Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault trafic 1.9 dci zapala - zapala i po chwili gasnie

Maciej Fierek 16 Jul 2015 21:53 6054 13
  • #1
    Maciej Fierek
    Level 9  
    Witam majstrów. Mam ciekawy przypadek, Auto zapala trochę opornie, pracuje normalnie i po około 4 sekundach gaśnie. Dzieje się tak kiedy auto skończy się testować. Jezeli będę co 3 s szybko cofał kluczyk i włączał zapłon ponownie auto będzie utrzymywać się na obrotach do kolejnego końca testu. Silnik wkręca się do końca, ciśnienie na szynie zadane i rzeczywiste super. obroty silnika widzi. błędów brak. EGR sprawny. przepływomierz działa. Masakra 0 renault 0 srtresow :D :D :D :D :D
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Maciej Fierek wrote:
    Masakra 0 renault 0 srtresow :D :D :D :D :D


    Tyle to wiem, ale o jakich testach mówisz? Strasznie chaotycznie napisałeś cofasz kluczyk co 3 sekundy coś tam coś tam. Rozwiń troche.
  • #3
    Maciej Fierek
    Level 9  
    chodzi mi o to ze auto wykonuje jak by samodiagnostyke podzespolow i wykrywa niesprawno wtedy auto gasnie. co wazniejsze jezeli

    Dodano po 3 [minuty]:

    chodzi mi o to ze auto wykonuje jak by samodiagnostyke podzespolow i wykrywa niesprawność wtedy gasnie, co wazniejsze jezeli przekrece kluczyk od razu na rozruch to silnik wystartuje. Jezeli poczekam 4 s moge krecic do upadlego. wnioskuje ze sterownik cos odcina.
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Jaki jest to super ciśnienie?
    Jak sterownik zobaczy za wysokie to zgasi po chwili silnik, choć byłby wtedy błąd.
  • #5
    wikia55
    Level 18  
    Maciej Fierek wrote:
    ciśnienie na szynie zadane i rzeczywiste super
    gdy gaśnie też?
  • #6
    Maciej Fierek
    Level 9  
    Problem w tym ze bledow zadnych po za sterownikiem swiec zarowych. Silnik ciezko utrzymac na obrotach przy kazdym przekreceniu kluczyka po 4s gasnie. Obroty wtedy z racji braku zasilania spadaja na ulamek sekundy do ponownego wlaczenia zaplonu. Cisnienie musi byc ok nie slychac twardego klanku z racji wysokiego cisnienia i oczywiscie wedlug czujnika cisnienia na szynie tez wszystko OK. Porownanie parametrow zadanach i zmierzonych +-8bar. Nie wydaje mi sie zeby powiazane to bylo z szyna paliwowa, tak jak pisalem wczesniej auto uruchamia sie po przekreceniu kluczyka bez grzania swiec zarowych, jezeli poczekam 4s juz sie nie da go uruchomic.
  • #7
    prdigital
    Level 10  
    Mam podobny problem z Espace IV 2.0 dci. Po odpięciu ecu do sprawdzenia instalacji elektrycznej klimy i ponownym podłączeniu samochód odpala i po około 3 sekundach gaśnie. Błędów żadnych. Może udało Ci się coś ustalić??
  • #8
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    To właśnie trudny przypadek, a jakieś parametry ?
  • #9
    prdigital
    Level 10  
    Zawór wysokiego ciśnienia jest wysterowany przez ecu i działa, ciśnienie na listwie w stanie spoczynku 6-7 bara nie jestem w stanie sprawdzić w stanie rozruchu gdyż mi sonde odłącza i będę musiał przerobić obd żeby działało bez stacyjki, natomiast rozruch jest dopuszczony. Będę sprawdzał wtryski na przelew ale nie wiem czy by mi wogule odpalił, jak by któryś lał. Jedyny błąd jaki jest dotyczy egr, ale samochód z nim przyjechał, sporadycznie pojawia się błąd wału korbowego ale założyłem, że pojawia się po wyłączeniu się silnika. Czujnik ciśnienia na listwie podmieniony objawy te same, natomiast zastanawia mnie zawór ciśnienia na listwie gdyż jego oporność wynosi 3,75ohm. a wyczytałem że powinień mieć 5,2 ohm. Przepływomierz sprawny, elektrozawór turbo sprawny. Zastanawiam się czy sterownik nie został uszkodzony i nie otwiera wtrysków, natomiast nie wiem jak go sprawdzić.
  • #10
    marekwodniak
    Level 16  
    Według Clipa ma 5.3 .
  • #11
    prdigital
    Level 10  
    Witam u mnie problem rozwiązany, brudny filtr paliwa, który puścił syf na pompę i zapchały się zawory na pompie. Układ paliwowy po czyszczeniu Espace pali jak nowy. Może u Ciebie jest ten sam problem.
  • #12
    marekwodniak
    Level 16  
    Miałem podobnie ale przez stary filtr gasło auto na krzyżówkach i rondach ,wymiana filtra pomogła.
  • #13
    Maciej Fierek
    Level 9  
    Sterownik byl uwalony.