Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI A6 C6 3.0 TDI BMK - Wtryski od 4.2 TDI do 3.0 TDI

migolc 15 Jul 2015 15:34 8220 25
  • #1
    migolc
    Level 14  
    Witam
    Kupiłem wtryski, reklamowałem, przed chwilą dostałem kolejny komplet, tym razem o nr 057130277AG. Z tego co znalazłem w necie są to wtryski od 4.2 TDI. Czy wg Was będą się nadawały do 3.0 TDI BMK? Bo na innych forach zdania są podzielone. W tabelce, którą kiedyś znalazłem, ich nie ma. Odsyłać czy zakładać? Pozdrawiam
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    migolc
    Level 14  
    Ok @Falubaz1, skoro tak "mówisz" :). W listwach wtryskowych masakra była, szczególnie z jednej strony, nie pamiętam z której. Dziwne to. Rozebrane w mak, wyszczotkowane itp. Czas pokaże co z tego będzie.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    migolc
    Level 14  
    Właśnie nie, więc wydaje mi się, że pompa cała. Kolor rdzy ale nie wżarła się w metal, więc chyba nie do końca rdza, i śmierdziało rybami :). Więc wydaje mi się, że jakiś brud, z woda itp. Wykręciłem boczne śruby w listwa, wszystko wymyte w ropie, taką szczotką jakby do mycia butelek wewnątrz, ale trochę mniejszej średnicy. Paliwo wypompowane do zera. Zostaje mi jeszcze otwarcie dwóch włazów zbiornika paliwa i wytarcie wszystkiego do czysta/sucha.
  • #6
    migolc
    Level 14  
    Czy te włazy aż tak trzymają??? Za cholerę nie mogę ich odkręcić. Tzn próbuję na razie tego gdzie nie ma pompy ze względu na mniej wystających elementów.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    migolc
    Level 14  
    No kilka sztuk mi się już wyszczerbiło :P. Ja dopasowałem płaskownik na te koronki, na środku złapałem "francuzem" i kręciłem i nic. 3mm płaskownik się wyginął i lipa :P
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    migolc
    Level 14  
    Obcęgi nie pomogły. 2 osoby, tępe przecinaki na płasko i w dwie osoby daliśmy radę. Wszystko wykręcone, dno zbiornika wytarte szmatą, pompa zanurzeniowa i cały jej kubełek również rozkręcony (fabrycznie chyba nie rozbieralny) i wyczyszczony. A co najważniejsze pompa wtryskowa rozebrana w drobny mak, tłoczki, mimośród itp. i również wyczyszczone, przedmuchane i zalane olejem. Wszystko zrobione tak jak powinno, no może oprócz urwanego kabelka bodajże od czujnika temp za turbiną :P. Mam nadzieję, że z tego, a nie z innego, powodu mrugają świece ;). Muszę do znajomego na kompa podjechać.
    Czy po rozebraniu listew wtryskowych trzeba ustawiać ten regulator wkręcony z boku?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    migolc
    Level 14  
    Ok, dziękuję. Ale wtryski obowiązkowo zakodować?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    migolc
    Level 14  
    Raczej te kanały 72-77 można o kant d rozbić.. U mnie podobno wszystkie 6szt to śmieci. Jak zapytałem czy są jakieś 2 lepsze, żeby dokupić np tylko 4szt to facet powiedział, że wszystkie są jednakowe i mogę sobie 2 w ciemno wybrać ;). Ale oczywiście zakoduje je.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    migolc
    Level 14  
    @Falubaz1 Napisałem "raczej". Nie, Twoje rady bardzo cenię, dlatego napisałem PW. Jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    migolc
    Level 14  
    No tak trochę właśnie zauważyłem. Kobieto :P. W każdym bądź razie wyczyszczone jest wszystko pięknie. Nikt z tym by się tak nie pie.dolił. Za żadne pieniądze. Został komp, mrugające świece i kostka czujnika.
  • #19
    migolc
    Level 14  
    Kostka czujnika naprawiona, to i "świece przestały mrugać" i check zgasł. Chodzić chodzi, lecz nie wydaje mi się, żeby te wtryski były takie idealne..
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    migolc
    Level 14  
    Chwilę pojeździłem ale bardziej pogazowałem na postoju. Wydaje mi się być taki ospały do 2000-2500 obr/min. Dolałem "trochę" oleju MOTUL 800 2T do ropy, żeby się przesmarowało wszystko. Mam nadzieję, że nie zaszkodziłem ;). Na razie kompa nie podłączałem, bo nie mam kabla. W sterowniku pewnie x błędów ale to raczej wpływu nie ma na dynamikę do 2000 obr/min, czy źle myślę?
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    migolc
    Level 14  
    Szczerze to auto stoi. Póki co kupiłem i objeżdżam Passata B6 1.9 TDI, który pali połowę tego co A6 ;). Napiszę tak, najpierw kupiłem jeden komplet wtrysków, które pochodziły z pół godz, pewnie zanim jakiś syf z tych listew wtr się oderwał i je zapchał, ale auto chodziło wg mnie trochę lepiej, może to złudzenie na dzień dzisiejszy ale tak mi się wydaje, że szybciej się wkręcało. Wlałem 20 L ropy i trochę dużo tego oleju, może to jest tego wina, nie wiem, ale niech ma na początek. Tamte wtryski odesłałem i dostałem kolejny komplet (od 4.2TDI) ale tak jak pisałeś, nie ma to znaczenia.
  • #24
    darek640
    Level 15  
    Śmiało zakładać chodzą jak oryginały,chociaż ESI nie zamienia.
  • #26
    ericssoun3m
    Level 8  
    Panownie, jest ktoś jeszcze w stanie odnieść się do tematu kompatybilności wtryskiwaczy z 4.2 TDI do 3.0 TDI - gdyż na różnych forach Audi są podzielone opinie (mam wrażenie, że większa część osób twierdzi, iż nie będzie to poprawnie działało), a tutaj poza jednym użytkownikiem nikt konkretnie się nie odniósł do sprawy.
    Czy jakaś osoba z doświadczeniem byłaby w stanie wypowiedzieć się w tej sprawie na podstawie wiedzy / doświadczenia?
    Dzięki :)