem.